G: Paljonko vuodessa perheenne käyttää matkusteluun, ja perheen koko?
Kommentit (25)
Jos sillä tarkoitetaan ulkomaanmatkoja.
Perheen koko on 2 aikuista ja 5 lasta, kuudes tulossa.
Me ei muuten matkustella, paistti käydään kesäisin omalla mökillä. Tähän menee bensarahat, joita kertyy n.150e. Perheen koko on 6 henkilöä.
Meillä on kaksi aikuista ja kaksi lasta, joista toinen vielä hetken alle 2-vuotias. Me ollaan tehty kaksi matkaa vuodessa. Yksi etelänmatka ja yksi vähän kauemmas.
1 aikuinen + 2 lasta, ulkomaan matkat (2 kpl) olen tehnyt ilman lapsia.
7 hengen perhe - toinen vuosi siis ulkomaanmatka, toinen vuosi ei sitten muuta kun kotimaanmatkailua (appivanhempien mökki, teltta yms) - silloin ehkä 1000.
4 henkeä on meidän perheessä. Tehdään koko porukka kaksi reissua vuodessa ja 1-2 aikuisloma viikonloppua jossain Euroopassa. Kyllä siihen tuo summa varmasti palaa, jos ei enemmänkin. Parempi kun ei tarkkoja summia tiedäkään.
2 aikuista, 3 lasta (7kk, 2v 7kk ja 5v)
2006 mennyt aika hulinassa oikeestaan himassakin, kun on ollut monenlaista puuhaa, eikä ole päässyt keuheesti matkustelemaan, mutta nämät on tehty tänä vuonna;
- mies 2 lapsen kanssa 2 viikkoa matkoilla (Saksa, Kreikka, Ranska, Espanja, Italia)
- miehen kanssa viikonloppumatka Pariisiin
- miehen kanssa viikonloppumatka Lontooseen
- mies 2 lapsen kanssa viikonloppumatka Tukholmaan
- minä 2 lapsen kanssa viikonlopuks Tallinnaan
- 2 viikkoa koko perheen kanssa Jenkeissä
- koko perheen kanssa viikonlopuks Tukholmaan
- mies äijäporukalla Barcelonassa viikon, minä saman aikaan tyttöporukalla Milanossa viikon
- mies 2 lapsen kanssa Dublinissa viikonlopun
- koko perhe 5 päivää Tukholmaan
- miehen kanssa viikonlopuks Pariisiin
- minä frendien kanssa viikonlopuks Pariisiin, samaan aikaan mies 1 lapsen kanssa Tukholmaan
- koko perhe 5 päivää Tukholmassa
- koko perhe viikonlopun Lontoossa
- minä ja 2 lasta viikonlopun Pariisissa
- 1k 1vko lomailtiin koko perheen kanssa Suomessa asuntoautolla
Lisäksi Tallinnaan päiväristeilyitä on tullut tehtyyä monenlaisella kokoonpanolla (mies+lapsi/lapset, minä+lapsi/lapset, minä+mies tai koko perhe) yheensä jotain 17 kertaa.
Syksyllä tässä pitäis lähtee Jenkkeihin pari kertaa pidemmäksi aikaa ja muutama kaukomatka jonnekin lämpimään ja tapailla sukulaisia ja ystäviä siellä täällä. Nyt kun kuopuskin alkaa olla jo vähän isompi (7½kk), niin helppo hänenkin kanssa kulkee.
Tämä hymiö on osoitettu Stella yksinoikeudella sulle=)
stella80:
2 aikuista, 3 lasta (7kk, 2v 7kk ja 5v)
2006 mennyt aika hulinassa oikeestaan himassakin, kun on ollut monenlaista puuhaa, eikä ole päässyt keuheesti matkustelemaan, mutta nämät on tehty tänä vuonna;
- mies 2 lapsen kanssa 2 viikkoa matkoilla (Saksa, Kreikka, Ranska, Espanja, Italia)
- miehen kanssa viikonloppumatka Pariisiin
- miehen kanssa viikonloppumatka Lontooseen
- mies 2 lapsen kanssa viikonloppumatka Tukholmaan
- minä 2 lapsen kanssa viikonlopuks Tallinnaan
- 2 viikkoa koko perheen kanssa Jenkeissä
- koko perheen kanssa viikonlopuks Tukholmaan
- mies äijäporukalla Barcelonassa viikon, minä saman aikaan tyttöporukalla Milanossa viikon
- mies 2 lapsen kanssa Dublinissa viikonlopun
- koko perhe 5 päivää Tukholmaan
- miehen kanssa viikonlopuks Pariisiin
- minä frendien kanssa viikonlopuks Pariisiin, samaan aikaan mies 1 lapsen kanssa Tukholmaan
- koko perhe 5 päivää Tukholmassa
- koko perhe viikonlopun Lontoossa
- minä ja 2 lasta viikonlopun Pariisissa
- 1k 1vko lomailtiin koko perheen kanssa Suomessa asuntoautollaLisäksi Tallinnaan päiväristeilyitä on tullut tehtyyä monenlaisella kokoonpanolla (mies+lapsi/lapset, minä+lapsi/lapset, minä+mies tai koko perhe) yheensä jotain 17 kertaa.
Syksyllä tässä pitäis lähtee Jenkkeihin pari kertaa pidemmäksi aikaa ja muutama kaukomatka jonnekin lämpimään ja tapailla sukulaisia ja ystäviä siellä täällä. Nyt kun kuopuskin alkaa olla jo vähän isompi (7½kk), niin helppo hänenkin kanssa kulkee.
Ahdistava ajatus, että pitäisi syksyllä ehtiä 2 kertaa jenkkeihin, 2 kaukomatkaa ja mitä muuta siinä vielä oli...? Hmm... voi pian loppua päivät kesken?
..tänä vuonna (ei kyl joka vuosi varaa), mukaan laskettu myös elämiset. Maaliskuussa Kanarialla ja nyt jouluna Thaimaahan. 2 aikuista ja 2 lasta.
Vierailija:
5000-6000¿, perheen koko: 3 hlöä
Perhe tosin isompi, eli 2 aik + 3 lasta.
Eli tähän mennessä on kulunut vuotta 2006 32 viikkoa (täyteen). Näistä viikoista Stella perheineen on ollut matkoilla 11 kokonaista viikkoa, 17 päivää risteillyt Tallinnaan ja lisäksi viikonloppuja ulkomailla viettänyt 10. Ja huom! Päällekkäiset matkat laskettu vain yhden kerran, eli jos osa perheestä ollut jossain ja toinen osa jossain, niin tämä aika vain kerran.
Lasketaanpa vähän... Kun viikon reissuihin on mennyt 11 viikkoa, niin jäljelle jää 21 viikkoa. Näistä 21 viikosta 10 viikon viikonloput on vietetty matkoilla. Eli 11 viikkoa teoriassa ei-matkustellen. Mutta hitsit, vielä ne 17 tallinnan reissua. Mitenkäs ne on tehty? No kai joku viikko on käyty ensin viikolla Tallinnassa ja viikonloppuna Lontoossa/Pariisissa/Tukholmassa. Ja joku viikko käyty 2 kertaa Talllinnassa?
Ja vielä syksyllä 2 kertaa jenkkeihin pidemmäksi aikaa? Ja muutama (tarkoitetaan yleensä 3-4) kaukomatkaa, jotka ei kai ihan viikonlopussa hoidu? Eli loppuvuonna vielä matkoja noin 10 viikkoa (2 viikkoa*5).
Silti Stella ehtii palstailla tosi ahkeraan ja ottaa kantaa joka asiaan. Ihailen kyllä organisaatiokykyäsi!!! Vielä perhekin hoidettavana ja jopa vauvaikäinen. Mutta ehkä Stella saa ostettua niillä miljoonillaan jopa aikaa...? Tai mielikuvitusta...?
Kiirettä pitää, mieheläsi taitaa olla aika paljon lomaa vuodessa. Milloin se ehtii tekemään töitä ja ansaitsemaan niitä isoja rahoja joilla matkustatte (tähän mennessä 16 viikonloppua poissa kotoa?)?
Tänä vuonna mennyt ehkä n.500 euroa, sisältää yhden Tukholman risteilyn ja yhden mökkiviikon vuokramökissä. 2 aikuista ja yksi taapero kuuluu perheeseen.
ja lomamatkoihin menee vuodessa noin 5000 Euroa plus kotimaanmatkat mummolaan 1200 Euroa (lennämme useamman kerran vuodessa mummolaan).
Kyllä minäkin lomailisin vaikka joka päivä, jos siihen varaa olisi. Kateelliset lähiömammat taas ruikuttaa.
Meillä meni kesälomareissuun 400¿. Taitaa jäädä ainoaksi tänä vuonna... Ja meitä on 3 henkeä... Pitäisköhän tässä ruveta sivistymään ja matkustelemaan:)))
2 jouluna, 1 hiihtolomalla, 1-2 kesällä. Siis viikkoja.
En ole laskenut euroissa enkä halua sitä niin laskeakaan.