Äitini haukkuu ja arvostelee minua, koska koen että elämäni tarkoitus on nähdä maailmaa...
...eikä tehdä vauvoja.
Koen vaan niin voimakkaana sen että minun tarkoitus on mennä ja matkustaa ja nähdä niin monta paikkaa maailmassa kuin vain kerkeän. Olen nyt asunut 7 eri maassa töitä tehden tai opiskellen sekä matkaillut aina kun rahaa vaan on.
Nyt en tietenkään matkaile koronan takia, ja äiti selittää että nyt kun juoksut on juostu niin alkaisin tekemään niitä vauvoja. Mutta edelleen on sellainen olo, että juoksuni on juostu vasta sitten haudassa. Aion vielä vanhana mummonakin matkustaa.
Toisilla ihmisillä on voimakas vietti että heidän on tarkoitus tehdä lapsia ja hoitaa ja rakastaa niitä. Minulta puuttuu kokonaan tuo. Sen sijaan viettini on nähdä maailman jokainen kolkka.
Kommentit (20)
Äitisi ei kovin hyväksyvä ja tukemaan kykenevä ihminen. Onneksi uskallat toteuttaa haaveesi!
Koronavuoden kotoilutrendi yhdistettynä Suezin kanaalin laivatukokseen on aiheuttanut ongelmia Britannian kotipuutarhureille. Brittien rakastamista puutarhatontuista on syntynyt huutava pula, kertoo BBC. (siirryt toiseen palveluun)
Britit ovat koristelleet puutarhojaan tontuilla jo 1800-luvulta asti. Tänäkin päivänä moni britti katsoo, ettei puutarha ilman tatilla istuvaa tai onkivapaa pitelevää tonttua ole täydellinen.
Suezin tukos kuitenkin sotki rahtikuljetuksia pahan kerran ja muovista, kivestä tai betonista tehdyt tontut pönöttävät nyt kuljetuskonteissa laivoilla ja satamissa.
Puutarhaliikkeiden liiton toimitusjohtaja Iain Wylie kertoi, että toimitusketjut ovat olleet koronapandemian takia vaikeuksissa jo ennen kuin rahtilaiva Ever Given jäi poikittain jumiin Suezin kanaaliin.
Highfield Garden Worldin apulaisjohtaja Ian Byrne kertoi, että tonttukysyntä on koronarajoitusten aikana räjähtänyt käsiin, mutta tonttuja ei ole ollut saatavissa mistään.
– Emme ole nähneet tontun tonttua puoleen vuoteen, Byrne pahoitteli.
Matkustelu saastuttaa, mutta toisaalta sovitat tekosi kun jätät lisääntymättä sillä lapsi on se kaikista pahin ympäristörikos. Jokaisella meistä on tämä yksi elämä ja tehdään sitä mistä itse tykätään, ei sitä mistä äiti tykkää.
Matkusta ja asu ulkomailla. Mutta ei vaarallisiin paikkoihin? Ei tarvitse hankkia lasta. Äitisi ei saisi haukkua ja arvostella, ota etäisyyttä. Hän ei saisi kysyä jälkikasvusta, eivät muutkaan tiedä tuleeko sitä.
Selaista elämä on. Jotkut, läheisetkin, aina arvostelevat. Elämä on sitä, että valitsee oman elämänsä ja omat ilonsa ja virheensä.
Voit saada molemmat. Mutta joo, äitisi ei osaa olla äiti.
Vierailija kirjoitti:
Matkusta ja asu ulkomailla. Mutta ei vaarallisiin paikkoihin? Ei tarvitse hankkia lasta. Äitisi ei saisi haukkua ja arvostella, ota etäisyyttä. Hän ei saisi kysyä jälkikasvusta, eivät muutkaan tiedä tuleeko sitä.
Aikuinen ihminen saa mennä vaikka vaarallisiin paikkoihin jos huvittaa. Onhan autolla ajaminen ja synnyttäminenkin vaarallisia.
Tässäkin nähdään naisen roolin kapeus.
Palstalaisilla on fanaattinen tarve uhriutua miesten puolesta, viimeksi eilen vähä-älyiset ämmät itkivät täällä miehen hankalaa roolia kun mies ei saa pukeutua hameeseen. Naisten asema on kuulemma parempi kuin miesten , koska naiset saavat pukeutua hameisiin ja housuihin. Vähä-älyiset miehiä hyysäävät akat eivät tajua, että naisten rooli on oikeasti PALJON kapeampi kuin miesten. Synnytyskoneena toiminen on ainoa asia, joka naisille sallitaan ilman jatkuvaa kitinää ja valitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapset estä matkustamista.
Kyllä estävät.
Jos ihminen on minkäänlaisella älyllä varustettu, niin ymmärtää että maapallomme ei kestä joka ikisen ”minä haluan nähdä maailmaa” matkailua. Kumpi on tärkeämpää: se että tämä pallo on elinkelpoinen vielä lastenlapsillemme vai sinä ja sinun matkakuume???!?
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on minkäänlaisella älyllä varustettu, niin ymmärtää että maapallomme ei kestä joka ikisen ”minä haluan nähdä maailmaa” matkailua. Kumpi on tärkeämpää: se että tämä pallo on elinkelpoinen vielä lastenlapsillemme vai sinä ja sinun matkakuume???!?
Jos ihminen on millään älyllä varustettu niin ymmärtää, että se lapsi kuormittaa ympäristöä enemmän kuin mikään muu mitä elämäsi aikana ehdit tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta sinun rupinen jälkikasvusi, mitäs porsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä estävät.
Eivät estä, hankaloittavat kyllä, mutta ei estä. Sama lemmikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ahhahhah. Kiva parin pikkulapsen kanssa jossain Trans-Siperian junassa. Tai viidakossa koko päivän reissulla.
Toki tietynlainen matkustaminen onnistuu lastenkin kanssa. Mutta ap:stä ehkä huokui vähän toisenlainen matkailu.
Pidä pääsi, sä teet just kuten sulle sopii. Älä kuuntele pahasuita!
Mulla taas on toisinpäin ja naputtajana on isoäitini. Mä viihdyn omissa nurkissa ja nautin perheestäni ja lapsista yleensäkin. Olen tämmöinen kotoilija (?). Askarran, ripellän, kokkaan, ompelen, touhuan lasten kanssa ja rapsuttelen miestäni.
Mummoni mielestä mä olen haaskannut elämäni. Mun olisi pitänyt lukea itselleni oikea ammatti ja matkustella ympäriinsä ja tehdä tärkeetä työtä itseni ja maailman kannalta. Mun kotikutoinen kierrätysideologia ei johda mihinkään ja mä olen hassannut parhaat vuoteni.
Monesti myös perheeni kuullen (tai suvun kuullen, kun muiden häissä, synttäreillä jne hän on mua ripittänyt). Siitä olen sitten jo älähtänyt hauku mitä haukut, mutta lasten kuullen sä et akka mua hauku. Hän on pahoittanut monesti mielensä, mun jääräpäisyyteni takia. Kuinka mä kehtaan sanoa hänelle noin, kun hän kannustaa.
Olispa ollut kannustamassa silloin, kun olin vielä koululainen ja opiskeluita mietin. Hänellä oli liian kiire tehdä sitä omaa uraansa silloin, ettei lapsensa ja lapsenlapsensa kiinnostaneet. Nyt on sitten tuottavana eläkeläisenä hyvä huudella.
Myös äitini ja serkkulikka ovat täysinollia hänen asteikollaan. Eivät koskaan opiskelleet kunnolla ja nyt sitten kärvistelevät. Oma syy. (ravintola-ala ja kampaaja)
Meitä on joka junaan. Matkusta sä, niin mä pysyn kotona!
Vierailija kirjoitti:
Pidä pääsi, sä teet just kuten sulle sopii. Älä kuuntele pahasuita!
Mulla taas on toisinpäin ja naputtajana on isoäitini. Mä viihdyn omissa nurkissa ja nautin perheestäni ja lapsista yleensäkin. Olen tämmöinen kotoilija (?). Askarran, ripellän, kokkaan, ompelen, touhuan lasten kanssa ja rapsuttelen miestäni.
Mummoni mielestä mä olen haaskannut elämäni. Mun olisi pitänyt lukea itselleni oikea ammatti ja matkustella ympäriinsä ja tehdä tärkeetä työtä itseni ja maailman kannalta. Mun kotikutoinen kierrätysideologia ei johda mihinkään ja mä olen hassannut parhaat vuoteni.
Monesti myös perheeni kuullen (tai suvun kuullen, kun muiden häissä, synttäreillä jne hän on mua ripittänyt). Siitä olen sitten jo älähtänyt hauku mitä haukut, mutta lasten kuullen sä et akka mua hauku. Hän on pahoittanut monesti mielensä, mun jääräpäisyyteni takia. Kuinka mä kehtaan sanoa hänelle noin, kun hän kannustaa.
Olispa ollut kannustamassa silloin, kun olin vielä koululainen ja opiskeluita mietin. Hänellä oli liian kiire tehdä sitä omaa uraansa silloin, ettei lapsensa ja lapsenlapsensa kiinnostaneet. Nyt on sitten tuottavana eläkeläisenä hyvä huudella.
Myös äitini ja serkkulikka ovat täysinollia hänen asteikollaan. Eivät koskaan opiskelleet kunnolla ja nyt sitten kärvistelevät. Oma syy. (ravintola-ala ja kampaaja)
Meitä on joka junaan. Matkusta sä, niin mä pysyn kotona!
Ihanaa kun edes joku ymmärtää ja hyväksyy tuon että ihmiset nyt vaan on erilaisia, suorastaan harvinaista herkkua. Yleensä aina vaan tuputetaan sitä omaa näkökulmaa ja preferenssiä. Tosi fiksua tekstiä, nauti sinä kotoilusta ja perheestäsi, arvostan täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahhahhah. Kiva parin pikkulapsen kanssa jossain Trans-Siperian junassa. Tai viidakossa koko päivän reissulla.
Toki tietynlainen matkustaminen onnistuu lastenkin kanssa. Mutta ap:stä ehkä huokui vähän toisenlainen matkailu.
APn matkusteluista en tiedä, mutta tiedän perheitä jotka reppureissaa pitkin poikin pientenkin lasten kanssa. Kyllä he ovat aivan sinut asiansa kanssa ja nauttivat siellä "trans-siperian junassa" siinä missä ovat olleet Intiassakin junissa tai Karibialla paikallisten bussikuskien kyyditettävänä.
Eihän siitä ne paikallisetkaan stressaa, niin miksi reissaajan pitäisi. Lapsia on joka paikassa. Se on vaan tämä länsimaalainen ajattelu, joka pitää lasten kanssa tekemistä ja olemista hankala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et siihen pysty, ei se tarkoita etteikö muut pystyisi. Me on reissattu lasten kanssa vauva-ajoista lähtien. On käyty Venezuelassa, Kolumbiassa, Kuubassa, Iranissa, Vietnamissa ja sitten niissä ”tavallisemmissa” paikoissa kuten Thaimaassa, Australiassa, UAEssa, Mallorcalla, Roomassa, Pariisissa jne. lasten kanssa. On nukuttu riippumatoissa ja teltoissa, koskaan ei ole ollut ongelmaa. Ongelma on pään sisällä, ei niissä lapsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APn matkusteluista en tiedä, mutta tiedän perheitä jotka reppureissaa pitkin poikin pientenkin lasten kanssa. Kyllä he ovat aivan sinut asiansa kanssa ja nauttivat siellä "trans-siperian junassa" siinä missä ovat olleet Intiassakin junissa tai Karibialla paikallisten bussikuskien kyyditettävänä.
Eihän siitä ne paikallisetkaan stressaa, niin miksi reissaajan pitäisi. Lapsia on joka paikassa. Se on vaan tämä länsimaalainen ajattelu, joka pitää lasten kanssa tekemistä ja olemista hankala.
Amen! Nykyään tuntuu, että lapset ovat pakollinen paha ja ne on aina tiellä ja estämässä elämää. Me matkustettiin paljon jo ennen lapsia, mutta lapset on tehneet reissuista vielä sitäkin parempia. Erilaisia toki, kun Kuubassa ei enää istuttu rommipullon kanssa paikallisten kanssa kitaraa soitellen aamuyöstä vaan ilman rommia ja alkuillasta, mutta aivan mahtavaa silti. Ja lapset nauttii.