Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso huutaa, kiroilee ja tiuskii. Olen sairaana (tuki- ja liikuntaelinvamma) enkä pysty osallistumaan kotitöihin entiseen tapaan.

Vierailija
17.04.2021 |

Lisäksi olen menossa leikkaukseen ja mietin, kuinka pärjään tämän jälkeen. Yhteiseloa 16 vuotta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja kun lukee, niin pakosta tulee mieleen, että ennen parisuhteeseen sitoutumista jokaisen pitäisi käydä läpi jonkinlainen tunnetaitokoulutus ja mahdollinen oma lyhytterapia siihen päälle. Varsinkin miehillä on niin paljon tunnelukkoja ja kyvyttömyyttä suhtautua kypsästi sekä muiden että omaan haavoittuvuuteen. Parisuhde ei ole mikään kiva Aku Ankka -laastari, joka voidaan lätkäistä omien haavojen peitoksi eikä se ole yksinomaan omien tarpeiden tyydytystä. Parisuhde ei ole tunnevammaisia egoisteja varten, vaikka jostain syystä nämä hinkuavat aina sellaiseen kaikista innokkaimmin.

Vierailija
22/23 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut ja yrittänyt saada ymmärtämään. Silti esim. keittiössä paiskoo kattiloita ym. mikä ei mene rikki ja kiroilee ja mutisee ”edes sen verran vois tehdä” ym. Ei osoita kiinnostusta minun tilanteeseeni. Jokunen vuosi sitten olin menossa mammografiaan, koska rinnassa oli kyhmy. Osoittautui tuolloin hyvälaatuiseksi. Kertoessani tutkimuksesta kommentti oli ei kiinnosta. Olisi pitänyt jo tuolloin ymmärtää ja toimia. On kuitenkin lapsia ja arjessa sujuu ok kunhan vain saan tehtyä kotihommat ym. Henkinen yksinäisyys on musertavaa. Jopa satuttavampaa ja rankempaa kuin nämä fyysiset kivut. Eroa en pysty nyt edes harkitsemaan - ei ole voimavaroja eikä niitä muitakaan varoja millään mittarilla laskettuna.

Ap

Tuo tilanne on teille molemmille iso stressi ja pelko.

Teidän olisi hyvä hakea nyt ulkopuolista apua. Kysy sieltä missä sinua hoidetaan. Heillä on tarjolla sairaalapsykologin palvelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnalta, vammaispalvelusta pyydät apua. Saat avustajan kotiin! Voi olla että miehesi käytös on vain jotain sopeutumisongelmaa taikka sitten on täysi mulkero eikä suhdetta voi enää jatkaa.

No ei saa avustajaa vammaispalvelusta. Ap kirjoitti että tulossa leikkaus ja sitten voi tilanne muuttua paremmaksi.

Myötätunto on vaikea laji. Sinun pitää miettiä kuinka paljon huonoa kohtelua olet valmis sietämään.