Pesettekö päiväkotiin vietävien hampaat aamuisin? Myönnän: meillä ei pestä.
Kommentit (32)
lapset 10v. 6v. ja 4v. On aina pesty ja lasten hampaiden peseminen aloitettiin, kun eka nökö puhkesi.
Sinä, joka ajattelit, että lapset " alkavat pestä sitten kouluiässä" - mitenköhän ajattelin tehdä siitä rutiinin 7-vuotiaalle? Siinä iässä meinaa motivaatio lopahtaa siltäkin, joka on hampaansa tottunut pesemään joka aamu siihenkin saakka.
Ilmankos Suomi on täynnä haisevia hengityksiä ja ruskeita hevosen hampaisia ihmisiä!!!
pienemmiltä tai itseltäni en ehdi läheskään joka aamu pesemään.
Taapero 1,5 vuotta. Meillä pestään hampaat olipa lapsen mielentila mikä tahansa, meidän mielestä se on tärkeä asia, josta ei lipsuta.
Ja hampaat pestään joka aamu.
Syy johtuu, että aamut oli niin hankalat, se vaan yksinkertaisesti jäi kiireessä. Nyt aamut ovat suuresti helpottuneet ja noi lehdessä olleet artikkelitkin on vaikuttanut asiaan.
Vastenmielinen ajatus, että niin monet laiminlyövät perushygieniasta huolehtimisen ja opettavat vieläpä lapsensakin samoille tavoille.
Iltaisin pesen, mutta aamulla tuntuu turhalta, kun päälle syö kuitenkin aamupalan.
Vierailija:
Iltaisin pesen, mutta aamulla tuntuu turhalta, kun päälle syö kuitenkin aamupalan.
Vierailija:
pienemmiltä tai itseltäni en ehdi läheskään joka aamu pesemään.
Yleensäkään en ymmärrä tuota aamu-kiirettä. Meilläkin lähdetään joka aamu töihin ja tarhaan. Kiirettä ei tule, kun herää itse tarpeeksi aikaisin. Ja hoitaa aamutoimet lasten kanssa napakasti, mutta hoputtamatta. Olen luvannut lapsilleni, etten hoputa koskaan. Jos hoputan, minulle saa asiasta huomauttaa.
Ja silti: emme myöhästy oikeastaan koskaan. Olemme aina ajoissa ja kiireettä hoidossa ja töissä. Ja mikä parasta. Kaikilla on hyvä mieli (ja puhtaat hampaat ;-)
Eli ne PITÄISIKIN pestä ennen päiväkodin aamupalaa.
Meillä ei yleensä ehditä aamulla pestä. Myönnän, se on epäkohta. Annan lapsille ensin ksylitolipurkan ja päälle fluoritabletin, jauhavat ne matkalla päiväkotiin.
että pääsen töistä iltaisin aikaisintaan klo 21, usein vasta 23.30. Jokainen aamuminuutti unta on kullanarvoinen.
Prioriteeteistahan tämä tietenkin on kiinni. Jos pitäisi hampaiden aamupesua lapsilleni ehdottoman tärkeänä, heräisin sen 10 minuuttia aikaisemmin. Mutta kun en pidä. :=)
Iltaisin vaan pestään, sekä karkin syönnin jälkeen. Yhtään reikää ei ole hampaissa mulla, eikä lapsilla.
tosin menevät pph:lle, eivät päiväkotiin :). mutta siis hampaat pestään, jos en jostain syystä sitä unohda. lapset yleensä muistavat muistuttaa!