Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaritukien poistaminen rintaliiveistä?

Vierailija
16.04.2021 |

Kokemuksia? Kukaan poistanut kaaritukia liiveistä? Minulla on yhdet aivan ihanat liivit, jotka muuten istuu täydellisesti, mutta niiden kaarituet on ongelma. Kaarituet painaa kainalosta ja ovat epämukavat. Liivit ovat oikeaa kokoa eikä tätä samaa ongelmaa ole muiden kaarituellisten liivien kanssa. Näiden kaarituki vaan päättyy hieman matalammalle kainalon kohdalla kuin muiden liivien.

En haluaisi että jäävät käyttämättä, mutta en usko, että kipeät punaiset painaumat kainalossa on hyvä juttu myöskään. Eli voiko kaarituet poistaa? Liivit ovat toppauksettomat full cup liivit tukevilla olkaimilla.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kaarituet korvata narulla?

Vierailija
22/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kaarituet korvata narulla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että joku keksisi valmistaa kaarituellisia liivejä, niin että tuet olisivat jotain muuta materiaalia kuin rautaa, jotka joskus jo ensimmäisessä pesussa tulevat ulos kujastaan tikkauksen (ompeleen) välistä. 

Vierailija
24/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen poistanut kaarituet, jotka tuntuivat epämukavilta. Ainakin niistä liiveistä tuli sitten ihan hyvät liivit. Kannattaa ottaa se riski että poistaa ne, koska eihän liivit saa olla epämukavat. Eli leikkasin saksilla pienen viillon kaaren reunaan ja sitä kautta kaari ulos. Minä en kehdannut edes ommella viiltoja kiinni, koska piiloonhan ne jää.

Tarkista sanan kehdata merkitys. Et siis vaan viitsinyt.

Se on murretta. Jossain päin Suomea (Pohjanmaalla?) kehdata = viitsiä. 

Vierailija
25/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen poistanut kaarituet, jotka tuntuivat epämukavilta. Ainakin niistä liiveistä tuli sitten ihan hyvät liivit. Kannattaa ottaa se riski että poistaa ne, koska eihän liivit saa olla epämukavat. Eli leikkasin saksilla pienen viillon kaaren reunaan ja sitä kautta kaari ulos. Minä en kehdannut edes ommella viiltoja kiinni, koska piiloonhan ne jää.

Ainakin Ylä-Savossa.

Vierailija
26/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Ylä-Savossa.

Ja yleensäkkin itä-suomessa.

Vierailija
27/28 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmönä kysyn...onko se kaarituki se mikä ainakin oli reunassa litistettyä jousta/vieteriä.  -70 luvulla mummon tissiliiveistä hoksattiin ja leikattiin aukko, vieteri pois ja tehtiin pilkkionkiin tärpin ilmaisin.  Taisi mummo vähän suuttuakkin meille pojankoltiaisille, mutta leppyi kun vietiin kukko ahvenia.

Vierailija
28/28 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmönä kysyn...onko se kaarituki se mikä ainakin oli reunassa litistettyä jousta/vieteriä.  -70 luvulla mummon tissiliiveistä hoksattiin ja leikattiin aukko, vieteri pois ja tehtiin pilkkionkiin tärpin ilmaisin.  Taisi mummo vähän suuttuakkin meille pojankoltiaisille, mutta leppyi kun vietiin kukko ahvenia.

Ei ole vaan kupin alaosassa metallinen kaari, joka on monille erittäin epämukava. Toinen pää painaa kainaloa ja keskellä kaarten päät törröttävät rumasti rintojen välissä. Olen käyttänyt liivejä yli 40 vuotta enkä ole kertaakaan onnistunut löytämään sopivia kaarituellisia.

Muun pösilö ei taas keksinyt mitään älyttömämpää kirjoitettavaa 3 vuotta vanhan aloituksen nostoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi