Moccamaster kahvinkeittimet ovat hyvin brändättyjä Suomessa vaikka keitin itsessään on aika huonosti suunniteltu.
Ihmettelen Moccamaster-kahvinkeittimien suosiota Suomessa vaikka keittimet ovat aika heikkolaatuisia ja huonosti suunniteltuja. Ulkonäköä niissä kyllä on ja hieno nimi "mokkamasteri". Siinäkö tämän brändätyn tuotteen salaisuus?
Omasta keittimestä suodattimen kiinnitysmekanismi hajosi alle vuodessa. Sain uuden keittimen tilalle ja siinä huomasin, että mekansimi on vaan huonosti suunniltetu ja vaatii, että suodatin asetetaan paikalleen aina kohtisuoraan ja varoen. Tämäkin keitin lähtee nyt kirpputorille. Normikeitin pesee Mokkamasterit!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Tippalukko? Suodinteline? Mistä te oikein puhutte?!
Ei minun Moccamasterissani ole tuollaisia.
Ei munkaan. Nyrkkisääntö pätee tässäkin, eli mitä yksinkertaisempi laite, sen kestävämpi. Omani käytössä yli 20 vuotta, ei mitään ongelmaa. Pari lasikannua joutunut ostamaan.
Kun muutin omilleni, ostin kahvinkeittimen. Oli joku Brauni, en tarkemmin muista. Meni rikki reilussa vuodessa. Ostin toisen, en muista mikä oli. Meni rikki kahdessa vuodessa. Ostin Moccamasterin. On pelittänyt yli 15 vuotta sama keitin. Yhden kannun rikoin pudottamalla sen lattialle, mutta kaupasta löytyi samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden tiputus on noissa keittimissä myös pahasti tiellä, jos suodatintelinettä ei irroita kahvin lisäämisen ajaksi. Sekin on pielessä!
En oikein ymmärrä kommenttiasi? Siis otat vain kannen pois ja käännät/työnnät sen vedentiputtajan sivuun? Mä työnnän sen aina taakse päin. Kunhan muistat laittaa takaisin.
Liikaa tekemistä, kun oon tottunut keittämään normikeittimillä kahvit paljon suoraviivaisemmin. Ihan turhaa hienostelua tuollainen vedentiputtajan sivuun siirtelyt ja sitä ennen vielä kannen nostaminen.
Se on uskonto! Ei vastinetta rahalle.
Itse ostan uuden mieluummin kuin jynssään vanhaa toteemia ;-)
Itse en keksi muuta valittamista kuin tippalukon, joka ei tunnu toimivan kovinkaan hyvin. Muuten kyllä olen enemmän kuin tyytyvyäinen. Seuraavakin keitin tulee olemaan Moccamaster tai Wilfa, koska sitten sen aika onkaan, niitä kun ei tarvitse olla ostelamassa joka vuosi kuten halpisromuja.
Minulla on Moccamasterin sinkkukeitin, eli keittää vain yhden kupin kerrallaan, todella hyvää kahvia juon joka päivä. Keitin on laadukas, olen omistanut myös isomman Moccamasterin keittimen, molemmat kestäneet käyttöä, eivätkä ole hajonneet, taitaa olla käyttäjässä vikaa jos saa Moccamasterin hajalle.
Vierailija kirjoitti:
En edelleen voi uskoa kuinka hehkutettuja ne on siihen nähden, että ovat hankalia käyttää. Varsinkin ne missä pitää erikseen nostaa pannun päältä se suodatinpussi osa.
Miksi se pitää erikseen nostaa? Käännät vivun sivuun. Jos onnistut sen vahingossa tiputtamaan niin painat vain takaisin paikalleen. Toki kannattaa varoa jos samantien keittää kahvia ettei koske kuumaan vipuun.. mutta silloinkin voi vaan patalapulla sen siitä työntää.
Mokkamasterin etu on se että osat on helppo irroittaa ja pestä vaikka koneessa. Vaikka oikeasti niitä ei saisi koneessa pestä mutta meillä niitä on pesty 20v jo... :)
MokkaMestari, kuulostaa ihan joltain kenialaiselta ö-luokan filosofian tohtorilta.
Mä ostin Moccamasterin aikanaan siksi kun oli ainoa johon sai silloin varaosia. Ärsytti liikaa heittää pois ehjä keitin josta hajosi kannu.. Tästä on aikaa kymmenisen vuotta, yhden uuden kannun olen ostanut.
Tiedätkö ap, että kaikki tuotteet ovat brändättyjä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden tiputus on noissa keittimissä myös pahasti tiellä, jos suodatintelinettä ei irroita kahvin lisäämisen ajaksi. Sekin on pielessä!
En oikein ymmärrä kommenttiasi? Siis otat vain kannen pois ja käännät/työnnät sen vedentiputtajan sivuun? Mä työnnän sen aina taakse päin. Kunhan muistat laittaa takaisin.
Liikaa tekemistä, kun oon tottunut keittämään normikeittimillä kahvit paljon suoraviivaisemmin. Ihan turhaa hienostelua tuollainen vedentiputtajan sivuun siirtelyt ja sitä ennen vielä kannen nostaminen.
Juu onhan se toki tosi vaivalloista työntää yhtä vipua muutama sentti eteenpäin. :D erittäin helposti kääntyy. Vaikka pikkusormella tökkäset.......
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Anoppi ostaa aina uuden moccamasterin edellisen hajonneen tilalle, koska on pakko olla moccamaster. Meillä on ollut ainakin 20 vuotta sama braun, hänellä kolmas tai neljäs keitin menossa samassa ajassa.
Ainoa joka keittää ja pitää kahvin kuumana. Ainoa joka kestää ja kestää, mun MM on 14 vuotta vanha. Ainoa johon löytyy varaosat suoraan marketista (kerran olen lasikannun rikkonut).
Termoskeittimen termos oli kyllä pettymys, toimii jos keittää pannun täyteen muttei pienimillä määrillä. Mutta laitettiin siihen sitten tavallinen termoskannu alle ja hyvin pelittää. Mökillä siis termosmalli.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö ap, että kaikki tuotteet ovat brändättyjä...?
Tiedän ja sitä tarkoitin juuri mokkamasterin brändäyksen kohdalla, että siinä on hyvin onnistuttu brändäämään ns. "hienompaa ja laadukkaampaa kahvia tuottava laatukeitin", vaikka asia ei niin olisikaan. Viitasinkin jo nimeen "mokkamaster", mikä on varmaan iso syy brändin menestykselle.
Moccamasterissa on kyllä helvetin huono se pannu, kun se kusee pöydälle, kun siitä täytenä yrittää kaataa kuppiin. Se on suurin syy miksen Moccamasteria huoli ja seuraavaksi on sitten todella ruma ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Moccamasterin monissa pannuissa on se vika, että jos täydestä pannusta kaataa, niin se lorvaa ne kahvit sieltä pannun ylimiten sattuu.
Ootko kokeillu laittaa sen korkin siihen ennen kuin kaadat? Tosin täytyy sanoa että en ole kyllä huomannut vastaavaa ilman korkkiakaan?
Minä olen kyllä omaan moccamasteriini tyytyväinen, taitaa olla jo 8 vuotta ollut minulla ja ostin käytettynä, ei ole muuta vikaa kuin pannun kannessa, mikä vähän vääntyi konepesussa. Edelliset halppikset electrolux ja braun hajosivat muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu onhan se toki tosi vaivalloista työntää yhtä vipua muutama sentti eteenpäin. :D erittäin helposti kääntyy. Vaikka pikkusormella tökkäset.......
Niin ja sen vivun pää on kumia josta tökkäsee niin ei ole kuuma.
Olen onnistunut keittämään kahvit Moccamasterin tippalukollisella versiolla monta kertaa niin, että keitetty kahvi on jäänyt lillumaan sinne suodatinsäiliöön ja melkein valunut yli.. miten tämä on mahdollista en ymmärtänyt pitkään aikaan itsekään, ennen kuin tajusin että se kahvikannu pitää työntää tarpeeksi "pitkälle".. omituista suunnittelua tosiaan