Ulkona mahtava ilma tehdä pihatöitä. Mies ja teini nukkuvat edelleen, yksinkö kaikki pitää tehdä?
olen niin korviani myöten täynnä tuota lorvailemista. olisi täydellinen kevätpäivä laittaa piha ja koti kevätkuntoon mutta siellä vaan molemmat makaavat sängyssä.
Kommentit (38)
Siat. Teini huostaan ja mies johonkin muualle. Eihän kukaan itseänsä arvostava viherpeukalo jaksa tuollaista katsella.
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis yhden yhtä työtä pysty tekemään siellä itse, jos kerran pihalle hingut? Mitä ajattelit tehdä, kun teini muuttaa pois kotoa muutaman vuoden päästä. Valoisaa aikaa jatkuu 12 tuntia vielä, eiköhän siinä jotain ehdi tehdä yhdessäkin.
Mutta myöhemmin voi sataa vettä ja Phillipin hautajaisiakin olisi mukava katsoa. Kävin hakemassa jo haravat ja kottikärryt tallista mutta tulin sitten sisälle koska miksi tekisin sen yksin. Siellä vaan käännetään kylkeä vielä.
Se joka haluaa laittaa pihaa, hoitaa pihatyöt. Puskat ja kukkapenkit ei ole mitenkään pakollisia olemassa.
Meillä ei ole yhden yhtä kukkapenkkiä koko tontilla kun ei kumpikaan haluta tehdä pihatöitä. Ruoho leikataan kerran viikossa, mutta ei senkään aika ole vielä.
Mun vaimoni nukkuu ja minä tulin jo puuhommista kahvitauolle. Vaihdetaanko ap päikseen?
Ajattelitko, että koko perheen voimin nautitte paitsi puutarhahommista myös hautajaisten katselusta?
Harvemmin ihmiset kertovat, että hautajaisia on mukava katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis yhden yhtä työtä pysty tekemään siellä itse, jos kerran pihalle hingut? Mitä ajattelit tehdä, kun teini muuttaa pois kotoa muutaman vuoden päästä. Valoisaa aikaa jatkuu 12 tuntia vielä, eiköhän siinä jotain ehdi tehdä yhdessäkin.
Mutta myöhemmin voi sataa vettä ja Phillipin hautajaisiakin olisi mukava katsoa. Kävin hakemassa jo haravat ja kottikärryt tallista mutta tulin sitten sisälle koska miksi tekisin sen yksin. Siellä vaan käännetään kylkeä vielä.
Vie vaan haravat takaisin talliin. Pihaa ei pitäisi edes haravoida keväällä, vaan jättää kaikki kuollut aines maatumaan ja lannoittamaan pihaa. Ensimmäisessä ruohonleikkuussa ne kaikki roskat sinne silpoutuu ja katoaa näkyvistä.
Joo, tee yksin vain pihahommat, kun on kiva ilma eivätkä muut hösää ympärillä!
Marttyyrimamma on jo tasan 6:00 herännyt tarkastelemaan mikä kaikki on pielessä ja mitä vois tehdä enemmän ja paremmin. Nyt kihisee mielessään, kuinka muut saavat vielä kuulla kunniansa! Kehtaavat nukkua mokomat, kun itse piti nousta jo varhain noihin tuikitärkeisiin metatöihin!
Sinäkö se päätät mihin ihana aurinkoinen päivä tulisi käyttää? Onko pihan hoito tärkeää miehelle, pojalle vai vain sinulle? Mitä tapahtuu jos pihaa ei hoideta niin kuin sinä haluat? Jos minulla olisi tuollainen tilanne ja haluaisin kaikki mukaan, tekisin siitä mukavan tilaisuuden: hankkisin virvokkeita työskentelyn ajaksi ja lopuksi voitaisiin pitää grillijuhlat. Hommat aloitettaisiin vasta iltapäivällä, ei heti aamusta marmatusten saattelemana.
Minä heräsin kolmelta. Onneksi olen sinkku, koska muuten olisi ollut ihan pakko herättää koko talous seuraksi. Kerrostaloasukkaana odottelen tunnin vielä, että alan imuroida.
Ymmärtäisin tätä vähän paremmin, jos kyseessä olisi joku sisällä tehtävä meluisa homma, jonka haluaa käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit lohduttautua sillä, että myöskään Philip ei käännä kylkeään.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö se päätät mihin ihana aurinkoinen päivä tulisi käyttää? Onko pihan hoito tärkeää miehelle, pojalle vai vain sinulle? Mitä tapahtuu jos pihaa ei hoideta niin kuin sinä haluat? Jos minulla olisi tuollainen tilanne ja haluaisin kaikki mukaan, tekisin siitä mukavan tilaisuuden: hankkisin virvokkeita työskentelyn ajaksi ja lopuksi voitaisiin pitää grillijuhlat. Hommat aloitettaisiin vasta iltapäivällä, ei heti aamusta marmatusten saattelemana.
... ja seuraavan päivän puutarhahommista ja grillijuhlista sovitaan yhdessä jo edellisinä päivinä, niin että kaikki tietävät siitä eivätkä järjestä jotain muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä aamuvirkkujen vallankäyttöä. Omat vanhempani, varsinkin äiti, olivat ihan samanlaisia. Lomalla ja viikonloppunakin heräsivät viideltä, ja viimeistään seitsemältä olisi pitänyt koko perheen olla pirteänä kuin peipponen tekemässä sitä ja tätä hommaa, muuten oli koko päivä pilalla. Kamala marmatus siitä, miten laiska olin, kun halusin nukkua. Iltapäivällä taas ei voinut missään nimessä puuhastella tai siivota, kun silloin piti kiireellä mennä makaamaan telkkarin ääreen. Vallankäyttöä ja joustamattomuutta.
Heh, muistan myös joskus hikeentyneeni tuosta. Prosessoin hieman ja totesin, että pihahommat eivät kiinnosta miestä. Hän on tyytyväinen kunhan nurmi on leikattu. Minä en, joten teen asioita itse. Isommissa hommissa mies toki tarjoaa apuaan ja tehdään yhdessä. Perus ropsuttelut on mun juttu. Vastaavasti minua ei kiinnosta puuhommat, miestä kiinnostaa, joten ostaa tukkeja klapien sijaan. Puuhastelee ne itse ja minä autan jos tarvitsee apua. Joskus ihan vapaaehtoisestikin jos ei ole muuta hommaa.
Täällä sama meininki. Olen aamuvirkku ja joudun aina aamut varomaan ääniä, kun mies nukkuu. Olen kateellinen hänen yöunistaan. Ja kyllä, paljon olisi tekemistä ja yleensä se menee niin, että teen yksinäni. Kun ukko tuosta herää, tekee aamupalan itselleen ja katoaa kylille. Tällä kertaa pesemään moottoripyöräänsä. Itse jään ihmettelemään lounasta (mulla nälkä klo 12, hänellä klo14). Teen ruokaa ja jatkan omiani. Mies ilmestyy joskus kotosalle, kysyy mitä ruokaa on ja vastaan että hellalta löytyy valmiina. Näitä viikonloppuja ollut viimeiset 10 vuotta. Onneksi tässä ei ole koko totuus parisuhteestamme, moni varmaan käskisi jättää sen sian. Hän ei ole sika, vaan tukeni ja turvani kylmässä maailmassa.