Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen siivooja ja pidän työstäni. Miksi se ärsyttää muita ihmisiä?

Vierailija
17.04.2021 |

Kun kerron mitä teen, niin usein saan kuulla sääliviä tai hiukan läksyttäviä kommentteja. Että eikö sinun nyt kannattaisi opiskella jotain koska ei kai tuollaista voi loppuelämää tehdä. Tai että miten sinulle niin tapahtui kun olit koulussakin niin hyvä oppilas ja sait hyviä numeroita.

Totuus on että olen jo opiskellut vaikka mitä ja kokeillut niitä "oikeita aikuisten töitä", mutta stressi oli niin kauheaa että heräilin tunnin välein yöllä paniikissa ja ahdisti aina vaan työasiat ja tuleva työpäivä. Olin aivan hermoraunio ja ihmisriekale.

Siivoojana stressi on kokonaan poissa ja nukun yöni hyvin eikä enää ikinä ahdista työpäivä. Onhan se toki välillä raskasta, mutta koen elämäni paljon mielekkäämmäksi kun ei ole henkistä stressiä. Olen 100% tyytyväinen työhöni, ja palkallakin elää ihan hyvin yksin asuva sinkku. Painokin pysyy kurissa, kun toimistotöissä olen aina lihonut ylipainoiseksi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus. Ymmärrän täysin. Ja olen itsekin koulutettu ja ollut niissä "oikeissa" töissä.

Vierailija
2/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka moukka tuolla lailla arvostelee toisen ammattia? Onpa typerää. Itse arvostan suuresti siivoojia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat tekevät tärkeää työtä - hyvä ammattilainen, työtään arvostava siivooja on kultakimpale.

Vierailija
4/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin ennen hoitaja. Nykyään siivooja. Elän elämäni parasta aikaa nyt !

Vierailija
5/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ärsytä eikä häiritse.

Siivosin itse myös pari kesää opiskeluaikoina.

Vierailija
6/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua vaan! Minusta on ihan mahdottoman hienoa, että on olemassa kaltaisiasi ihmisiä!

Minä en ole tuollainen ollenkaan, minä haluan tehdä haastavaa työtä, koska se antaa minulle paljon. Olen minä joskus siivonnutkin ja näkihän siinä heti kättensä jäljen, mutta tappavan tylsää se oli silti.

Molempia meitä tarvitaan työelämässä ja on ensiarvoisen tärkeää, että kumpikin meistä sijoittuu haluamansa tason töihin.

Vierailija
7/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mitä? Luulen että kukaan ei koskaan ole sanonut noin.

Vierailija
8/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien varassa elävät kohottavat itsetuntoaan leimaamalla toisten työt paskaduuneiksi.

Vierailija
9/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojan työ on tärkeää, älä missään nimessä anna toisten ihmisten arvostella ammattiasi.

Vierailija
10/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan todella paljon siivoojia. Olen tehnyt siivoojan hommia nuorempana kesätöissä, oli muuten hyödyllistä oppia pesemään vessa jne oikeaoppisesti.

Nyt olen korkeakoulutettu ja asiantuntijatyössä, mutta välillä mietin että mitä jos menisi siivoamaan niin olisi oikeasti hyödyksi jollekin :D kunpa siivoojat menisivät lakkoon vaikka kahdeksi viikoksi, niin ihmiset tajuaisivat miten paskaiseksi paikat menisivät ilman siivoojia. Etenkin nyt korona-aikana (ja flunssakausina) siivoojat ovat erityisen tärkeitä, jotta pöpöt ei leviä.

Sairaaloiden laitoshuoltajia arvotan vielä sitäkin korkeammalle. Perusduunari pitää tämän maan rattaat käynnissä

Vierailija
11/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monet ihmiset on kykenemåttömiä tekemään päätöksiä omaan onnellisuutensa perustuen, ja tekevät sen sijaan aina mitä "kuuluu tehdä". Tällaisen ihmisen päätökset perustuvat ulkoiseen arvotukseen, ja hän onkin usein tyytymätön moniin asioihin elämässään, muttei uskalla muuttaa niitä.

