Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkona mahtava ilma tehdä pihatöitä. Mies ja teini nukkuvat edelleen, yksinkö kaikki pitää tehdä?

Vierailija
17.04.2021 |

olen niin korviani myöten täynnä tuota lorvailemista. olisi täydellinen kevätpäivä laittaa piha ja koti kevätkuntoon mutta siellä vaan molemmat makaavat sängyssä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole kivempaa, kun saa tehdä rauhassa yksin? On hiljaisempaa.

Vierailija
22/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa mullakin mies nukkumassa makkarassa. Kömpisin hänen viereen ja ottaisin itsekin pikkutirsat. Ite täällä sydän kipeänä yksinäisyydestä, joten laita ap asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee yksin, jos ei huvita.

Toisekseen, taas tätä sukupuoleen kohdistuvaa vähättelyä. Myös meillä on teinit sängyssä ja samalla tavalla vaimokin löhöää edelleen sängyssä. Itse olin pihalla jo ennen seitsemää. Nyt sisällä aamukahvilla.

M51

Vierailija
24/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne tehdä yölläki ,illanvirkut yleensä älykkäämpiää,luovempia    ihan tutkitusti.

Vierailija
25/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen pitää saada viikonloppuna nukkua. Meillä äiti aina sanoi, että nukkuminen on kuin rahan pankkiin laittamista meille lapsille. Oli varmasti oikeassa. Kasvuhormoniakin erittyy nukkuessa. Olisiko nukkumisella ollut jotain vaikutusta meidän pituuteen, olemme kaikki yli 170 cm.

Vierailija
26/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 vuotta samanlaisen vellihousun piikana, mitään muuta ei ollut ohjelmassa kun työtä ja siivoamista, ja sitä hommaa riitti, olisi halunnut että siivoan vielä puoli vuosisataa lisää. Nyt saa siivota ja luututa paskansa ihan itse.

Vierailija
27/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa, nousen arkisin 0550, ja tänäänkin heräsin 0630. Söin aamupalan ja aloitin pihatyöt ja nyt lounas. Vaimo selaillut koko aamun somea. 

Vierailija
28/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsen pitää saada viikonloppuna nukkua. Meillä äiti aina sanoi, että nukkuminen on kuin rahan pankkiin laittamista meille lapsille. Oli varmasti oikeassa. Kasvuhormoniakin erittyy nukkuessa. Olisiko nukkumisella ollut jotain vaikutusta meidän pituuteen, olemme kaikki yli 170 cm.

Enpä tiedä, minä olen nukkunut lapsuudessa / nuoruudessa kellon ympäri paljon, mutta pituutta on karvan alle 160. Ehkä geeneillä on isompi osuus asiassa 😉

Vierailija
29/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajako siellä taas valittaa? Kuulostaa tuo aloitus jotenkin niin tutulta.

Vierailija
30/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka haluaa laittaa pihaa, hoitaa pihatyöt. Puskat ja kukkapenkit ei ole mitenkään pakollisia olemassa.

Meillä ei ole yhden yhtä kukkapenkkiä koko tontilla kun ei kumpikaan haluta tehdä pihatöitä. Ruoho leikataan kerran viikossa, mutta ei senkään aika ole vielä.

Nuo pihatyöt on syvältä. Hirveä stressi.

Naapurit kyylää toisten pihoja.

Tänään olin aikaisin lenkillä ja joku siellä sirkkelöi pensasaitaa. Yksi remontoi - nuo pihahullut pilaavat muiden kesän!

Vierailija
31/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään ymmärrä miksei niitä hommia voi ihan itsenäisesti aloittaa. Vai onko aloittajalla taipumus olla kaikessa määräilijä ja komentelija? Asioiden hoitamisesta voi myös sopia niin kuin aikuiset eikä määräillä toisten vapaa-aikaa. Tätini on samanlainen- kaikkien pitää tanssia juuri hänen pillinsä mukaan ja jos joku alkaa tekemään jotain, singahtaa paikalle orkesteroimaan miten asia pitää tehdä. Serkun ja kaverien kanssa oltaisiin vietetty mökillä vapaa-aikaa lautapelaillen ja musiikkia kuunnellen, kuulemma olisi pitänyt laittaa pelit ja "nuorisomusiikki" pois ja vain jutella niin kuin normaalit ihmiset.

Vierailija
32/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrimamma on jo tasan 6:00 herännyt tarkastelemaan mikä kaikki on pielessä ja mitä vois tehdä enemmän ja paremmin. Nyt kihisee mielessään, kuinka muut saavat vielä kuulla kunniansa! Kehtaavat nukkua mokomat, kun itse piti nousta jo varhain noihin tuikitärkeisiin metatöihin!

Kuvailun kaltaiselle toteaisin että sisällä on juuri mahtava ilma kaljoittelulle. Aivan hulluutta tehdä kodista jokin työleiri mihin kaikkien pitää osallistua. Huh mä muistan millaista oli olla teini. Ihan varmasti annan kaikkien teinien nukkua. 

Muutenkin suomessa se piha on monilla mallia kynitty ja viivottimella vedettyjä jotain mitä saa raivona hoitaa. Aina ilahduttaa kun näkee että edes yksi nurkka tontista on jätetty luonnonvaraiseksi. Ehkä tämä pihanhoito on aamuvirkkujen juttuja? Pitäähän olla jotain minkä tekemisestä voi kehua itseään.

Vierailija
33/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, minä olen nukkunut lapsuudessa / nuoruudessa kellon ympäri paljon, mutta pituutta on karvan alle 160. Ehkä geeneillä on isompi osuus asiassa 😉

Aivan, mutta oletko ajatellut, että vähemmällä unella olisit ehkä 150 cm. No, se oli vitsi. Varmaan ne geenit, mutta kiva muisto äidin lempeydestä.

Vierailija
34/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä marttyyriavautuminen jälkeen kerran. Kuka määrää että sen pihan pitää olla viimeisen päälle siivottu??? Ota rennosti ja kysy voisko se mies vaikka pitää sua pikkusen hyvänä jos vaikka vähä relaisit

Vierailija
35/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö se päätät mihin ihana aurinkoinen päivä tulisi käyttää? Onko pihan hoito tärkeää miehelle, pojalle vai vain sinulle? Mitä tapahtuu jos pihaa ei hoideta niin kuin sinä haluat? Jos minulla olisi tuollainen tilanne ja haluaisin kaikki mukaan, tekisin siitä mukavan tilaisuuden: hankkisin virvokkeita työskentelyn ajaksi ja lopuksi voitaisiin pitää grillijuhlat. Hommat aloitettaisiin vasta iltapäivällä, ei heti aamusta marmatusten saattelemana.

Tämä on sitä aamuvirkkujen vallankäyttöä. Omat vanhempani, varsinkin äiti, olivat ihan samanlaisia. Lomalla ja viikonloppunakin heräsivät viideltä, ja viimeistään seitsemältä olisi pitänyt koko perheen olla pirteänä kuin peipponen tekemässä sitä ja tätä hommaa, muuten oli koko päivä pilalla. Kamala marmatus siitä, miten laiska olin, kun halusin nukkua. Iltapäivällä taas ei voinut missään nimessä puuhastella tai siivota, kun silloin piti kiireellä mennä makaamaan telkkarin ääreen. Vallankäyttöä ja joustamattomuutta.

Meillä oli ihan sama! Äiti oli naama vinossa ja marmatti jos viikonloppuna nukkui kymmeneen. ”Pitääkö yökauvet hillua kylillä ja eihän vaa oo rapulaki” vaikka oisin ollut kotona koko illan

Tai sitten alkoi ennen kahdeksaa se perkeleen imurointi ja sinipiikapaukuttelu

Vierailija
36/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat ne töitänsä luettelee. Sinä rupsuttelet ja ruopsuttelet hampaat irvessä kun "nautit" hyvästä kelistä ja muut voivat auttaa niiden paskakasojen hävittämisessä illemmalla. Et sinä marttyyrin kruunua tuolla saa, ainoastaan muutkin vi**uuntumaan.

Vierailija
37/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö se päätät mihin ihana aurinkoinen päivä tulisi käyttää? Onko pihan hoito tärkeää miehelle, pojalle vai vain sinulle? Mitä tapahtuu jos pihaa ei hoideta niin kuin sinä haluat? Jos minulla olisi tuollainen tilanne ja haluaisin kaikki mukaan, tekisin siitä mukavan tilaisuuden: hankkisin virvokkeita työskentelyn ajaksi ja lopuksi voitaisiin pitää grillijuhlat. Hommat aloitettaisiin vasta iltapäivällä, ei heti aamusta marmatusten saattelemana.

Tämä on sitä aamuvirkkujen vallankäyttöä. Omat vanhempani, varsinkin äiti, olivat ihan samanlaisia. Lomalla ja viikonloppunakin heräsivät viideltä, ja viimeistään seitsemältä olisi pitänyt koko perheen olla pirteänä kuin peipponen tekemässä sitä ja tätä hommaa, muuten oli koko päivä pilalla. Kamala marmatus siitä, miten laiska olin, kun halusin nukkua. Iltapäivällä taas ei voinut missään nimessä puuhastella tai siivota, kun silloin piti kiireellä mennä makaamaan telkkarin ääreen. Vallankäyttöä ja joustamattomuutta.

Meillä oli ihan sama! Äiti oli naama vinossa ja marmatti jos viikonloppuna nukkui kymmeneen. ”Pitääkö yökauvet hillua kylillä ja eihän vaa oo rapulaki” vaikka oisin ollut kotona koko illan

Tai sitten alkoi ennen kahdeksaa se perkeleen imurointi ja sinipiikapaukuttelu

Kerrostaloissa saa olla onnellinen jos ei joku naapuri raivosiivoa kolinan kanssa ennen aamu kymmentä. Onneksi se mattojen hakkaaminen on vähentynyt. Kaverin äiti oli näitä jotka tuli viimeistään kymmeneltä kyselemään että meinataanko täällä nukkua koko päivä? Sen takia jäi yökyläilyt siellä aika vähiin. 

Vierailija
38/38 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan sinäkin jäädä makoilemaan. Ei nekään sua yritä pakottaa elämään omalla tavallaan.