Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta 8 kk - koko ajan tekee mieli seksiä

Vierailija
16.04.2021 |

Lopetin hormonaalisen ehkäisyn, kun mies sai vasektomian. Löytyikin sen myötä ihan uusi kuherruskuukausi elämään, joka ei näytä loppuvan. Tasaantuuko tämä joskus? Toivottavasti ei. Oli hormonikierukka. Jos olisin tiennyt, että se niin pahasti demppaa seksihaluja, en olisi hormonaalista ehkäisyä koskaan ottanut! 16-vuotiaasta asti oli tauotta. Huh.

Kommentit (9)

1/9 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän hormonaalisia ehkäisyä, vaikka minulla ei ole sexielämää, koska e-pillereistä on muita terveyshyötyjä, suurimpana kuukautisten halventaminen viiteen kertaan vuodessa.

Vierailija
2/9 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mä käytän hormonaalisia ehkäisyä, vaikka minulla ei ole sexielämää, koska e-pillereistä on muita terveyshyötyjä, suurimpana kuukautisten halventaminen viiteen kertaan vuodessa.

Mitä terveyshyötyä kuukautisten harvenemisesta (oletan, että sitä tarkoitit) on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Minulle yritti lääkäri/sairaanhoitaja/ehkäisyneuvoja/mikälie suositella, että pitäisin kierukan, koska se piti kuukautiseni poissa. En ole koskaan itse kokenut kuukautisia huonoksi/epämiellyttäväksi asiaksi, joten en halunnut pitää sitä. Minulla on kyllä aina ollut niukat ja vaivattomat kuukautiset. Eräs läheinen ystäväni kärsii PMDD:stä ja sanoo, että ilman hormonikierukkaa olisi varmaan jo haudassa. Niin pahat mielialavaihtelut/masennusoireet ennen kuukautisia.

AP

Vierailija
4/9 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

E-pillerit lisäävät mm veritulpan riskiä massiivisesti. Tästä vain ei oikein puhuta. Astra Zenecan tulppariski on pikkuruinen hormoniehkäisyyn verrattuna. Jos voisin syödä endometrioosiin ja todella pahaan pmdd-kauteen hormoneita, voisin syödä, mutta kun on samalla aurallinen migreeni niin en voi ottaa mitään hormoniehkäisyä.

Vierailija
5/9 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

E-pillerit lisäävät mm veritulpan riskiä massiivisesti. Tästä vain ei oikein puhuta. Astra Zenecan tulppariski on pikkuruinen hormoniehkäisyyn verrattuna. Jos voisin syödä endometrioosiin ja todella pahaan pmdd-kauteen hormoneita, voisin syödä, mutta kun on samalla aurallinen migreeni niin en voi ottaa mitään hormoniehkäisyä.

Jatkan että mulla on kans ihan hirveät, lähes itsetuhoisiin ajatuksiin ajavat pmdd-oireet ennen kuukautisia. Koska hormoniapu on mahdotonta, joudun käytännössä vain kärsimään. Ei paljon b-vitamiinit auta.

Vierailija
6/9 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä näette mitä  esim.elismistöönne vaikuttaa.Sinne normaalisti kuulumattomat.

Vierailija
7/9 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tasaantunut :D Ollut jo 6 vuotta ilman. Mies on todennut, että vasektomian hankkiminen oli monestakin syystä elämänsä paras päätös: ei lapsia mutta nymfomaanivaimo!

Olisi tosi  mielenkiintosta tietää miten monella naisella haluttomuus johtuu ihan vaan noista hormoneista!

Sitä kyllä kaipaan kun ei ollu kuukautisia. Onhan ne tavallaan melkonen riesa...

N33

Vierailija
8/9 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä näette mitä  esim.elismistöönne vaikuttaa.Sinne normaalisti kuulumattomat.

Miehet ja niiden penikset? :)

Vierailija
9/9 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riitti ehkäisyn vaihtaminen pillereistä kierukkaan (Mirena). Sama teini-iästä tuttu seksihulluus palasi. Ilman hormoneja en voi olla erittäin runsaiden ja niin kivuliaiden kuukautisten vuoksi, että tekevät toimintakyvyttömäksi. Ja tosi paha PMS, väläytelty myös tuon PMDD:n mahdollisuutta (mainittu ketjussa pariinkin otteeseen). Tällä mennään menopaussiin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan