Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI ihmiset yrittää laihduttaa olemalla kokonaan syömättä, sellainen ei toimi!!!

Vierailija
16.04.2021 |

Tai syömällä vaan ihan liian vähän. Olen todistanut kolmea tapausta. Yksi kaveri yritti laihduttaa niin että osti vaan jotain pakastevihanneksia ja söi pelkästään niitä. Kesti kaksi päivää, tokan päivän iltana repsahti ja tilasi perhepizzan, jäätelöpurkin ja litran kokista. Työkaveri yritti laihduttaa niin, että syö (raskaan fyysisen) työpäivän aikana vain pikkuruisen salaatin. Työpäivän päätteksi repsahti ostamaan donitseja ja ahmi niitä useita suuhunsa kun oli niin kova nälkä. Nyt taas toinen työkaveri laihduttaa niin, ettei syö päivällä mitään, juo vain kahvia kun muut syö. Aivan varmasti mättää sit illalla koko päivän edestä ja ylikin kun ei ole laihtunut yhtään.

Miksi ihmiset ei tajua että syömällä oikein laihdutaan, ei syömisen lopettamisella!!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen hyvin saanut pidettyä painoni kurissa säännöstelemällä syömistäni. Yhäkin 50+ ikäisenä painan vain 55 kiloa eikä se ole ongelma.

En itseasiassa ihan ymmärrä ihmisiä, joille tulee tuollaisia hirveitä ahmimiskohtauksia. Ylipäätään. Painon hallinta kun on yksi helpoimmista asioista elämässä. Moneen muuhun asiaan pystyy vaikuttamaan paljon vähemmän. Kuten vaikka työpaikkojen saamiseen.

Vierailija
22/29 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimii. Laihdutin hyvin niukkaenergisellä 35 kiloa eivätkä ole 15 vuoteen tulleet takaisin. Toki olen koko sen ajan edelleen syönyt todella kevyesti. Peruskulutukseni on reilusti alle 1500 kcal/vrk.

Eli pilasit pysyvästi aineenvaihduntasi. 

Ei, vaan toimistotyötä tekevä nainen oikeasti ei juurikaan kuluta.

Itse laihdutin aikanaan liikkumalla, söin ihan kunnolla, mutta esim. jos halusin syödä pizzan, piti juosta ensin 2h jne.

Söin n. 2500kcal/vrk,mutta kulutusta sitten piti olla todella paljon, että laihtui.

Jotta laihtuisin vain ruokavaliolla saan syödä ihan max tuon 1500kcal/vrk ja silloin pudotus on todella hidasta, 1200kcal energiansaannilla paino putoaa n. 1kg/kk

Kuvailit juuri syömishäiriön. Toimistotyötä tekevä nainen saa syödä ihan normaalisti, kunhan tosiaan liikkuu. Ja ei, se ei tarkoita juoksulenkkiä jotta saa syödä pizzaa (=häiriintynyt suhde ruokaan). Se tarkoittaa sitä että liikkuu tarpeeksi rankasti ja kuormittavasti (=painotreeni), mutta kohtuudella ja viisaasti (=lepopäivät) ja syö riittävästi ja ravinteikkaasti (=ei tuota syömishäiriöajattelua). Kun lihakset kehittyvät, ne kuluttavat jatkuvasti enemmän energiaa kuin aikaisemmin. Ja siksi minä toimistorottanainen saan syödä sen 2000-2500 kcal päivässä, enkä ole KOSKAAN juossut tai muutenkaan treenannut kahta tuntia päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen hyvin saanut pidettyä painoni kurissa säännöstelemällä syömistäni. Yhäkin 50+ ikäisenä painan vain 55 kiloa eikä se ole ongelma.

En itseasiassa ihan ymmärrä ihmisiä, joille tulee tuollaisia hirveitä ahmimiskohtauksia. Ylipäätään. Painon hallinta kun on yksi helpoimmista asioista elämässä. Moneen muuhun asiaan pystyy vaikuttamaan paljon vähemmän. Kuten vaikka työpaikkojen saamiseen.

Niin, et ymmärrä koska et ole itse kokenut. Jos aivosi käskisivät sinua ahmimaan, sinä ahmisit pystymättä lopettamaan. Siinä ei omalla tahdonvoimallasi olisi juurikaan merkitystä.

Vierailija
24/29 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.  Dieetit ja paastot ja syömättömyydet eivät johda pysyvään painonpudotukseen.  Kilot voi tippua, mutta tulevat takaisin hyvin herkästi.   On opeteltava parempi tapa syömiseen ja liikkumiseen, tapa, jota voi elää loppuelämän sen kummia kärsimättä.   Näin oman kokemukseni kautta , nyt ihannepainoinen ja hyväkuntoinen nälkää ja kiusauksia näkemättä.

25/29 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa.Itse söin en mitään eileen päivällä ja illalla maukkasin puoli rovettä mämmiä. 

Vierailija
26/29 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, et ymmärrä koska et ole itse kokenut. Jos aivosi käskisivät sinua ahmimaan, sinä ahmisit pystymättä lopettamaan. Siinä ei omalla tahdonvoimallasi olisi juurikaan merkitystä.

Et kai ole tosissasi, kun väität, että et voi vastustaa ahmimista? Sinähän olet sitten suorastaan vaaraksi meille muille jos et pysty kontrolloimaan aivojesi käskyjä.

Vierailija
27/29 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei toimi? Tuolla logiikalla ihmisten ei tulisi laihtua edes nälänhädän aikana.

Nyt ei vaan olla nälänhädässä, vaan kyse on itsekurin puutoksesta. Aivot tottuvat sokeriin ja siitä tulee hyvä olo. Lihavilla on ruokariippuvuus ja syömisen lopettaminen on kuin tupakoinnin lopettamista.

Hoikkana pysyminen on elämäntapa. Elimistö menee säästöliekille radikaaleista laihdutusyrityksistä ja laihduttaminen on sen jälkeen entistä vaikeampaa.

Vierailija
28/29 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen kitudieetti toimi, vaikka tiedän ettei ole suositeltavaa. 7 vuotta sitten laihdutin tiukalla dieetillä, paljon pussikeittoja ja smoothieita ja hyvin kevyttä oikeaa ruokaa. Painoa putosi 28 kg. Kun paino oli pudonnut tavoitteeseeni tai oikeastaan vähän sen alle, aloitin syömään ns. normaalimäärän mukaisesti, jolla paino pysyi kurissa eikä ole sen jälkeen noussut kuin kilon tähän päivään mennessä. Syön nykyään kevyemmin kuin ennen laihdutusta, mutta herkuttelen kyllä myös oikeastaan joka viikonloppu.

Vierailija
29/29 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole tosissasi, kun väität, että et voi vastustaa ahmimista? Sinähän olet sitten suorastaan vaaraksi meille muille jos et pysty kontrolloimaan aivojesi käskyjä.

En ahmi, enkä ole koskaan ahminut. Syömishäiriötään ei kuitenkaan pysty kontrolloimaan, eli jos siihen sairastuu, sitä toimintaa jatkaa kunnes saa apua. Lainaamani henkilö ei ymmärrä miten joku voi ahmia. No siten että sairaus vaikuttaa aivoihisi niin että yksinkertaisesti ahmit. Vaikka kuinka päätät että en enää koskaan tee sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän