Ketkä kaikki ovat tyyli-ikoneita? Ketkä heistä ovat sinun suosikkeja?
Keitä kaikkia sinä pidät tyyli-ikoneina? Henkilöt voivat olla suomalaisia tai ulkomaisia, ja miltä tahansa aikakaudelta.
Voit myös kertoa ketkä ovat sinun omat henkilökohtaiset suosikkisi kaikkien aikojen tyyli-ikoneista, ja kerro myös miksi.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ketkä kaikki suomalaiset voisivat olla jonkun mielestä tyyli-ikoneita?
Leena Harkimo? Sanna Marin? Janina Fry? Ellen Jokikunnas? Kaarina Kivilahti? Laila Snellman? Riitta Väisänen? Miina Äkkijyrkkä? Jorma Uotinen? Jani Toivola? Kim Herold? Antti Tusku? Ville Valo? Jussi 69? Veltto Virtanen? Danny?
Miksi pitää olla tyyli-ikoni? Minä osaan ihan itse valita asuni ja tyylini. Ei tarvitse apinoida ketään muuta. Naurettavaa on, kun pitää metsästää samoja vaatteita ja asusteita mitä joku muu keksii laittaa ylleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla tyyli-ikoni? Minä osaan ihan itse valita asuni ja tyylini. Ei tarvitse apinoida ketään muuta. Naurettavaa on, kun pitää metsästää samoja vaatteita ja asusteita mitä joku muu keksii laittaa ylleen.
Huoh. Tyyli-ikonia ei kopioida, hän on inspiraation lähde.
Ihailen heidän tyylejä: Peaches, Grimes, Charli XCX, Rihanna, Kate Perry, Cara Delevingne, Kristen Stewart.
Vierailija kirjoitti:
Patti Smith
Ja perustelu: koko olemus on harkittu, vaikka pukeutuisi säkkiin. Vuosikymmenestä toiseen.
Tanskan prinsessa Mary ja suomalaisista Alexa Dagmar, hänellä on ilmiömäinen kyky näyttää hyvältä vaikka mitä olisi päällä.
Muuten vaan todella kaunis on Norjan prinsessa Märtha Louise.
Vierailija kirjoitti:
Oot ymmärtänyt asian väärin, ei tarvitse kopioida vaan saadaan vaikutteita.
Bella Hadid ja Emily Ratajkowski näyttävät aina hyvältä.
Mä tykkään tosi paljon Ranskan Voguen päätoimittajan Emmanuelle Altin tyylistä.
Gary Grant, Marlon Brando, Robert Redford.
Elisabet II ja Elton John ovat minulla henkilöt, joiden tyylistä olen saanut ideoita Ihailen kyllä varmaa kymmenien muiden pukeutumista.
Diana Keaton, ei pelkästään Annie Hall -tyyli vaan ihan kaikissa rooleissaan ja myös siviilissä tyrmäävän tyylikäs.
Kurt Cobain!
Vogue: Why Kurt Cobain Was One of the Most Influential Style Icons of Our Times
https://www.vogue.com/article/kurt-cobain-legacy-of-grunge-in-fashion
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ymmärtänyt asian väärin, ei tarvitse kopioida vaan saadaan vaikutteita.
Miten saadaan "inspiraatiota" tai "vaikutteita" ilman, että haetaan juuri samanlaista tyyliä ja vaikutelmaa kuin "tyyli-ikonilla"? Eikö se ole juuri näin?
Vai väitätkö, että homma toimii niin, "oi että kun tuo Audrey Hepburn on mulle niin suuri tyyli-ikoni ja siksipä ostin tämän revityn ja puhki kuseksitun farkkurotsin kirpparilta ja otin venytyslävärit korviin.... "
En voi puhua kaikkien muiden puolesta, joten siksipä vain sanonkin, että joku tosiaan saattaa hakea juuri samanlaista tyyliä kuin juuri sillä omalla tyyli-ikonilla. En tunne ketään kuka tekisi niin, mutta joku tässä maailmassa saattaa siitä huolimatta tehdä niin. Jos joku niin sanotusti "kopioi" ihailemansa henkilön tyyliä, niin se ei haittaa minua ollenkaan. Hän voi ihan vapaasti kopioida, jos hän tulee siitä onnelliseksi. Joku toinen taas saattaa sen sijaan hakea inspiraatiota useilta eri henkilöiltä, joita kenties nimittää tyyli-ikoneiksi, tai sitten ei. Hän ehkä yhdistelee erilaisia tyylejä yhteen mielikuvituksellisesti ja luovasti, eli yksi osa asusta voi saada vaikutteita ja siten muistuttaa yhden tyyliä, toinen toisen, ja niin edelleen. Hän ei siis ole suoraan kopioinut kenenkään tyyliä, vaan on hakenut ideoita sieltä täältä ja näin luonut oman tyylinsä. On monta tapaa ymmärtää tyyli-ikonien merkitys eri ihmisille, ja jokainen voi valita niistä omansa.
James Dean, The Beatles ja Elvis Presley olivat aikansa tyyli-ikoneita.
Voisiko Suomen övereimmäksi pukeutujaksi nimetty Janita Autio olla tyyli-ikoni?
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/cb05e557-a140-4482-af4d-c937be378fba