Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koneellinen ilmanvaihto

Vierailija
16.04.2021 |

Miten te muut koette koneellisen ilmanvaihdon kerrostalossa? Mä en kestä, olenko vaan liian herkkä tai hullu. Täällä hormit huutaa ja vinkuu 24/7, tehostetun ajan aamulla ja illalla vaan vihellys ja jyrinä kuuluu. Kaikkina aikoina tasainen vihellys. Mitenkään ei voi itse säätää, äänihaitta on jatkuva. Onko näin kaikissa asunnoissa vai johtuuko siitä että asun ylimmässä kerroksessa? Se konehuone on vissiin suoraan mun yläpuolella.
Tämä on tosi rasittavaa, meteli ja ujellus käy jo terveyden päälle. Nukkumisesta ei oikein tule mitään. Olen ilmoittanut isännöitsijälle mutta mitään ei ole tapahtunut. Voinko vaatia vuokran alennusta? Desibelit on liian kovat yöaikaan, ne on mitattu. Onko kellään samoja kokemuksia ja miten olette ratkaisseet asian? Vai onko muutto ainoa vaihtoehto?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa se ilmanvaihto tuo naapurin ruuantuoksut joillekin ihmisille tai käytävästä tulee ilmaa sisälle. Vaikka olisi yksi oma putki, se on ulosmenoaukko sisääntulon sijaan. Hulluja nuo hormit. Kuka ne suunnittelee, joskin tämä on 2000-luvun alun malli.

Meillä naapurin kaikki tupakansavu tulee meille. Ei myöskään ole mitään säätömahdollusuutta. Me teipataan hormit umpeen ja ikkuna auki.

Vierailija
22/31 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla täysin sama ongelma, oon aika ääniherkkä. Asun tokassa kerroksessa. Sitä masiinaa ei ees saa pois päältä ollenkaan, ja hiljasimmalla asetuksella hurina on silti aika karsea. Nukun siis korvatulpilla, se harmittaa kun mun mielestä omassa kotona ei pitäis käyttää mitään tulppia tollasen ongelman takia :( Isännöitsijälle sekä huoltoyhtiölle laitettu viestiä, tulevat itse asiassa ensi viikolla vaihtamaan suodattimen. Saa nähdä tepsiikö.

Tässä talossa ei ole mitään säätömahdollusuutta, ujellus on 24/7. Ja täysillä puhaltaa.

Ei niiden pitäisi ujeltaa, pyydä mittauspöytäkirjat ja kysy onko säädöissä

Olen pyytänyt mittausta ja mitattiin. Liian kovat äänet oli. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään eikä kyselyihin vastata...

Sano isännöitsijälle, että asentaa ääniloukot jotta saadaan äänet alas, kysy kumpi ne tilaa sinä vai taloyhtiö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa se ilmanvaihto tuo naapurin ruuantuoksut joillekin ihmisille tai käytävästä tulee ilmaa sisälle. Vaikka olisi yksi oma putki, se on ulosmenoaukko sisääntulon sijaan. Hulluja nuo hormit. Kuka ne suunnittelee, joskin tämä on 2000-luvun alun malli.

Ei 2000 luvulla ole enää tuollaisia pelkästään vain koneellisia poistosysteemejä tehty, säädät pielessä jos muiden hajut tulee sisälle

Vierailija
24/31 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla täysin sama ongelma, oon aika ääniherkkä. Asun tokassa kerroksessa. Sitä masiinaa ei ees saa pois päältä ollenkaan, ja hiljasimmalla asetuksella hurina on silti aika karsea. Nukun siis korvatulpilla, se harmittaa kun mun mielestä omassa kotona ei pitäis käyttää mitään tulppia tollasen ongelman takia :( Isännöitsijälle sekä huoltoyhtiölle laitettu viestiä, tulevat itse asiassa ensi viikolla vaihtamaan suodattimen. Saa nähdä tepsiikö.

Tässä talossa ei ole mitään säätömahdollusuutta, ujellus on 24/7. Ja täysillä puhaltaa.

Olen pyytänyt mittausta ja mitattiin. Liian kovat äänet oli. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään eikä kyselyihin vastata...

Jos radiohiljaisuus on iskenyt päälle, niin tänä päivänä lienee kaksi vaihtoehtoa:

1) uhkaile lakimiehellä

2) ota yhteyttä iltapäivälehtiin, ehdota juttua koneellisen ilmastoinnin ongelmista tms. ja tarjoudu haastateltavaksi. Jos pääset julkisuuteen tai jos reportterit ottavat yhtettä isännöitsijään, niin luulen, että alkaa vauhdilla tapahtumaan.

Puhutko ilmastoinnista (viileän ilman sisääntulo, jäähdytys) VAI ilmanvaihdosta? Kaksi eri asiaa. Koneellisessa ilmanvaihdossa kone vaihtaa sen sisäilman ja ilmastoinnista kun on kyse, se viilentää.

