Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä äidille 70-vuotislahjaksi?

Vierailija
18.04.2021 |

Oma pää lyö tyhjää... Haluaisin ostaa jonkun vähän isomman lahjan, min. 300 €. Mutta mitä?

Äiti oli ennen kova reissaamaan, mutta on nyt viettänyt reilun vuoden koronakaranteenissa eikä ole halunnut poistua sieltä vielä ensimmäisen rokotteen jälkeenkään. Samalla syyllä jää ravintolalahjakorttikin käyttämättä.

Hierontaan ei mene kuin korkeintaan sukulaispojan luo. Jalkahoitoon on ilmoittanut ettei voi käydä kun on nilkka leikattu (tämä ei siis tietenkään ole oikea syy, mutta kunnioitetaan mielipidettään). Alkoholia ei käytä, joten ei samppanjajuttujakaan. Polkupyöräily on liian vaarallista. 😀

Tässä pohtiessa huomaa, että äidin elinpiiri on sulkeutunut vuoden aikana kovasti... Miehensä kanssa ovat paljon kahdestaan, ja mikään minne pitäisi lähteä yksinään taitaisi olla liian stressaavaa.

Äiti tykkää laittaa ruokaa ja nyt aikoo alkaa tekemään puutarhajuttuja. Näihin liittyen jotain kivaa voisi olla, mutta mitä? Toisena vaihtoehtona olen ajatellut älykelloa, joka toimisi vähän tukena ja turvana.

Ideoita, ehdotuksia?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykello voi kyllä olla pettymys ja liian vaikea.

Osta puutarhaan puu.

Vierailija
2/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy toivooko puutarhaan jotain

Tai kukkia ja Lehtitilaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy toivooko puutarhaan jotain

Tai kukkia ja Lehtitilaus

”Ei tietenkään mitään lahjoja” on vastaus toivekysymykseen. 😀 Olen ikävä kyllä täysi tumpelo puutarhahommissa, kun olen elänyt koko aikuisuuteni kerrostalossa. Mutta mielellään ottaisin vinkkejä vastaan.

Lehtitilauskin voisi olla hyvä idea. 👍🏻 Oisko vielä ideoita lehdestä? Joku kotihenkinen tai varttuneempien naisten naistenlehti voisi olla hyviä aihepiirejä.

Vierailija
4/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä veisin oman äitini vaikka Kukkataloon tai johonkin muuhun vastaavaan you name it ja antaisin hänen valita itse haluamansa kukat tai tarvikkeet minun laskuun. Voisin vielä lisäksi auttaa istustushommissa ja leipoa vaikka jonkun kakun juhlan kunniaksi. 

Joku kello vanhalle ihmiselle on vähän jo kiusan tekoa.

Vierailija
5/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin mies ei ole sun isä? Voisit kuitenkin häneltä kysellä, onko puhunut mitään mitä tarvitsisi. Esim. puutarhaan. Keinu? Uusi grilli? Kota? Asuvatko omakotitalossa omalla tontilla vai rivitalossa? Se vaikuttaa.

Vierailija
6/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Real doll ‐miesversio. Pääsee kunnolla ridaamaan kovalla.

Vierailija
7/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä veisin oman äitini vaikka Kukkataloon tai johonkin muuhun vastaavaan you name it ja antaisin hänen valita itse haluamansa kukat tai tarvikkeet minun laskuun. Voisin vielä lisäksi auttaa istustushommissa ja leipoa vaikka jonkun kakun juhlan kunniaksi. 

Joku kello vanhalle ihmiselle on vähän jo kiusan tekoa.

Jaa, en yhtään osannut ajatella älykellon olevan huono idea saati kiusantekoa. Äitini käyttää kyllä sujuvasti iPhonea ja siihen saisi yhteensopivan Applen kellon. Kello mm. osaa ilmoittaa sydämen rytmihäiriöistä, tunnistaa äkilliset kaatumiset ja soittaa tarvittaessa hätäpuhelun yms. turvallisuutta lisäävää. Lisäksi olisi ihan cool ja saattaisi motivoida liikuntaan (sykeohjatusti) ja tuoda hauskuutta elämään. Pitänee pohtia sitten lisää. 😐

Ap

Vierailija
8/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat lehtitilauksen, ei äitiäsi jätetä rauhaan - jo soittelevat lehtimyyjät.

Vierailija
9/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin mies ei ole sun isä? Voisit kuitenkin häneltä kysellä, onko puhunut mitään mitä tarvitsisi. Esim. puutarhaan. Keinu? Uusi grilli? Kota? Asuvatko omakotitalossa omalla tontilla vai rivitalossa? Se vaikuttaa.

Mies ei ole mun isäni, mutta ihan läheisissä väleissä hänen kanssa ollaan. 🙃 Miehen suurin haave olisi saada äitini jälleen reissuun, mutta se voi olla vähän vaikea toive toteuttaa. 😊 Ostaisin kyllä mielelläni vaikka jonkun hotellilahjakortin, mutta sääli jos se jää käyttämättä...

