Kokematon Visalla maksaja tarttis apua
Uskaltauduin ekaa kertaa tilaamaan netistä lennot ja hotellin, ja laittaan visan numeron sinne. Tulostin booking confirmation/receiptin jossa on maksupäivänä tilauspäivä ja toivotellaan tervetulleeksi - mutta siitä on nyt yli viikko aikaa eikä mun tililtä ole häipynyt ne rahat vaikka valitsin kohdasta avccount/visa sen accountin, eikös sen pitäis tarkottaa että se velotetaan tililtä sen sijaan et joskus kuukauden päästä tulis visalasku? Eli nyt ihmettelen onko nää varaukset oikeesti kunnossa ja voinko näillä tiedoilla luottaa siihen että pääsen lennolle ja hotellissa on tilaa??? Kertokaa joku kokenut miten nää jutut menee!?
Kommentit (5)
Mutta älä niitä sun kortinnumeroita tietenkään...
T: 4
Payment information ja sitten m un nimi, osote, city, country, phone , e-mail, ja niissä titty asianomaiset tiedot joita nen tänne viitti laittaa...payment method: VISA, Receipt nbr: (numero) ja date (päivä jolloin tein varauksen ja kellonaika) ja sit vielä Payments Date joka on sama päivä ja kellonaika ja Payment method VISA (numero). Eli mä saan tästä semmosen käsityksen että se olis tempastu tililtä samalla kun tilasinkin.
EIvät pysty ottamaan tililtä koska kortin numero ei ole yhteydessä tiliin.
Kun minä matkustan ja olen tilannut netistä lentoja tai hotelleita, lentoyhtiö lähettää aina sähköpostiin varmistuksen. HOteilleihin soitan perään ja varmistan että onhan kaikki kunnossa. Ihna vain siksi että joskus ei ole ollut ja vaikka paikanpäältä aina joku yösija löytyy, on rennompaa kun ei tarvitse ryhtyä sitä etsimään...
Minulla esimerkiksi luottokortti ei ole mitenkään yhteydessä tiliin. Maksan sen laskun aina erikseen.
Näyttäisi siltä, että maksu on kunnossa. Luottokortin ideahan onkin se, että rahat eivät heti mene tililtä.
T: 4
Ei näissä voi antaa suomalaisen pankkitilin numeroa noin vain. Poikkeus suomalaiset palvelut, jotka toimivat nettipankkien kautta. Jos maksat visalla niin se on eri asia, siihen ei tarvita tilinumeroita, vaan luottokortin numero pelkästään. Yleensä varmistuksessa lukee jotain, että " your credit card will be charged <päivämäärä>" .