oletko köyhä?
Kommentit (6)
mm.
-fyysisesti
-psyykkisesti
-älyllisesti
-rahallisesti
-tavarallisesti
-lapsellisesti.
En ole enää köyhä. Nuorempana olin todella köyhä, koska isäni kuoli, kun olin teini-ikäinen ja jouduin 14-vuotiaana hanttitöihin. Koulun kävin iltakouluna, samaten yliopistossa opiskelin kahden työn ohella. Silloin asuin oikeasti ilman huonekaluja, söin vain kaupan vanhaa leipää ja pihtasin ihan kaikessa.
Pääsin hyviin töihin ja asuntoon kiinni, nyt on talo maksettuna ja palkka hyvä. En välillä oikein itsekään vielä ole toennut, että näin on käynyt.
Rahaa en vieläkään oikein osaa käyttää eli pihtaan kaikessa ja välillä näen painajaisia köyhyydestä. Eli jäljet se kyllä jätti.
Joudun tekemään valintoja, ostanko lapselle uuden puseron vai ostanko maitoa ja leipää, kun näitä ei ole enää kaapissa.
Joskus on tiukkaa rahallisesti, mutta aina ollaan selvitty.
kela panttaa kotihoidontuen tarkistuspäätöstään, ei ole sieltä rahaa tullut heinä eikä elokuussa. Jouduin lainaamaan rahaa, että sain asuntolainan lyhennyksen suoritettua, nyt sitte saa miettiä, millä sitä söisi...
Rahat on tiukalla, tulot on pienet, mutta kun asutaan ihanassa tilavassa pankin suurimmaksi osaksi omistamassa talossa, meillä (minulla) on ihana puutarha tulossa, meillä on ihania lapsia monta, niin tunnen itseni aika rikkaaksi.