Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako kukaan kesämökkiä, joka on purkukuntoinen?

Perikunta miettii
17.04.2021 |

Kannattaako purkaa omalla kustannuksella vai ostetaanko tämmöisiä. Kaksi isoa rakennnusta, joten purkukustannusten hinnalla rakentaisi jo mökinkin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontistahan tuo riippuu. Jos haluttu paikka ja hinta kohdillaan, niin varmasti menee purkukuntoisenakin.

Vierailija
2/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rakennukset sellaisia, että niissä voisi yöpyä rakennusaikana tai käyttää varastona? Joku voi arvostaa tätäkin.

Vierailija
4/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontin takia kyllä.

JOS pitäisi miettiä puranko itse vai myynkö purkukuntoisena, ehdottomasti jälkimmäinen.

Vierailija
5/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tontista. Lähellä suurta kaupunkia, hyvällä meren- tai järvenrantatontilla olevat tönöt menevät kyllä kaupaksi.

Vierailija
6/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontin ja sijainnin vuoksi voi ostaa.

Kelpaisikohan rakennukset palokunnalle "opetuskäyttöön"? Välttyisit purkukustannuksilta.

Vierailija
7/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä Toriin ilmoitus, taatusti menee kaupaksi!👍

Vierailija
8/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sijainnista ja tontista sekä hinnasta. Tontin hinnalla monikin voi kiinnostua.

Vierailija
9/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakirjan kannattaa kirjata, että rakennukset ovat myyty purettavaksi. Silloin ostaja ei voi vaatia sinulta korvauksia, myös käki päättää kuitenkin rempata.

Vierailija
10/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppakirjan kannattaa kirjata, että rakennukset ovat myyty purettavaksi. Silloin ostaja ei voi vaatia sinulta korvauksia, myös käki päättää kuitenkin rempata.

Totta, käellä on tapana asettua toisten pesiin, mutta en tiedä, millaista remonttia yleensä tekee.

Vierailija
11/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin pitää myös hinnan täsmätä tontin hintaan - purkukulut.

Jod myy talon talon hinnalla "purkukuntoisena" niin kauppakirjan kirjauksella ei ole merkitystä.

Vierailija
12/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Paikka on maakunnassa, lähimpään kauppaan 25 km. Itse tontti on omasta mielestäni hieno (rantatontti maisemilla). Mutta tosiaan tontilla olevat rakennukset suurin osa purkukuntoisia. Rakennuksissa on kosteusvaurioita, minkä vuoksi ei voida korjata enää kuntoon. Tontilla pystyy majoittumaan kyllä remppaamisen ajan.

Vierailija
13/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy purkukuntoisena ja hinnaksi tontin hinta. Ostajat tulevat kumminkin tinkimään, joten on helpompi suostua tarjouksiin.

Vierailija
14/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinkunta kysyy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Paikka on maakunnassa, lähimpään kauppaan 25 km. Itse tontti on omasta mielestäni hieno (rantatontti maisemilla). Mutta tosiaan tontilla olevat rakennukset suurin osa purkukuntoisia. Rakennuksissa on kosteusvaurioita, minkä vuoksi ei voida korjata enää kuntoon. Tontilla pystyy majoittumaan kyllä remppaamisen ajan.

Myyt purkukunnossa ja se kirjataan tarkasti kauppakirjaan.

Ostaja voi sit käyttää tönöjä vielä oman rakennusvaiheensa varastona ja taukotilana. Ja sitten purkaa pois. Tai ihan miten vaan. Vaikka polttaa. Mutta se ei enää ole sinun ongelma.

Vierailija
15/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kohdetta kauppaamassa, kauppaisin kiinteistöä, jolla sijaitsee kaksi purkukuntoista rakennusta.

16/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa se raha kasvaa sanoi minun rakas ja viisas äiti!'

Nyt kadun kun möin kesämökin muutama vuosi sitten.Hinnat on nousseet 76 % .

Vierailija
17/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

No onhan tuolla nytkin kesämökkejä myynnissä. Vaikka niitä ostetaankin nyt enemmän niin ei se tarkoita sitä, että kaikki ostetaan.

18/18 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

No onhan tuolla nytkin kesämökkejä myynnissä. Vaikka niitä ostetaankin nyt enemmän niin ei se tarkoita sitä, että kaikki ostetaan.

Minulla oli Tukholman kupeessa. Siitä alueesta tuli omakotialue ja kaikennäköisiä ylimääräisiä maksuja alkoi tippumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi