Saako työajalla käydä neuvolassa?
Viime raskaudessa asia ei ollut ajankohtainen, kun työpaikalla ei ollut niin tarkkaa työajan suhteen. Nyt on kuitenkin kellokortti käytössä. Tietääkö joku HElsingin kaupungin periaatetta?
Kommentit (4)
Itse olen sopinut työnantajan kanssa että voin käydä neuvola käynnit työajalla,pyrin järjestämään niin että ajat olisivat heti aamusta tai sitten iltapäivällä.Näin meilleä Terke:ssä,jossa kvtes:n sopimus.
lisäisin kuitenkin vielä,että minun tapauksessani kun teen 7.30-15.30-vuoroa,ei muuta vaihtoehtoa ollut.Sopimuksessahan sanotaan,että työntekijän on pyrittävä ensisijaisesti käymään nvla-käynnit työajan ulkopuolella.Mutta siis käytännössä ellei se ole mahdollista,kuten minulla niin voin käydä työaikana.Varmista vielä,luulisi olevan vähän pomostakin kiinni.. ;)
Mukavaa odotusta mom,sinulle!
Minä hölmö kun en tätä tiennyt esikoista odottaessani, niin tein joka ikisen tunnin/minuutin sisään ennen neuvolaan menoa. Aika joustamaton esimies mulla??! No, sittenpä luinkin Kaksplussasta, että EU:n raskaussuojeludirektiivi antaa myöten, että neuvolassa voi käydä työajalla, jos se ei muuten ole mahdollista. Tietty mitää yrittää saada käynnit joko aamuun tai iltapäivään kuten edellä joku siitä mainitsi.
Onnellista odotusaikaa!!
Hansuliini
En tiedä onko Helsingin kaupungilla omat säännöt? Mutta työajalla saa käydä neuvolassa. Tosin neuvola/lääkäri aika pitää yrittää saada ensisijaisesti työajan ulkopuolelta, mutta jos se ei ole mahdollista niin sitten saa käydä työajalla.