Pullukan kesätyyli
Olen vähän pullukka ja taas tämä ikuisuuskysymys että miten pukeutuisin kun ilmat lämpenee? Mä en viihdy omassa kropassani mutta oon kai sitten liian heikko laihduttamaankaan. Vaikka haluaisin. Niin millainen vaatetus olisi hyvä?
Haluan pukeutua mukaviin trendikkäisiin ja sporttisiin vaatteisiin. Mulla on rumat jalat ja kädet ja shortsit tai hihattomat ei käy. Olen 33v.
Kommentit (46)
Osta sellainen todella ohut kesäkimono. Sen voi heittää usean erilaisen asun päälle. Esim. yksivärinen mekko tai toppi/shortsi -asu.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään käyttää kauniita väljiä mekkoja. Oikein mukavia helteellä
Joo mäkin tykkään muttaniissäkin niin mitä pidemmät hihat niin sen parempi. Mulla on 10v.ja 4v.lapset joiden kanssa me paljon pyöräillään paikkoihin ja ulkoillaan metsissä, kallioilla yms.ja asutaan kuitenkin lähes keskustassa. Haluaisin tällaisinä päivinä pukeutua sporttisemmin, mekot ei ole mukavia tuolloin. En myöskään aijo laittaa mitään perus verkkareita tällöin koska näyyän silloin homsuiselta ja lihavemmalta. Haluaisin näyttää kivalta. Ap
Osta mekko jossa on lyhyet hihat ja vyötäröllä vyö tai nauha, jolla saat säädeltyä miten tiukka se on vyötäröltä. Tämä joko näin tai viileällä säällä neuleen kanssa. Kun löydät oikean mallin niin tämä ja tulevat kesät on pelastettu.
Legginssit ja pidempi tunika toiseksi setiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset leveät palazzo-housut, jotka paljastavat vain vähän nilkkoja. Sitten joku söpö crop-toppi/urheiluliivit ja päälle ohut neule takki, jota ei tarvitse napittaa. Tähän kengät tilanteen mukaan. Sitten joku kaunis hippityylinen mekko, jossa on valuvat linjat ja puolipitkät hihat. Maksipituisena. Tässä pari asua.
Kiitos! Tää kuulostaa ihan kivalta! Joku sellanen vois sopia että vähän näkyy vatsaa tosta yläosasta jos on joku neule päällä. Vyötärö on varmaan mun paras kohta. Jos sellaista on. Ap
Kannattaa tsekata mallia plus-kokoisilta bloggaajilta tai tubettajilta. Tällainen löytyi ainakin:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mäkin tykkään muttaniissäkin niin mitä pidemmät hihat niin sen parempi. Mulla on 10v.ja 4v.lapset joiden kanssa me paljon pyöräillään paikkoihin ja ulkoillaan metsissä, kallioilla yms.ja asutaan kuitenkin lähes keskustassa. Haluaisin tällaisinä päivinä pukeutua sporttisemmin, mekot ei ole mukavia tuolloin. En myöskään aijo laittaa mitään perus verkkareita tällöin koska näyyän silloin homsuiselta ja lihavemmalta. Haluaisin näyttää kivalta. Ap
Ne paljon parjatut legginssit on kyllä ihan kivat retkipäiville. Voihan siihen valita jonkun kivan yläosan, jossa itsellä on hyvä olla.
Legginsseissäkin on niin paljon valinnanvaraa... Sieltä alle kympin mustista puuvillaisista ties mihinkä monen kympin teknisiin, kuvioituihin.
Olen tuo, joka kulkisi koko kesän maksimekossa. Mekot on hihattomia, mutta mulla on käsivarsissa atooppista ihottumaa, joten jos en nyt ihan kotipihassa ole, niin laitan jonkun kevyen neuletakin. Siis sellaisen tosi keveän. Töissä sitten ne mustat 7 euron puuvillalegginssit ja joku pitkä- tai 3/4-hihainen paita.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole pullukka, mutta joku maximekko voisi olla tosi kiva! Se antaa paljon anteeksi, ei tuo nakinkuorivaikutelmaa ja on ihanan ilmava :) Jos en olisi navettatöissä, niin olisin koko kesän maksimekossa!
Mäkin tykkään niistä tosi paljon! Tarttisin lisäksi sellaista mitä pitää esim. ulkoillessa lasten kanssa. Rentoa, mukavaa mutta kivan näköistä. Oon ainoa mamma täällä pihoilla joka pukeutuu kesäisin ku id*ootti. Ois kiva olla yhtä kivannäköinen kuin muut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon riippuu siitä, millainen pullukka olet. Omena, päärynä, tasapaksu vai tiimalasi.
Jos et ole ihan omena, harkitse sellaisia väljiä kangashousuja, joissa on tilaa reisissä mitta jotka kapevnevat nilkkoihin. Jos olet päärynä tai tiimalasi, näiden kanssa käy mikä tahansa sellainen yläosa, joka laitetaan vyötäröltä hiusujen sisään tai ainakin on niin lyhyt, että päättyy hyvissä ajoin ennen lantion leveintä kohtaa. Jos olet tasapaksu, ota sellainen kangaspaita, edim pellavaa, tms, joka levenee takapuolen kohdalle (käy tämä toki päärynällekin, mutta housujen sisään menevä vaihtoehto olisi trendikkäämpi).
Jos olet omena, ota jotkut kapeahkot housut ja sellainen laatikkomallinen paita
Mä oon varmaan tasapaksun ja tiimalasin väliltä. Ja tiimalasilla en tarkoita sellaista upeaa tiimalasia. 😑 Olen huomannut että kaikista parhaalta näyttää just sellaiset paidat mitkä saa edestä laitettua housuihin. Mulla on myös pitkä selkä niin on VAIKEA löytää oikeanlaisia paitoaja tähän tarkoitukseen!! Jos olisin laiha niin no problem. Mutta mun pitää siis tätä varten ostaa melko leveä ja pitkä paita joka näyttää edestä katsottuna hyvältä kun laittaa housuihin edestä. Mutta sitten takaa ja sivulta näyttää siltä että olen ihan hirveän paksu. Mulla on myös paksut reidet ja pohkeet mielestäni niin olisi hyvä kai saada vyötäröä esiin. Mun mitat on 165cm ja 80kg. Huh. Ap
Itse käytän yksivärisiä trikoista maksimekkoa, niitä on joka kesä myynnissä esim. Vilalla ja Vero Modalla. Alle laitan muotoilevat alushousut (sellaiset pyöräilyshortsimalliset).
Mekon kanssa sopii tilanteesta riippuen nätit lenkkarit, tennarit, ballerinat ja jopa korkkarit. Asustan jollain pitkällä kaulakorulla ja/tai näyttävällä ohuella kesähuvilla, joka toimii samalla visuaalisena painopisteenä. Tässä versiossa toki käsivarret jää näkyviin, mutta kun Suomen kesä on mitä on, niin aika usein ton kombon kanssa menee vielä farkkutakki tai nahkarotsi.
Asu on mielestäni ajattoman tyylikäs ja toimii monen kokoisella 😊
Vierailija kirjoitti:
Osta sellainen todella ohut kesäkimono. Sen voi heittää usean erilaisen asun päälle. Esim. yksivärinen mekko tai toppi/shortsi -asu.
Sellanen mulla itseasiassa on ja tykkään. Mutta sitä ulkoiluun sopivampaa kaipailen edelleen jossa voi mennä metsään ja kallioille nopeiden lasten perässä mutta myös vaikka kaupungille. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne paljon parjatut legginssit on kyllä ihan kivat retkipäiville. Voihan siihen valita jonkun kivan yläosan, jossa itsellä on hyvä olla.
Legginsseissäkin on niin paljon valinnanvaraa... Sieltä alle kympin mustista puuvillaisista ties mihinkä monen kympin teknisiin, kuvioituihin.
Olen tuo, joka kulkisi koko kesän maksimekossa. Mekot on hihattomia, mutta mulla on käsivarsissa atooppista ihottumaa, joten jos en nyt ihan kotipihassa ole, niin laitan jonkun kevyen neuletakin. Siis sellaisen tosi keveän. Töissä sitten ne mustat 7 euron puuvillalegginssit ja joku pitkä- tai 3/4-hihainen paita.
Joo siis todellakin, musta leggingsit on ihan housut! :D ja niitä on vaikka mitä kivoja ja monilla ne näyttää ihanilta! Mä tarvitsen kuitenkin reisien ja hanurin peittoon siihen jotain. Viime kesänä tällaisina ulkoulupäivinä mulla saattoi olla leggingsit (pitkät koska rumat jalat mielestäni), joku pidempi t-paita ja sitten vuötärölle solmittu paita joka peittää pepun ja reidet sivultakin. Ja tää oli sellainen ihan kiva. Mutta jotenkin mua hävettää tääkin vaatetus kun itsetietoisena ajattelen että kaikki tietää miksi pidän sitä rättiä vyötäröllä; peittääkseni lihavuuteni. :| Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis todellakin, musta leggingsit on ihan housut! :D ja niitä on vaikka mitä kivoja ja monilla ne näyttää ihanilta! Mä tarvitsen kuitenkin reisien ja hanurin peittoon siihen jotain. Viime kesänä tällaisina ulkoulupäivinä mulla saattoi olla leggingsit (pitkät koska rumat jalat mielestäni), joku pidempi t-paita ja sitten vuötärölle solmittu paita joka peittää pepun ja reidet sivultakin. Ja tää oli sellainen ihan kiva. Mutta jotenkin mua hävettää tääkin vaatetus kun itsetietoisena ajattelen että kaikki tietää miksi pidän sitä rättiä vyötäröllä; peittääkseni lihavuuteni. :| Ap
Ja siis mulla on ongelma yhdistää leggigsejä "johonkin paitaan". Se paita tosiaan ei voi olla lyhyt. Jos se pauta on pitkä ja löysä niin näytän tosi lihavalta. Jos se paita on pitkä ja tiukempi niin näytän Johanna Tukiaiselta muotoineni. Ja sitä en halua. Mielimmin kaapu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on muotia isot, pitkät napitetut paitapuserot. Niitä voi käyttää ihan mekkona tai sitten housujen ja shortsien kanssa. Voit myös avattuna käyttää kesätakkina. Ja noiden legginsien kanssa voit sitoa vyötäisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mulla on ongelma yhdistää leggigsejä "johonkin paitaan". Se paita tosiaan ei voi olla lyhyt. Jos se pauta on pitkä ja löysä niin näytän tosi lihavalta. Jos se paita on pitkä ja tiukempi niin näytän Johanna Tukiaiselta muotoineni. Ja sitä en halua. Mielimmin kaapu. Ap
Oletko kokeillut sellaista vesiputous "waterfall" kaula-aukkoista ohutkankaista trenssiä? Tämän tyylistä:
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimg-s.yoybuy.com%2Fi…
Fakta: jos ihminen koittaa "peittää" itseään helteellä niin vaan kerää huomion itseensä.
Lihavaan jolla esim. caprit ja t-paita EI KUKAAN kiinnitä huomoita, mutta kun muilla on on shorteseja/t-paitaa/hellemekkoa päällä niin "verhottuun" ihmiseen KAIKKI kiinnittävät huomion.
Jos laittaa esim. shortsit ja hihattoman topin, niiden kanssa voi laittaa ns. kevyen "kaftaani-takin" (pitsistä tmv. materiaalista) jolloin saa peittävyyttä ilman että joutuu hikoilemaan peittävissä vaatteissa.
Lenkkarit jalkaan ja menoksi. Syksyllä et ole enää pullukka👍
Vierailija kirjoitti:
Fakta: jos ihminen koittaa "peittää" itseään helteellä niin vaan kerää huomion itseensä.
Lihavaan jolla esim. caprit ja t-paita EI KUKAAN kiinnitä huomoita, mutta kun muilla on on shorteseja/t-paitaa/hellemekkoa päällä niin "verhottuun" ihmiseen KAIKKI kiinnittävät huomion.
Jos laittaa esim. shortsit ja hihattoman topin, niiden kanssa voi laittaa ns. kevyen "kaftaani-takin" (pitsistä tmv. materiaalista) jolloin saa peittävyyttä ilman että joutuu hikoilemaan peittävissä vaatteissa.
En usko. Itse kärtsään niin helposti, joten olen aina verhottu kesällä, vaikka hoikka olenkin. Niin ovat monet muutkin. Peittävät vaatteet sitä paitsi auttavat kuumuuteen. Aurinko ei paahda suoraan iholle. Itse käytän juuri sen vuoksi lähes vallan ilmavia maksimekkoja läpi kesän. Löysähköt, ei liian kireät vaatteet luovat ilmakerroksen, joka myös viilentää. Jos nyt miettii, miten kaikkein kuumimmissa maissa pukeudutaan, niin kyllä se peittävyys nimenomaan on tärkeää. Materiaali pitää vain olla oikea, esim. pellava, puuvilla, silkki, viskoosi ja vaatteiden väri vaalea.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkarit jalkaan ja menoksi. Syksyllä et ole enää pullukka👍
Okei. Mut mites tää kesä kun vielä olen pullukka? Ap
Pukeudu mekkoon. Muhkeet mimmit mekoissa on hot 🥰
Ps. Ex-superlihavana miehenä tiedän tuon tunteen, kun joku sanoo "mitä välität muiden mielipiteistä?", mutta eipä sillä paljon vaikutusta ole. Itse peittosin itseni aina kesällä flanellipaitoihin ja farkkuihin, vaikka olisi ollut +30 astetta lämmintä, koska häpesin niin paljon kroppaani. Olisipa ollut soveliasta miehenä pukeutua myös mekkoon 🙂