Äidillä ja miehellä on iso omakotitalo, mutta eivät oikein ole pihaihmisiä. Heillä on joku ”hienompi” grilli, mutta sitä käytetään kerran tai kaksi kesässä ja kun on se puhdistaminen käytön jälkeen kuulemma niin iso homma. Tämä sama syy vähän mietityttää tämän puutarhainnostuksen kanssakin, kun niin moni asia on niin iso homma, niin tuleeko sitä tehtyä. No nyt vähän hävettää puhua omasta äidistä näin. 😐

Ap

Vierailija
10/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama lehti tilaus? Oma samanikäinen äitini tykkää lukea Eevaa,ETtä yms ja kovin ilahtuu lehtitilauksista. Kosmetologilta lahjakortti jotkin ihanaan luksushömppäkasvohoitoon?

Vierailija
11/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Real doll ‐miesversio. Pääsee kunnolla ridaamaan kovalla.

Kiitos, mutta äidilläni on kyllä itseään nuorempi mies, joka käy juoksemassa useamman kerran viikossa, joten ideasi tuskin on tarpeellinen.

Ap

Vierailija
12/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tavaralahjaa tuon ikäiselle,varmasti on kaikki härpäkkeet jo.

Vierailija
13/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta älykello on hyvä idea (olen samaa ikäluokkaa äitisi kanssa)! Olen käyttänyt kelloa muutaman vuoden, suosittelen lämpimästi! Se motivoi liikkumaan ja antaa tosiaan hyvää tietoa unesta, sykkeestä yms.

Vierailija
14/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin älykello on hyvä idea. Olen saman ikäinen ja itse toivoisin jotain urheiluvälineitä. Ostin itselleni talvella juuri uudet sukset, mutta se ei tietty ole nyt kovin ajankohtainen.

Entä hyvät vaelluskengät? Niitä ei voi ostaa tietty valmiina, mutta ehkä vaikka lahjakortti Partiokauppaan?

Vierailija
15/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama lehti tilaus? Oma samanikäinen äitini tykkää lukea Eevaa,ETtä yms ja kovin ilahtuu lehtitilauksista. Kosmetologilta lahjakortti jotkin ihanaan luksushömppäkasvohoitoon?

Kosmetologin lahjakortti on vähän siinä ja siinä. Viimeksi kun ostin sellaisen, lahjakortti oli vuoden voimassa ja tuli käytetyksi viimeisellä voimassaoloviikollaan. Vissiin oli ihan kivaa, mutta kovasti mietittiin tuliko joku myöhemmin naamaan tullut punainen laikku ”niistä aineista”. En tiedä, ehkä äitini ei oikein tykkää että häneen vieraat ihmiset koskee?

Ap

Vierailija
16/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tavaralahjaa tuon ikäiselle,varmasti on kaikki härpäkkeet jo.

Kiitos jo etukäteen niistä hyvistä aineettomista lahjaideoista. 😊

Ap

Vierailija
17/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini ainakin rakasti lehtiä. Tilasikin niitä viimeisinä elinvuosinaan ihan valtavasti. Seura, Apu, Gloria, Terveys ja tiesmitä.. Maku lehti oli ainakin omasta mielestäni joskus kiva ja ajaton.

Vierailija
18/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin älykello on hyvä idea. Olen saman ikäinen ja itse toivoisin jotain urheiluvälineitä. Ostin itselleni talvella juuri uudet sukset, mutta se ei tietty ole nyt kovin ajankohtainen.

Entä hyvät vaelluskengät? Niitä ei voi ostaa tietty valmiina, mutta ehkä vaikka lahjakortti Partiokauppaan?

Äitini ei oikein ole ulkoliikuntaihmisiä... Kotona hurruuttelee kyllä kuntopyörällä ja tekee rentouttavia jooga-/venytysohjelmia etätunneilla (olen jakanut omat tunnukseni äidin kanssa) kotilattialla.

Ap

Vierailija
19/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin mun äidille 75-vuotislahjaksi kynsilakkoja, kynsilakanpoistoainetta, kynsiviiloja jne. Ja lisäksi ison ruukkuruusun ja itse kasvatettuja herneenversoja, joita voi sitten kylvää lisää siihen astiaan (annoin mukaan herneitä). Lisäksi koronavillasukat äidille ja isälle. Tykkäsi kovasti lahjasta. 

Vierailija
20/46 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa miten erilaisia on 70-vuotiaat jos joidenkin mielestä esim. älykelloa ei voisi "noin vanhalle" harkita :D oma tuon ikäinen äitini on super aktiivinen ja sosiaalinen ja myös hyvä teknologian kanssa. Viimeisin hittilahja oli aktiivisuusranneke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi