Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen istuinryhmä sopisi vanhan talon lasikuistille?

Vierailija
17.04.2021 |

Joku kulmasohva voisi olla kiva, mutta minusta ne kulmikkaat tummanharmaat polyrottinkiset ei oikein istu vanhan talon lasikuistille. Millaisia muita vaihtoehtoja ehdottaisitte?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ihan puusohva? Maalia kaipaavia sohvia saa aika edullisesti käytettynäkin jos haluaa aidosti vanhan.

Vierailija
22/28 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tuota nro 20:ä. Jos verantasi on riittävän tilava, niin hanki kaksi sivusta vedettävää puusohvaa. Niitä löytyy käytettynä esim. nettikirppiksiltä. Ne voivat olla eripariset, sillä sehän kuuluu usein näihin kesäkalusteisiin. Voit maalata sohvat mieleiselläsi värillä ja päällystää kivat pehmusteet. Vielä mukava vanha pöytä, jolle laskea kahvikupin kädestään.

Minä haaveilin jo nuorena tyttönä, että minulla olisi joskus lasikuisti. No sitä en saanut, mutta lähellä ollaan. Kakkosasunnollani on tilava lasitettu parveke,jonne hankin mukavat korituolit ja pikkupöydän. Perintönä tuli sitten keinutuoli, joka myös löysi paikkansa parvekkeelta. Kesäksi reheviä kukkivia kasveja, talveksi kanervia ja havuja. Viihtyisää on. Jonkin aikaa minulla oli siellä vanha laveri, josta tein divaanin, mutta se ei sitten ollutkaan hyvä ratkaisu, vaikka siinä olikin mukava torkahtaa. Ostin sen kirpparilta ja sitä oli luultavasti säilytetty autotallissa tai verstaalla, sillä puuhun oli pinttynyt bensan ja öljyn käry, joka ei lähtenyt pesemällä eikä tuulettamalla. Olkaa siis varovaisia käytettyjä kalusteita hankkiessanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ihan puusohva? Maalia kaipaavia sohvia saa aika edullisesti käytettynäkin jos haluaa aidosti vanhan.

Siellä on nykyään sellainen semivanha n. 60-l peräisin oleva puinen pinnasohva + kaksi uudempaa rottinkinojatuolia. Ne on ihan ok, mutta haluaisin koko tilan kalustusta vähän yhtenäisemmäksi ja selkeämmäksi. Nykyään on vähän levoton tuo kalustus. Siksi tuo ajatus kulmasohvasta, siinä olisi tilaa istua ja makailla, eikä tilassa olisi niin paljon yksittäisiä kalusteita. Ap

Vierailija
24/28 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mieti, mihin tarkoitukseen etsit kalustetta. Onko siinä tarkoitus kahvitella, lukea vai torkkua. Kuinka monelle tilaa pitää olla?

Entä millaista tunnelmaa haluat tilaan? Voisiko vanhaa ja uutta yhdistämällä löytyä kodikas ja viihtyisä ratkaisu. Esimerkiksi vanhan puusohvan voi yhdistää tilaan maalilla ja verhoilulla.

Vierailija
25/28 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin mieti, mihin tarkoitukseen etsit kalustetta. Onko siinä tarkoitus kahvitella, lukea vai torkkua. Kuinka monelle tilaa pitää olla?

Entä millaista tunnelmaa haluat tilaan? Voisiko vanhaa ja uutta yhdistämällä löytyä kodikas ja viihtyisä ratkaisu. Esimerkiksi vanhan puusohvan voi yhdistää tilaan maalilla ja verhoilulla.

Kiitos vinkeistä. Kaikkia kolmea on tarkoitus tehdä, niin kuin nykyäänkin :) Kaksi asujaa on, ehkä joskus saattaa lisänä olla pari kyläilijää viettämässä illanistujaisia. Minulla ainakin noissa vanhan uudistamisissa on vaarana sellainen tein itse ja säästin-look ja se levoton vaikutelma mikä ainakin minun kokemattomalla sisustussilmällä syntyy (juu, voi viedä ammattilaisellekin kunnostettavaksi, mutta sitä ei nyt ole laskettu budjettiin josta pitää venyä moneen muuhunkin ehkä tärkeämpään hommaan rahaa). Tunnelma ei saa olla sellainen korostetun maalaisromanttinen, enkä halua käyttää esim vanhoja rautasänkyjä istuimina tms. Taidan tinkiä vähän tuosta kalusteiden muotokielestä, olen silmäillyt mm tämän sarjan rottinkikalusteita https://www.taloon.com/media/catalog/product/cache/056e733493a29ef4973f…

Pitää vielä miettiä...

Ap

Vierailija
26/28 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/28 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.etsy.com/listing/914246203/handmade-rattan-woven-flying-ham…

Ei ole kulmasohva, mutta muuten ihana.

Ihan kiva. Tuohon ei vain mahdu tuontyyppistä, on sellainen kapeahko tila. Ap

Vierailija
28/28 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Kaikkia kolmea on tarkoitus tehdä, niin kuin nykyäänkin :) Kaksi asujaa on, ehkä joskus saattaa lisänä olla pari kyläilijää viettämässä illanistujaisia. Minulla ainakin noissa vanhan uudistamisissa on vaarana sellainen tein itse ja säästin-look ja se levoton vaikutelma mikä ainakin minun kokemattomalla sisustussilmällä syntyy (juu, voi viedä ammattilaisellekin kunnostettavaksi, mutta sitä ei nyt ole laskettu budjettiin josta pitää venyä moneen muuhunkin ehkä tärkeämpään hommaan rahaa). Tunnelma ei saa olla sellainen korostetun maalaisromanttinen, enkä halua käyttää esim vanhoja rautasänkyjä istuimina tms. Taidan tinkiä vähän tuosta kalusteiden muotokielestä, olen silmäillyt mm tämän sarjan rottinkikalusteita https://www.taloon.com/media/catalog/product/cache/056e733493a29ef4973f…

Pitää vielä miettiä...

Ap

Ymmärrän hyvin, että pelkona voi olla, että lopputulos näyttää tyylikkään sijaan juurikin siltä, että itse tein ja säästin. Kannattaa kuitenkin kysyä tarjouksia, se voi tulla huomattavasti edullisemmaksi kuin uuden ostaminen. Korona-aika voi tietysti vaikuttaa mutta esimerkiksi entisöintiä opiskelevat voivat tehdä oppilastyönä noita varsin edullisesti. Eikä ne ammattilaisetkaan ole niin kalliita kuin usein ajattelisi. Jokin polyrottinkinen sohvakin maksaa helposti tonnin ja lähes samaan hintaan voi saada mittojen mukaan tilaan tehdyn sohvan.

Itse varmaan kunnostaisin sohvan mieleiseksi ja hankkisin sille kaveriksi katosta roikkuvan rottinkisen pesätuolin. Sellainen on aivan ihana lukupaikka ja vähän korkeampana istuinpaikkana siitä näkee hyvin ulos. Lisäistuimeksi jokin yksinkertainen penkki, jonka voi siirtää tarvittaessa haluamaansa paikkaan ja johon voisi syksyllä ja talvella laittaa esimerkiksi lyhtyä tai muuta koristetta. Mutta sinä tunnet tilan parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän