Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys ylöstempaukseen uskoville tapahtumaan liittyvistä epäloogisuuksista:

Vierailija
17.04.2021 |

Jotkut kristityt suunnat uskovat maailmanlaajuiseen ylöstempaukseen, missä kaikki uskoviaset sekä viattomuuden tilassa olevat lapsetkin katoavat lastenrattaista ja jopa synnytysosastoilta: Esitän muutaman kysymyksen:

1. Jos lapset häviävät tempaushetkellä, miten käy niille lapsille jotka syntyvät sekuntti tempaushetken jälkeen?
2. Miten käy lapsille, jotka ovat tempaushetkellä vielä kohdussa tai ovat juuri samalla hetkellä syntymässä?

Vai olisiko tempaustulkintanne syytä tehdä uusiksi?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti pääsee mukaan tempaukseen niin sitten molemmat.

Jumala hoitaa sen ,ei ole mitään sanomista ihmisillä.

Vierailija
2/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tätä niiltä, jotka näin uskovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minuakin kiinnostaa!

Vierailija
4/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen otetaan ja toinen jätetään.

Mikä siinä on epäloogista?

Vierailija
5/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kristityt suunnat näin uskovat?

Vierailija
6/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäreilua että vaan toiset ihmiset pelastuu ja toiset ei,lällätetään sille että itse pääsee taivaaseen,miksi Jumala tälläisen pelastaisi? Mielestäni on idioottia ajatella että vain Jumalan valitsemat pelastuisi, minulla on Oleg rofgerin näky vihkonen mitä pian tapahtuu ja Mielestäni se on epäreilu tulkinta.

Vierailija
7/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Raamatun sanaa,kaikki jotka uskoo Raamattuun.

Vierailija
8/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäreilua että vaan toiset ihmiset pelastuu ja toiset ei,lällätetään sille että itse pääsee taivaaseen,miksi Jumala tälläisen pelastaisi? Mielestäni on idioottia ajatella että vain Jumalan valitsemat pelastuisi, minulla on Oleg rofgerin näky vihkonen mitä pian tapahtuu ja Mielestäni se on epäreilu tulkinta.

Kaikilla on mahdollisuus pelastumiseen.

Vierailija
9/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille on tarjolla.

Vierailija
10/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa nyt feikki uskovat täällä kirjoittamasta,olen nähnyt teidän toimintaa,olette itsekeskeisiä ja vain omat kanssa sisaret ja veljet merkitsee teille jotakin,mitään apua teiltä ei saa,käyttäydytte jopa pahemmin kuin ei uskovat!

Vierailija
11/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on Raamatun sanaa,kaikki jotka uskoo Raamattuun.

No tuo ap:n juttu ei kyllä ihan vastaa Raamatun sanaa.

Ylösnousemus tapahtuu vasta viimeisenä päivänä Jeesuksen tullessa pilvissä, ahdistuksen aikojen loppuessa. Jeesuksen tuleminen ei jää keneltäkään huomaamatta. Eli ei vauvat ja ihmiset yhtäkkiä vain häviä yllättäen ilman mitään "ennakkovaroitusta". Ja ensin elävien ylösnousemusta tapahtuu kuolleiden ylösnouseminen.

Ja missään ei sanota mitä tapahtuu esim suntymättömille lapsille. Sen kuitenkin tiedämme, että viimeisen pasuunan soidessa ylösnousemuksessa me muutumme. Emme enää ole katoavaisessa ruumiissamme.

Vierailija
12/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa nyt feikki uskovat täällä kirjoittamasta,olen nähnyt teidän toimintaa,olette itsekeskeisiä ja vain omat kanssa sisaret ja veljet merkitsee teille jotakin,mitään apua teiltä ei saa,käyttäydytte jopa pahemmin kuin ei uskovat!

Mitä apua olet täällä pyytänyt ja jäänyt ilman?

Vierailija
13/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa tietenkään ottaa kantaa kokemuksiisi.

Minun kokemus on että luonne on aika ratkaiseva .

Jos on neuroottinen ennen uskoa ,on sitten uskoon tultua neuroottinen uskova .Aikaa kuluu ihmisillä muutoksiin.

Vierailija
14/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy tätä niiltä, jotka näin uskovat.

Niinhän se kysyikin? Ks. ketjun otsikko.

Vierailija
15/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöstempaus ja ylösnousemus on eri asioita.

Vierailija
16/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu sellaiselle ruumiille, jonka madot ovat kalunneet luita myöten?

Vierailija
17/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa tietenkään ottaa kantaa kokemuksiisi.

Minun kokemus on että luonne on aika ratkaiseva .

Jos on neuroottinen ennen uskoa ,on sitten uskoon tultua neuroottinen uskova .Aikaa kuluu ihmisillä muutoksiin.

Ja uskovaisetkin ovat vain ihmisiä, jotka ovat jokainen vielä hyvin eri "vaiheissa" sitä omaa uskoaan ja siinä kasvamista.

Myös moni asia vaikuttaa vastauksiin. Itselleni tuli mieleen myös sellaiset asiat kuin, että onko apua pyydetty suoraan, ei vain vihjailemalla? Mitä ja mistä on pyydetty? Millä tavalla on pyydetty?

Valitettavasti saa lukea/kuulla myös sellaista, että apu ei olekaan ollut ihan mieluista eli juuri sellaista kuin pyytäjä olisi halunnut, ja sitten saa haukkuja päälle. Pahimmillaan kelpaisi pelkkä raha. Kyllä sellaisetkin kokemukset vähentää auttamishalua.

Tämä nyt oli vain tällaista yleistä pohdintaa asiasta.

Vierailija
18/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa niillä on?

Vierailija
19/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satua. Ei mitään muuta. Tosin hyvin pitkäkestoista...

Vierailija
20/32 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavalin kirjeen perusteella ne ainakin tapahtuvat ihan peräkkäin, viimeisenä päivänä ja viimeisen pasuunan soidessa. Ensin nousevat ylös pyhät ja Kristuksessa kuolleet, sitten temmataan ylös, ne jotka ovat vielä elossa. Eri termi vain kuolleille ja eläville. Näin itse käsittäisin.