Nyt Kiuru jäitä hattuun sen Sputnik-rokotteen kanssa!
Suomi on kuulema lähdössä shoppailemaan vähän rokotteita. Kannattais varmaan vähän tunnustella nk. yleistä mielipidettä ko. rokotteesta. Voin ihan varmuudella sanoa, että kyseistä piikkiä en tule ottamaan koskaan. Ensinnäkin se on adenovirusrokote, joten ongelmat lienevät samanlaisia kuin Astra Zenecan rokotteessa. Toisekseen Sputnik-rokotteesta ei voi lopulta tietää, mitä se on tai mitä se sisältää. Slovakialla on tästä omakohtaista kokemusta. Maa hankki rokotetta Venäjältä, mutta se osoittautui... joksikin, ties miksi. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007903884.html Hukkaan heitettyä rahaa.
Kommentit (21)
Joo, kummallinen tuo Slovakian tapaus.
Miten voi olla, että rokote ei vastannutkaan sitä laatua, jonka kansainväliset labrat olivat tutkineet.
Taitaa olla harvinaista, että tuotteita epäillään, ja tutkitaan uudelleen?
Mahtaako Suomi tutkia mitään tänne tullutta?
Tarjoiliasivarii tule auttamaan... 😄😄😄😄🙈🙈🙈
Tarjoiliasivarii tule auttamaan... 😂😂😂😂
Ihme paniikinlietsontaa. Sputnikilla on rokotettu varmaan kymmeniämiljoonia ihmisiä, eikä siitä ole tullut vakavia sivuvaikutuksia. Rokote on tehokkaaksi testattu ja Venäjällä sitä annetaan lähes yksinomaan, joten mistään huonosta tuotteesta ei voi olla kyse, sillä Venäjälläkään tuskin on tarkoituksena massamyrkyttää kansalaisiaan haitallisella rokotteella. Jokaisella tietysti on oikeus valita kieltäytyä rokotteesta, mutta ainakin itse olen valmis ottamaan Sputnikin koska vain.
Anon opetuslapsi uliseeee. Anon opetuslapsi uliseeee. Anon opetuslapsi uliseeee..... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Minulle ei kelpaa edes russakoiden kesärenkaat.
Saiskohan siltä Onni Sarmasteelta jotain rokotteita? Tai Jylhältä?
Niitä voitaisiin kyllä suunnata ongelma-alueille.
Tarjoiliasivarii tule auttamaan. Tarjoiliasivarii tule auttamaan. Tarjoiliasivarii tule auttamaan. Tarjoiliasivarii tule auttamaan... 🙄🙄🙄🙄🙄🙄
Kiuru ja SANNA, molemmat lääpällään Venäjän suuntaan.
Juu, ei enää lisää näitä adenopaskoja varastoihin mätänemään. Käytetään nekin rahat kunnon rokotteisiin.
SAISIKOHAN PERSUILTA VASARAA, HUUMETTA TAI KIVENMURIKKAA.. 😈😈💩💩
Vierailija kirjoitti:
Kiuru ja SANNA, molemmat lääpällään Venäjän suuntaan.
Itse asiassa Sputnikkia kaikkien Lääkevirastojen ohi Suomeen on vaatimassa Orpo ja Harkimo! Sanna on kaikkea muuta kuin Venäjään kallellaan, päinvastoin, ette muista Navalnyi-twiittejä? Ja Kiuru höpisee taas omiaan.
Terveystalon työterveyslääkäri:Lääkäri Mikael Kivivuori
Hyvä rokote se on, tilausta vaan vetämään. Toki mä olen saanut toisen, mutta ottaisin tuonkin, jos tarjottaisiin.
Ensimmäinen satsi voidaan korvamerkata hallituspuolueiden kansanedustajille.
Tarjoiliasivarii tule auttamaan. Tarjoiliasivarii tule auttamaan. Tarjoiliasivarii tule auttamaan. Tarjoiliasivarii tule auttamaan.... 🙄🙄🙄🙄🙄🙄
Ei jumalauta, miten jälkijunassa täällä mennään. Ymmärtäisin, jos keskustelu olisi nostettu pöydälle silloin kun Sputnik oli vielä olevinaan pop. Mutta ei, asia otetaan esille nyt, kun Sputnikissa tiedetään olevan ongelmia (Slovakia sai jotain mitä ei tilannut) ja samalla arvellaan, että Sputnikissa voi hyvinkin olla samoja ongelmia kuin muissakin adenovirusvektorirokotteissa on osoittautunut olevan.
Niitä saa varmaan nyt halavalla... minua ei kyllä r y s s ä n piikeillä tökitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, miten jälkijunassa täällä mennään. Ymmärtäisin, jos keskustelu olisi nostettu pöydälle silloin kun Sputnik oli vielä olevinaan pop. Mutta ei, asia otetaan esille nyt, kun Sputnikissa tiedetään olevan ongelmia (Slovakia sai jotain mitä ei tilannut) ja samalla arvellaan, että Sputnikissa voi hyvinkin olla samoja ongelmia kuin muissakin adenovirusvektorirokotteissa on osoittautunut olevan.
Hjallis tätä eduskunnassa kyselytunnilla jankkasi eilen ja Kiuru vastasi vähän lonkalta mitä sattuu :)
Ei Suomi yhtään mitään Sputnikkeja ole tilaamassa. Ei niillä ole edes EMA:n tai Fimean hyväksyntää. Eikä niitä tulla hyväksymään koska sama adenovirusrokote kuin Astra joka ollaan hylkäämässä EU:ssa. Ei Sputnikkia tarvita, pärjäämme oikein hyvin Pfizer Biontechilla, Modernalla ja tulevalla Curevacilla jotka ovat mRNA-rokotteita.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007924548.html