Omien arvojensa ja halujensa mukaan toimiva ihminen on ikävä piikki lihassa, koska muistuttaa valinnan mahdollisuudesta jonka pelokas haluaisi vain unohtaa, ja stressi tästä purkautuu kitkeryytenä.

Vierailija
12/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on niin moneen junaan, eri ihmisille sopii erilainen työ. Se jos tuntuu että ihan kuolee stressiin on selvä merkki että se työ ei sovi sinulle. Se, että päätyy siivoojaksi ei tarkoita sitä että olisi jotenkin heikkolahjainen eikä muuallekaan päässyt. Harmi että moni vielä ajattelee noin ja leimaa tärkeää ammattia. 

Vierailija
13/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös aikoinaan siivonnut ja muistan millaista oli työskennellä palvelutalossa. Jostain syystä nämä lähihoitajat kuvittelivat olevansa ns. paremmin koulutettua väkeä. Muuten työstä tykkäsin. Nykyään olen sairaanhoitaja ja syksyllä toivottavasti alkaa opinnot yliopistossa ja arvostan siivoojan työtä. Mukavaa tulla töihin kun on puhdasta.

Vierailija
14/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kauheat paineet kaikilla nuorilla tulla tosi akateemisiksi ja menestyneiksi uraohjuksiksi. Hesarit tekee ihannoivia juttuja "luokkanoususta" ja niissä duunariutta vähän parjataan. 

Vierailija
15/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä? Luulen että kukaan ei koskaan ole sanonut noin.

Mulla oli yliopistossa aasialainen proffa ja se oli pöyristynyt kun tauolla niitä näitä jutellessamme kerroin olleeni kesätöissä siivoojana ja lakaisijana puistotoimistolla. Ja kyllä noita luokka- ja kastitietosia on suomalaisissa.

Vierailija
16/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kauheat paineet kaikilla nuorilla tulla tosi akateemisiksi ja menestyneiksi uraohjuksiksi. Hesarit tekee ihannoivia juttuja "luokkanoususta" ja niissä duunariutta vähän parjataan. 

En tajua miksi nämä lehdet niin väkisin yrittää tehdä Suomesta jonkun luokkayhteiskunnan, kun totuus on että duunarin lapsesta voi ihan hyvin tulla lääkäri, ja juristin lapsesta vaikka kokki. 

Vierailija
17/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työ on todella arvokasta, vaikka se ei palkassa niin näykään. Minäkin teen korkeakoulututkinnolla matalapalkka-alan työtä eli ymmärrän todella hyvin ajatuksesi. Ei tarvi nykypäivänä ihmetellä, kun ihmiset voivat huonosti, koska kaikkea tehdään raha edellä. Oma hyvinvointi unohtuu tai jää tietoisesti toisarvoiseksi asiaksi. Mukavaa kevättä!

Vierailija
18/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tärkeää työtä. Kiitos! :)

Vierailija
19/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia töitä tarvitaan. Jos yllättyvät tiedosta? Onhan se yllättävää, jos joku on aina ollut koulutuksen suhteen tavoitteellinen ja onkin siivooja tai myyjä. Ellei kyse ole downshiftauksesta tai pakosta.

Yhtä yllättävää on se, kun patalaiskasta tutusta kuoriutuukin menestyvä yrittäjä aikuisena

Vierailija
20/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan kateellisia sinulle. Itse olen entinen sairaanhoitaja ja nykyään kaupan kassalla töissä. Saan jatkuvasti kuulla "voi voi kyllä sairaanhoitajille löytyy töitä". Nämä tulevat usein hoitajien suusta. En keksi muuta kuin että he ovat minulle kateellisia kun olen nykyään onnellinen ja rakastan työtäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme