Valkoinen heteromies - onko elämäsi ollut etuoikeutettua?
En voisi sanoa niin. Vanhempani olivat molemmat alkoholisteja jouduin sen vuoksi lastenkotiin. Kun pääsin sieltä pois takaisin "kotiin", vanhempani jatkoivat dokaamista. Koulussa minun sanottiin olevan keskimääristä älykkäämpi, mutta minulla ei ollut ilmeisesti kotiolojen vuoksi keskittymiskykyä ja alisuoritin koulun. En päässyt edes lukioon, koska keskiarvoni oli vain 7,8. Sain turpaani kotona, joten ei ollut mahdollisuuksia pänttäämiseen.
Nyt olen masennuksesta kärsivä varastomies, joka on kohta työtön. Mites muut etuoikeutetut valkoiset heteromiehet? Meneekö lujaa?
Kommentit (13)
Kaipaako tilanteesi jotain muutosta? Jos kaipaa, niin koska ajattelit tehdä tilanteellesi jotain? Ehkä jo viiden vuoden päästä kouluttaudut ja alat tekemään muutakin kuin varastohommia?
Vierailija kirjoitti:
Kaipaako tilanteesi jotain muutosta? Jos kaipaa, niin koska ajattelit tehdä tilanteellesi jotain? Ehkä jo viiden vuoden päästä kouluttaudut ja alat tekemään muutakin kuin varastohommia?
Ehkäpä olen henkisesti niin paskana, että en sellaiseen pysty?
Huonosti menee, mutta sehän on ihan oma syy. Ei voi edes uhriutua.
En kaipaa oikeuksia vaan vapautta. Jos ei ole samanlainen ei voi olla samanarvoinen.
Ei, minulla ei ole ollut etuoikeuksia, vain kiusaamista ja rajoittamista. Suomi kuuluu suomalaisille ei muille, eikä suomalaiseksi voi muuttua tai tulla muutoin kuin syntymällä suomalaisille vanhemmille. Tai ainakin oltava suomalainen äiti.
Yläluokkaan kuulumattomat miehet (95 %) olivat vuosisatoja sotien tykinruokaa ja joutuivat tekemään älyttömän kuluttavia ja raskaita töitä. Vanhan ajan metsätyömiehet olivat työkyvyttömiä viisikymppisinä ja kuolivat alle kuusikymmpisinä sepelvaltiomotautiin tai syöpään. Ei pientilan emännilläkään halppoa ollut, hoitaa karjaa ja lapsikatrasta aamusta iltaan köyhissä oloissa. Ihmiset olivat kuitenkin iloisia ja elämänmyönteisiä. Kukaan ei ollut kertonut heille patriarkaatista tai translasten kärsimyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Yläluokkaan kuulumattomat miehet (95 %) olivat vuosisatoja sotien tykinruokaa ja joutuivat tekemään älyttömän kuluttavia ja raskaita töitä. Vanhan ajan metsätyömiehet olivat työkyvyttömiä viisikymppisinä ja kuolivat alle kuusikymmpisinä sepelvaltiomotautiin tai syöpään. Ei pientilan emännilläkään halppoa ollut, hoitaa karjaa ja lapsikatrasta aamusta iltaan köyhissä oloissa. Ihmiset olivat kuitenkin iloisia ja elämänmyönteisiä. Kukaan ei ollut kertonut heille patriarkaatista tai translasten kärsimyksistä.
Samoin kuin nykyään ylemmän sosiaaliluokan naiset ei ole erityisen kiinnostuneita niistä siivooja-sisarien oikeuksista.
Ihmisen asemaa ei määritä ihonväri, vaan sosiaali/yhteiskuntaluokka. Kumma kun sitä ei haluta tunnustaa.
On. Olen ollut koulukiusattu menettänyt molemmat vanhempani ja suurimman osan sukulaisista, joutunut nuorena eläkkeelle ja käynyt läpi muutamia isoja leikkauksia.
On etuoikeutettua mennä armeijaan miehenä!
Olet etuoikeutettu, sulla on katto pään päällä, ruokaa mahan täydeltä ja saat provosoida naisten suosimalla palstalla ja kysellä tyhmiä.
Hyvä esimerkki kuinka pienin vähemmistö on yksilö ja identitettipoliitikot ovat väärässä.
Tässä on menty vuosikymmen negatiivisen erikoissyrjinnän uhrina perinteisen bätrefolkin etuoikeuksien kustantajan roolin lisäksi.
Olen uhri. Yhteiskunnan loppusijoitussaastaa, silakka sanoisi, vaikka kustannan noiden kaikkien ym ryhmien elämät.