Joku sanoi täällä, että oli niin hoikka, että solisluut näkyivät. Mitäh? Kaikillahan ne näkyvät
Täytyisi olla ihan pallo, etteivät solisluut näkyisi.
Kommentit (14)
Minäkin muistan sen jutun, ihmettelin samaa.
Olen normaalipainoinen, mutta solisluuni eivät näy mitenkään hirveän selvästi. Kyllä ne erottaa, mutta ei näy vahvasti. Minulla on myös ollut anoreksia niin voit kuvitella miten paljon solisluut ovat silloin törröttäneet. Eli siis on normaalia, että solisluut näkyvät jonkin verran, mutta jos ne erottuvat hyvin selkeästi ja näkyy ettei ympärillä ole mitään rasvaa niin kyseessä on todennäköisesti alipainoinen henkilö. Toki yksilöllisiä eroja on. Toisilla solisluut eivät erotu, vaikka olisi kuinka laiha ja toisilla erottuu pienestä lihavuudesta huolimatta.
Ihailin pienenä balettitanssijoita, koska heillä näkyivät solisluut niin kauniisti.
Eikö se johdu ihmisen anatomiasta, joillain näkyy, joillain ei.
Ei ole mitenkään itsestään selvää, että ne näkyvät selvästi, mitä tuo kommentoija ehkä tarkoitti.
Normaalipainoinen voi olla 60kg tai 80kg sama pituus, siksi nuo BMI-laskurit ihan turhia, peili se kertoo totuuden.
Luin kerran jotain kirjaa jossa kuvailtiin ihmistä että oli niin lapsennäköinen kun ranteiden luutkin/niveletkin näkyivät. Vähän siihenkin reagoin että täh, eikös kaikilla...
Mulla näkyi kun painoin 65. Näytin kauhealta; naama ja yläkroppa kuin keskitysleirin vangiilla.. Nyt painan 95 ja näytän vielä kauheammalta...eikä näy solisluut.
Se on rakenteellinen asia. Minulla on painoindeksi 19 eikä ne tavallisesti näy, ellei ole ihan erityinen asento.
Mulla näkyi rumasti kun olin sairauden takia normaalipainon alarajoilla. Nyt ylipainon puolella ei näy.
Joillain tosi ns lihavillakin saattaa rasvaa olla vähemmän yläkropassa ja solisluut näkyvät herkemmin. Toisilla timmissäkin kunnossa rasva jakaantuu niin tasaisesti, ettei solisluut näy tai kehon rakenne on sellainen ettei luut korostu. Sama jutu mm. kylkiluiden kanssa. Joillain näkyy rintakehä ja kylkikuut erittäin selkästi ja vähän jopa ns ulkonevana. Toisilla ei erotu vaikka oisivat melkeen luuta ja nahkaa. Koska ihmiset tajuavat että ei ole yhtä ja samaa ruumiinrakennetta ja vartalotyypiä? Sen takai kaikki kauneus ja painoihanteer pitäis heittää romukoppaan ja lakata vertailemasta muihin. Kaikki kehot on erilaisia. Jospa keskittyisimme vain omaan napaamme ja oman kroppamme terveenä pitämiseen siten kuin omalle kropallemme sopii. Toiselle 160cm tyypille terve ja kaunis paino voi olla jotain 80-60kg välistä, toiselle jotain 50-70kg jne.
Kyllä ne suurimmalla osalla normaalipainoisista näkyy. Mitä hoikempi ihminen sen selkeämmät solisluut.
Solisluut on kyllä yksi kauneimmista kohdista naisessa. Jotenkin semmonen herkkä, eteerinen näky. Jos ne ei siis törrötä reippaan alipainon takia.
Mä kerään painoa alakroppaan eli normaalipainoisena (bmi 20.5) mun solisluut näkyy ihan hyvin. Samoin näkyy rintalasta. Ei ne silleen törrötä, mutta ovat kuitenkin ihan näkyvissä.
Minulla ei juuri erotu. Olen normaalipainoinen.