Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon siivoojaa varten pitää siivota (raivata)?

Vierailija
18.04.2021 |

Joskus 10v sitten mulla kävi siivooja muutaman kerran, ja se oli niin stressaavaa että lopetin sen. Syy:edellisenä iltana meni 2h että sai lattiat siisteiksi ja tavarat ja lelut paikalleen. Sitten huomasin että sen kahden tunnin esityön jälkeen ei enää menekään kuin vajaa tunti että imuroi ja pesee lattiat ja tasot.

Nyt on niin kuormittava työ molemmilla että mietin taas pitäisikö kokeilla siivoojaa. Vielä on pieniä lapsia (ne isommat on jo koululaisia), eli sama homma taas että leegot ja lelut lattialla.

Onko sellainen mahdollista sisällyttää siivoukseen että siivooja raivaa ja keräilee? Kun tämä taas sitten tuo sen stressin että ennen siivoojaa pitää siivota.
Miten muilla pikkulapsiperheillä asia on toteutettu? (Jos siis teillä käy siivooja)

Ja en nyt tarvitse luentoa miten joka ilta pitää järjestellä paikat. Niin teenkin. Lapsilta menee noin 15sek siihen että sotkevat uudestaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla meni 5 sek siihen että sotkivat uudestaan. Juuri viikonloppuna hulluna imuroin ja luuttusin, ja kun olin 5sek laittamassa imuria kaappiin niin samalla toinen käveli läpi talon kurasaappaat jalassa ja toinen kaatoi valtavan legolaatikon lattialle. Ja uusiksi!

Vierailija
2/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin lattiat ennen kuin siivooja tuli. Stressaannuin ja ostin robotti-imurin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, robotti-imuria olen jo kokeillut. Ei toimi, koska lattialla aina leluja. Myin imurin nopeasti pois, ei toimi pikkulapsiperheessä.

Mietin juuri sitä että se työläin osa on se poimiminen/keräily/järjestely/kuljettelu. En tiedä voiko sitä siivojalle siirtää. Ehkä niin että kaikki tavarat laittaisi yhteen ”miljoonalaatikkoon”.

Vierailija
4/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toteutusta kysyit, niin yleensä nostelen tavarat vaan sängylle tai sohvalle ennen siivoojan tuloa jos jotain jossain lojuu, lapset laittaa tavaransa omissa huoneissaan pois lojumasta. Aikaa menee muutama minuutti. Kai se on ihan sopimuskysymys mitä siivoojan tehtäviin kuuluu? Itse en tykkäisi jos siivooja esim. laittaisi tavaroita tai vaatteita kaappeihin. Ei menisi kumminkaan oikeille paikoilleen.

.

Vierailija
5/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo on kuormittavin osa siivousta. Mutta, tutulla kävi siivooja joka teki kaikkea muutakin. Pesi pyykkiä ja vaihtoi lakanat ja kasteli kukat. Kai siivoojan kanssa voi sopia mitä siivoukseen kuuluu.

Vierailija
6/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin varmaan voi sisällyttää tavaroiden raivausta siivoukseen? En tiedä, ehkä joku tekeekin jos maksat siitä, että joku keräilee leegoja pari tuntia.

Vierailija
7/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden järjestelyä on kyllä vaikea ulkoistaa, koska oleellinen osa sitä on se, mihin ne lattialta/tasoilta nosteltavat tavarat laitetaan. Jos ei tiedä niiden paikkoja, on tosi vaikea raivata.

Itse siivoan vain yritysten tiloja. Normaalisti pöydät yms. pyyhitään vain vapailta osin. Eli jos joku pitää työpöydällään paperivuoristoa, sitten pyyhitään vain ne muutamat neliösentit jotka pöydän pintaa tavaran alta näkyy.

Vierailija
8/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin varmaan voi sisällyttää tavaroiden raivausta siivoukseen? En tiedä, ehkä joku tekeekin jos maksat siitä, että joku keräilee leegoja pari tuntia.

No siis toki maksan sen normaalin hinnan. Juuri kun katsoin siivousfirmojen sivuja niin monessa sanotaan että ennen siivousta pitää olla lattiat tyhjennetty.

Mistähän sellaisen firman löytäisi mikä keräilisi leegoja? Ap

Vierailija
9/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et opeta lapsia laittamaan leegot ja muut lelut laatikkoon leikkien jälkeen?

Vierailija
10/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna päävastuu lelujen keräämisestä lapsille. Meillä oli sellainen systeemi, että jos leluja ei oltu jonain iltana kerätty, niin seuraavana päivänä yhtään lelua ei ollut käytettävissä. Tämä toimi ihan hyvin jo selvästi alle kouluikäisten lasten kanssa. Itse asiassa yhden ainoan kerran piti pitää päivä, jolloin lelut olivat poissa.

Ja toki tähän sääntöön voitiin sopia poikkeuksia silloin, jos jokin iso rakennelma oli kesken ja sitä haluttiin jatkaa seuraavana päivänä.

Vierailija
11/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku yhden naisen/miehen firma, ei mitään isoa. Siivoojan kanssa voi sopia ihan mitä vain. Mun työkaverin perheessä siivooja täyttää tullessaan tiskikoneeseen saman aamun astiat, laittaa sen ja pyykkikoneen päälle, tyhjentää koneet, laittaa pyykit kuivumaan tai kuivuriin, tyhjentää kuivurin, vaihtaa lakanat, vie roskat ja tietenkin siivoaa. Sama siivooja käy joka kerta.

Vierailija
12/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella siivooja tekee myös sen raivauksen. Itse koen, että mun on se parempi itse tehdä, niin siivooja saa käyttää tehokkaammin aikansa sit oikeaan siivoamiseen. Meillä ei toki ole paljon kamaa lattioilla ja väärillä paikoilla koskaan ollutkaan, nyt vielä vähemmän, kun on eobotti-imurikin. Pakottaa keräämään lelut leikin jälkeen, kun ajastus lähtee päälle taas seuraavana aamuna.

Vierailija
13/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi siivousfirman kanssa, että myös toi raivaus kuuluu hintaan. Tosin se näkyy myös hinnassa.

Vierailija
14/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivooja siivoaa myös lelut. Ei koko siivoajassa ole muuten mitään järkeä. Äkkiä he oppii mikä lelu mihinkin kuuluu.

Vierailija
15/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan teettää suursiivous jollakin ennen siivoojan palkkaamista?

Vierailija
16/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos piereskelly vessassa ja ripuloinu pöntön reunoja myöten? Kun haisee mun kämpässä silkka ihmispaska! Ihan selkeetä hommaa, käristetty sianliha haisee!

Vierailija
17/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tarvita ensin ammattijärjestäjän, jonka kanssa karsitte tavaroita.

Kun tavaroille on selkeä oma paikkansa ja kaapeissa on väljää, ei tavarat jää tasoille ja lattioille lojumaan.

Se helpottaa arjessa eniten. Lapsille ukaasi, että aina keskiviikkoisin pitää kaikki lelut taikoa hyllyyn (siihenkin a-järjestäjällä on hirveästi vinkkejä) pois siivoojan alta. Kyllä ne oppivat.

Vierailija
18/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et opeta lapsia laittamaan leegot ja muut lelut laatikkoon leikkien jälkeen?

Isojen kanssa onnistuu, pienten ei. Tämä ei nyt ratkaise ongelmaa. Edelleen tarvitsen siivoojaa. Ap

Vierailija
19/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat tarvita ensin ammattijärjestäjän, jonka kanssa karsitte tavaroita.

Kun tavaroille on selkeä oma paikkansa ja kaapeissa on väljää, ei tavarat jää tasoille ja lattioille lojumaan.

Se helpottaa arjessa eniten. Lapsille ukaasi, että aina keskiviikkoisin pitää kaikki lelut taikoa hyllyyn (siihenkin a-järjestäjällä on hirveästi vinkkejä) pois siivoojan alta. Kyllä ne oppivat.

Tätä aina ehdotetaan. Mutta ei sekään toimi ku lapsia pn monta, lapsilla on oikeus myös leluihinsa.

Vierailija
20/35 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan teettää suursiivous jollakin ennen siivoojan palkkaamista?

Meillä ei ole missään nimessä likaista, siivotaan 2krt viikossa. On vain epäjärjestys joka syntyy 15 sekunnissa kolmen tunnin siivouksen jälkeen :)ap