Mitä tuumailet, jos joku kulkee +14 asteessa talvitakki päällä (auki)?
Kommentit (34)
En tuumaile mitään. Hänen asiansa.
Kummallistahan se on, että joidenkin mielestä tuolla on vielä talvi. Täällä Helsingissäkin (+15) kuljetaan toppatakeissa, huiveissa, pipoissa ym. ja lapsia itketetään paksuissa haalareissa. Aamulla ja illalla on kylmempää, se on selvä, mutta muuten ei ole järjen hiventäkään.
Fiksu tyyppi ☺️. Ei halua kevätflunssaa.
Lämpimänä kevätpäivää näkee ihmisistä sekä shortseissa, että täydessä talvivarustuksessa. Ihan normaalia. Mitä pitäisi ajatella?
Fiksu tyyppi ☺️. Ei halua kevätflunssaa.
En ajattelemitään, tuskin edes huomaan. Itse olen kulkenut usein iltapäivällä toppatakki auki, kun aamulla on ollut pakkasta ja siksi toppatakki ollut oikea valinta. En jaksa pitää töissä kahta takkia mukana.
EI KIINNOSTA!! Vaikka tulis vastaan +25 asteessa pilkkihaalari päällä, niin ei kutita mun persreikää.
On ilmeisesti lähtenyt aikasin aamulla liikkeelle, oli vain 2 astetta lämmintä.
Aamulla menen töihin talvitakilla koska on kylmä, sitten ilta/päivällä tulen takaisin niin on kuuma. Käytä nyt aivojasi ajatteluun kun sulla sellainen on niin tajuat syyn
Minä olen noita tyyppejä, jotka kuorii hitaasti talviturkkinsa. Täällä Pohjanmaalla oli perjantaina noin +10 astetta ja näin yhden tyypin shortseissa ja t-paidassa. Mulla talvitakki 😁
Mielummin noin kuin t-paidassa ja shortseissa.
PK-seudulla on paikoittain ollut tosi voimakas ja kylmä tuuli. Joten ainakin tuulenpitävää takkia on tarvinnut monissa paikoissa. Sitten on paikkoja, mihin ei tuule ja aurinkopaistaa - näissä paikoissa on pärjännyt esim. t-paidalla. Kokemusta on.
No noin teen itsekin kun aamulla töihin lähtiessä on lämpötila nollassa ja iltapäivällä lämmin. Ja vaikka olisi pakkasta niin saatan joskus kulkea hetkellisesti takki auki jos tulee kuuma.
En tuumaile mitään. Kuljen itsekin näinä päivinä talvitakki auki. Mukava sitten illalla kylmässä kelissä kulkea takki kiinni.
Mulle riittää, että jaksan omat vaatteeni ajatella. Toivon vaan, että muillakin on vaatteet päällä ulkona, ja sisälläkin, jos eivät ole kotonaan.
Ei tota tartte ihmetellä. Aamuvuoroon, alotan kello 06.00, mennessä tarttee vielä pipoa ja talvitakkia. Kotiinlähtiessä liian lämmintä.
Minutko näit? Viime viikolla viellä kuljeskelin katu,parkatakissa ja talvi nilkureissa pipo päässä Itä-Helsingin alueita. Hiki siinä tuli ja kotio päin matkalla, vetoketjun avasin. Nyt on parkatakki pesty.huomenna voin viedä talvisäilöön.Talvi nilkureihin sisälle laitettu sanomalehteä ja plankkattu, pysyy kuosissa ensi talveen.sama asia huomenna kellari komeroon säilöön.Havahduin maastossa kyllä leskenlehdet, perhosenkin näin,kuin valkovuokkojen nuput: Kevät! Kalalokkeja paljon urheilupuistossa. Kulunut vuosi vaan raskas,noudattaen ohjeistus.Mikä tarkoittanut yksin. Unohdin itseni: Hei on kevät tulossa vinhaa vauhtia,voi vähentää vaateitakin!Sanon vanhana ihmisenä.ei koiitaan ole karvoihin katsomista.Jokainen puketuu juurin niin kuin haluaa.Pukeutmiseenkin monella säätelee varalisuus.Syy ei ole päällä tämän päivän ajan jakson muoti asut ,värit ymm.( anteksi jos kirjotus virheet on viellä luki häiriö, itse en näe katsos ne) Mutta annetaan kaikkien kukien kukkia,pidetään vain huolta itsestämme,eikä työnetä nokaa muiden asioihin.
Oot varmaan bongannut mut. Vilukissa kun olen, niin lämmintä päällä kunnes lämpötila pitkälle yli 20. Näin keväällä on vielä tosi kylmä tuuli ja varjoissa voi olla kylmä. Maakin hohkaa kylmää, koska routa ei ole kokonaan sulanut. Ennemmin hieman liian lämmin kuin kylmä.
Toisilla on aina kylmä. Jotkin lääkkeet vaikuttaa niin.
Huono verenkierto.
Jospa oli veneilemässä tai meren rannalla.
Mitä siitä?