Vierailija
25/31 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehostettu ilmanvaihto kolme kertaa päivässä tuo alakerran ravintolan joko pistävän valkosipulin hajun tai vaihtoehtoisesti p***atunkion hajun ylempienkin kerrosten asuntoihin vessassa olevien ilmastointijärjestelmien kautta. Ja joka päivä joutuu hoitamaan päälle oman asunnon tuuletuksen noista hajuista avaamalla ikkunan.

Vierailija
26/31 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos radiohiljaisuus on iskenyt päälle, niin tänä päivänä lienee kaksi vaihtoehtoa:

1) uhkaile lakimiehellä

2) ota yhteyttä iltapäivälehtiin, ehdota juttua koneellisen ilmastoinnin ongelmista tms. ja tarjoudu haastateltavaksi. Jos pääset julkisuuteen tai jos reportterit ottavat yhtettä isännöitsijään, niin luulen, että alkaa vauhdilla tapahtumaan.

Puhutko ilmastoinnista (viileän ilman sisääntulo, jäähdytys) VAI ilmanvaihdosta? Kaksi eri asiaa. Koneellisessa ilmanvaihdossa kone vaihtaa sen sisäilman ja ilmastoinnista kun on kyse, se viilentää.

Ilmastointi on sama asia kuin ilmanvaihto kun puhutaan taloista, viilennys/jäähdytys siihen sitten päällä jollakin tavalla.

Autoissa puhutaan suomessa virheellisesti ilmastoinnista kun tarkoitetaan viilennystä/jäähdytystä.

Vierailija
27/31 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttoiko?

Mulla sama homma. Toi laite kuulostaa rikkinäiseltä jääkaapilta. Lisäksi käy usein jotenkin pumppaamalla; kuulostaa HRUAaaaaaaAAAAAHRUAAaaaaaHRUUUAaaaaaa.... En osaa paremmin selittää, ääni nousee ja laskee. Laitoin myös asiasta viestiä vuokranantajalle sekä huoltopäällikölle. Vaihtoivat suodattimen ( itse ehdotin liian voimakkaalle säädettyjä tehoja tai jotain laakerivikaa kun välillä pitää myös sivuääniä, ei voi itse säätää kun noihin laitteen tehdasasetuksiin en saa itse koskea) ja melu ei ole muuttunut yhtään. Reilusti yli 40 desibeliä kokoajan, pakko nukkua tulpat korvissa JA TUO HELVETIN ULINA KUULUU MYÖS TULPPIEN LÄPI. Ilman korvatulppia en nukkuisi varmaan yhtään. Vuokra päälle 700e ja bränikkä rakennus. Laitoin isännöintiin sekä huoltoon uudestaan viestiä, eivät ole vastanneet enää mitään....

Vierailija
28/31 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finluft erittäin huono kokemus ilmanvaihtoremontista

Tilasin Finluftilta ilmanvaihtoremontin, ja kokemus oli valitettavasti kaikin puolin negatiivinen. Ilmanvaihto ei edelleenkään toimi kunnolla, ja ikkunoista valuu vettä sisälle, mikä viittaa suoraan virheelliseen asennukseen tai puutteelliseen suunnitteluun.

Olen ollut yhteydessä yritykseen useita kertoja, mutta asiakaspalvelu ei vastaa soittoihin eikä sähköposteihin. Kun viimein sain yhteyden, sain vastaukseksi uhkailevaa ja ylimielistä käytöstä, vaikka esitin täysin asiallisen korjauspyynnön.

Tämä ei ole hyväksyttävää asiakaspalvelua eikä vastuullista liiketoimintaa. En voi suositella Finluftia kenellekään viallinen työnjälki, huono asiakastuki ja uhkailuun vivahtava viestintä ovat täysin sopimattomia millekään palveluntarjoajalle.

T. Happi kulkee vain ulkoilmassa ja rahan ahneudessa 

Vierailija
29/31 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asuntokohtainen iv pömpeli kylppärissä. Kolme nopeutta joita voin itse nappulasta säätää. Jos haluan kokonaan pois päältä niin avaan luukun ja laite sammuu.

Vierailija
30/31 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu koneellinen ilmanvaihto mitenkään asuntoon. Tyytyväinen olen, ilma kiertää asunnon nopeasti myös kesällä, toisin kuin opiskelijakämpissä, jossa painovoimainen ilmanvaihto ei toiminut lainkaan ja saasteet sekä ötökät tulivat ikkunan yläpuolelta.

Vierailija
31/31 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on varmaankin talossa niitä "fiksuja" naapureita, jotka ovat tukkineet poisto- ja tuloilmaventiilit "ettei vedä". Sitten ihmetellään hajut leviävät miten sattuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi