Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin viettää kesälomani lentelemällä Microsoftin uusimmalla flight simulatorilla long haul- lentoja, kysyttävää?

Vierailija
17.04.2021 |

Tämän vuoden kesälomani ajattelin omistaa Microsoftin uusimmalle flight simulatorille. En ajatellut tehdä lomani aikana mitään muuta. Vielä en ole uskaltanut lentää kuin lyhyempiä Euroopan lentoja, mutta esim Helsinki-New york olisi reilun 8 tunnin rykäisy.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan if it rocks your boat

Vierailija
2/24 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla headtrackeri ja mikä jos on? Mikä HOTAS? Millaisia varusteita suosittelisit aloittelijalle jolla ei ole vielä mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla headtrackeri ja mikä jos on? Mikä HOTAS? Millaisia varusteita suosittelisit aloittelijalle jolla ei ole vielä mitään?

Ainakin joku ohjain on hyvä olla. Mulla on polkimet, Airbussin sidestickiä muistuttava ohjainsauva ja kaasukahva. Oikeastihan pitäisi olla kahden kaasuvivun kahva ja mulla on viel epärealistisesti kaasukahva vasurilla ja sidestick oikealla, vaikka oikeasti ne on toisinpäin. Ehkä joskus rakennan vielä oikean kotiohjaamon...

Vierailija
4/24 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran vielä et aika kökköähän tuo on pyöritellä autopilotin nuppeja hiirellä. En tiedä sopiiko oikein mitkään VR-lasitkaan tähän. Aina jos pitäisi jotain lentosuunnitelmaa tjsp katsoa niin ne pitää ottaa pois päästä. Itse ajattelin ostaa jossain välissä muutaman lisäosan, esim. se autopilotin paneeli ja mcdu riittäisi pelkästään parantamaan lentonautintoa. Niitä saa plug and play- tyylisinä. 

Vierailija
5/24 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa eväät mukaan Nykin lennolle! Pitkä aika lentää ilman tankkausta.

Vierailija
6/24 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista ottaa eväät mukaan Nykin lennolle! Pitkä aika lentää ilman tankkausta.

Siinähän se värkki lentää itekseen. Nousu, nousut matkalentokorkeuteen ja sieltä alaspäin tulot pitää ite vahtia. Ei ne oikeatkaan pilotit tee siel korkeuksis muutaku lukevat vaikka Jallua. Moni tuttu lentäjä sanonukki et pitkästyvälle kaverille ei sovi, se kun on oikeasti kuolettavan pitkäveteistä istua vain ja tuijottaa monitoreja.

Vierailija
7/24 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän hyvillä kamoilla saa kaiken saman nautinnon kuin oikeastakin lentämisestä paitsi palkan.

Vierailija
8/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin joku ohjain on hyvä olla. Mulla on polkimet, Airbussin sidestickiä muistuttava ohjainsauva ja kaasukahva. Oikeastihan pitäisi olla kahden kaasuvivun kahva ja mulla on viel epärealistisesti kaasukahva vasurilla ja sidestick oikealla, vaikka oikeasti ne on toisinpäin. Ehkä joskus rakennan vielä oikean kotiohjaamon...

Perämiehellä ne ovat juuri noin. Perämiehestä ja pitkistä lennoista puheen ollen, muista peräpukamavoide.

Vierailija
9/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa harvinaisen tylsältä.

Vierailija
10/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein kyydissä lennoilla, kun lapsen lapseni lentelee ympäri maailmaa.

Ei ole tylsää.

Vierailija
11/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinkku?

Vierailija
12/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinkku?

Tietty olen, yksin asuva insinööri. Terveys ei riittänyt aikanaan liikennelentäjäksi asti, joten pitää sitten insinöörinä suunnitella näitä värkkejä. Itse olen mm. suunnitellut Airbussin laskutelineitä. Suomessa on muutama taho, jotka tekevät alihankintana Airbussille osia+suunnittelua.

Vierailija
13/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko laskeutua Twin Towereihin?

Vierailija
14/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok puuhaa. Mä taas lähden interreilaamaan Märklin pienoisrautatielläni. 

Vierailija
15/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3D mallinnusta, 3D printtaamista, minien maalausta, kirjoittamista, ym. kivaa, hommaa riittää. Viikon pääsiäisloma meni kans harrastusten parissa.

Vierailija
16/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion joskus ottaa kunnianhimoiseksi tavoitteeksi lentää Dubaista San Franciscoon. Muutamien suunnitelmien perusteella lento kestäisi 15h Pohjoisnavan yli. Toistaiseksi simulle ei ole kunnollosta laajarunkoa, Yksi raakile A380 löytyy, mutta siinä on ohjaamossa esim. moottorin käynnistysvivut kahdelle kun moottoreita on 4, joten ei jatkoon toistaiseksi. 

Vierailija
17/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein kyydissä lennoilla, kun lapsen lapseni lentelee ympäri maailmaa.

Ei ole tylsää.

Onpas mielenkiintoinen simulaattori.

Vierailija
18/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset verhot sinulla on?

Vierailija
19/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen pelituoli sinulla on?

Vierailija
20/24 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen pelituoli sinulla on?

Mikähän tämä on..näitä punamustia pelituoleja mitä mm. Prismasta löytyy. 

ap