Kirjoittaako joku kirjeitä?
Oon meilannut muutaman ulkomaalaisen kanssa ja nyt mietin pitäisikö siiirtyä perinteiseen kirjeenvaihtoon. Välillä uuvuttaa puhelimella näpytellä tai edes tietokoneella. Eli onko käsin tehty kirje hitaampaa vai nopeampaa? Rahaa tietysti menee kirjekuoriin, paperiin ja postimerkkiin, mutta jos vastaa kuukauden-kahden välein, ei kovin iso satsaus olisi. Yhteen sähköpostiin menee nyt useampi tuntia, kun kirjoitusvirheetkin tarkistan.
Kommentit (28)
Mulla on kaks ulkomaalaista kirjeenvaihtokaveria, joiden kanssa olen lähes 20 vuotta sitten aloittanut kirjoittelun. Kerran-pari vuodessa tulee kirjoitettua, koska siinä on oma vaivansa. Joutuu ottamaan aikaa, että saa aikaiseksi kirjoittaa järkevä kirje, siis ihan kieliopillisesti ja loogisesti jäsennellysti, mutta onhan se sitten ihanaa saada itsekin kirje!
Mulla on yksi kirjeenvaihtokaveri. Mulla oli Koululaisessa ilmoitus vuonna 1982 ja sieltä saakka olemme kirjeitä vaihdelleet.
Sähköpostien yleistyessä, siirryttiin sähköpostin käyttöön, mutta parin vuoden kuluessa todettiin, että paperi oli kivempi. Saa käsikin duunia ja käsiala pysyy hyvänä. Eikä kaveriviesti sitten katoa työpostiin. Tuli niin jotenkin ylimalkaisesti luettua vaikka kesken duunipäivän ja sitten illalla jo vastasi siihen duunirutiinilla. Kirjeitä meni ja tuli monta per viikko, eikä sekään oikeastaan ollut se idea, että kaikki päivänä röyhtäsyt ja namitukset tulee kerrottua.
Vaihdettiin takaisin etanapostiin ja myös kirjoitetaan käsin, eikä printtailla. Toisinaan on löytynyt kaunista kirjepaperia, joskus sitten ihan perusviivoilla. Kirjeen pari jos kuukaudessa saa aikaiseksi, niin se on jo hyvä tahti.
Ensi vuonna meille tulisi nelkytvuotta täyteen.
Muutaman kerran tavattiin lapsena, kun kesänviettopaikat oli samoissa kaupungeissa. Sitä höpinän ja kikatuksen määrää.
Aikuisena ollaan tavattu tasakymmeninä. Ollaan mökkeilty toistemme luona silloin. Emme ole koskaan tavanneet toistemme perheitä tms., tarkoituksellisesti. Tää on meidän kahden juttu. Höpinää ja kikatusta piisaa yhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös ulkomaalainen kirjekaveri, jonka kassa kirjoitellaan kortteja ja kirjeitä joitakin kertoja vuodessa. Välillä ollaan myös sähköpostilla yhteydessä, mutta onhan ne kirjeet paljon persoonallisempia ja kivempia.
Kirjoitatko tekstin ensin jollekin suttupaperille ja siinä korjaat mahdolliset kirjoitusvirheet, jonka jälkeen vasta kopioit puhtaan version kirjepaperille vai osaatko luonnostaan kirjoittaa niin, ettei virheitä tule. Voihan tietysti lyijykynää käyttää, että voi pyyhiä virheet pois.
Kirjoitan puhelimen muistiinpanoihin luonnoksen ja sitten paperille käsin "puhtaaksi".
Mulla on ranskallnen kaveri jonka kanssa ihan sähköpostilla jutellaan ja joskus soitellaan, ainoastaan postikortteja ollaan lähetetty joskus toisillemme
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kirjeenvaihtokaveri. Mulla oli Koululaisessa ilmoitus vuonna 1982 ja sieltä saakka olemme kirjeitä vaihdelleet.
Sähköpostien yleistyessä, siirryttiin sähköpostin käyttöön, mutta parin vuoden kuluessa todettiin, että paperi oli kivempi. Saa käsikin duunia ja käsiala pysyy hyvänä. Eikä kaveriviesti sitten katoa työpostiin. Tuli niin jotenkin ylimalkaisesti luettua vaikka kesken duunipäivän ja sitten illalla jo vastasi siihen duunirutiinilla. Kirjeitä meni ja tuli monta per viikko, eikä sekään oikeastaan ollut se idea, että kaikki päivänä röyhtäsyt ja namitukset tulee kerrottua.
Vaihdettiin takaisin etanapostiin ja myös kirjoitetaan käsin, eikä printtailla. Toisinaan on löytynyt kaunista kirjepaperia, joskus sitten ihan perusviivoilla. Kirjeen pari jos kuukaudessa saa aikaiseksi, niin se on jo hyvä tahti.
Ensi vuonna meille tulisi nelkytvuotta täyteen.
Muutaman kerran tavattiin lapsena, kun kesänviettopaikat oli samoissa kaupungeissa. Sitä höpinän ja kikatuksen määrää.
Aikuisena ollaan tavattu tasakymmeninä. Ollaan mökkeilty toistemme luona silloin. Emme ole koskaan tavanneet toistemme perheitä tms., tarkoituksellisesti. Tää on meidän kahden juttu. Höpinää ja kikatusta piisaa yhä.
Kiinnostava tarina :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kirjoitan kirjeitä, kiva harrastus ja tykkään haalia kirppiksiltä, Torista ym. nättejä kirjepapereita. Voittaa siis sähköpostin. Olen kyllä aika nopea kirjoittaja.
Tuo on hyvä vinkki! En tiennyt, että kirppareillakin on kirjepaperita :) Voittaa sähköpostin siinäkin, ettei silmät niin rasitu, kun ei tarvi puhelinta tuijottaa.
Pyyntö! Vietetään tämä ilta siskoporulalla mun siskon ”koronapolttareita” kotona. Ostettiin tätä varten prepaid-liittymä, voitteko laittaa sille illan mittaan parisuhdeneuvoja, vinkkejä, ajatuksia ja -ohjeita ja tietty onnitteluja tekstarina? ❤️❤️❤️ Ilta alkoi klo 18 ja jatketaan myöhään. Kiitos! Numero on 0466586376.
Ei kai sitä tarvi ihan noin vakavasti ottaa? Kunhan tulee ymmärretyksi.