Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs mietteitä teillä muilla, jotka ette pääse hakemaan rokotusta?

Vierailija
14.04.2021 |

En oikein tiedä, miten suhtautua koronarokotuksiin. Kuulun ihmisryhmään, joka saa rokotuksen ihan viimeisenä. Olen kuitenkin juuri sen verran vammautunut, että en pääse rokotuspaikalle, eikä ole rahaa eikä kavereita. Olen silti niin terve, ettei minua tulla asuinpaikkaani rokottamaan.

En tietenkään edes tarvitse rokotusta vielä, koska en altistu täällä yksinäni viruksille, mutta ehkä jo syksyllä on toisin. Ehkä. Mitäs muut samassa tilanteessa olevat ajattelevat?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle!!!!!!

Vierailija
2/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö onnistu siis julkisilla meneminen? Kela(?) ilmeisesti maksaa matkan rokotuspaikalle, näin otsikon tästä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö onnistu siis julkisilla meneminen? Kela(?) ilmeisesti maksaa matkan rokotuspaikalle, näin otsikon tästä. :)

Missä tällaisia otsikoita on näkynyt?

En usko, että Kela piittaa minun rokotusmatkoistani. Selkävamma estää kävelemisen tehokkaasti, mutta koska ei ole kyse pysyvästä tilasta, ei ketään kiinnosta. Sinänsä hullu tilanne, että en pääse lääkärille hakemaan apua, koska ei ole rahaa mennä sinne. Pitää vain odottaa, että aika parantaa. Tässä ehditään rokottaa viisi miljoonaa suomalaista ennen minua. Tehoaakohan se laumasuoja siinä vaiheessa?

Vierailija
4/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy joku keino uhriutua.

Vierailija
5/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysö apua jostakin, vaikka kirkon diakoniasta.

Vierailija
6/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murehdit ettet pääse rokotukseen? Entä jos sairastut, vaikka koronaan, etkä pääse hoitoon?

Vierailija
7/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy joku keino uhriutua.

Mitä? Kerro lisää. En nyt ihan saa logiikastasi kiinni.

Ap

Vierailija
8/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysö apua jostakin, vaikka kirkon diakoniasta.

Mitä diakonia voisi tehdä? Mieluiten olisin ottamatta koko rokotetta, koska tapanani on saada muistakin rokotteista suuri osa sivureaktioista. En ole tunkemassa rokotusjonoon vielä pitkään aikaan, mutta mietiskelen tässä aikani kuluksi.

Ap

Vierailija
9/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murehdit ettet pääse rokotukseen? Entä jos sairastut, vaikka koronaan, etkä pääse hoitoon?

En murehdi, mietin vain siltä varalta, että joskus pääsen tai joudun ihmisten ilmoille. Olen täällä erakkona harvinaisen hyvässä turvassa koronalta ja kaikilta muilta tarttuvilta taudeilta. Muiden samanlaisten ajatuksia olisin lukenut, mutta ei tässä ketjussa taida vielä olla yhtään.

Ap

Vierailija
10/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten suoriudut arjesta? Tilaatko kaiken kotiin, etkä ikinä poistu minnekään?

Vierailija
11/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene taksilla.

Vierailija
12/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotusta enemmän mua huolettaisi tuo eristyneisyys ja köyhyys

Vierailija
13/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten suoriudut arjesta? Tilaatko kaiken kotiin, etkä ikinä poistu minnekään?

Tilaan. Olen käynyt viime kesän jälkeen ulko-oven tuolla puolen viime kesänä. Paareilla.

Ap

Vierailija
14/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotusta enemmän mua huolettaisi tuo eristyneisyys ja köyhyys

Tähän tottuu. Eristyneisyys ei ole minun luonteelleni ongelma, mutta köyhyys on. :(

Ap

Vierailija
15/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten soitetaan ambulanssi.

Vierailija
16/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen vastaava. Alaselkä kramppaa, ettei kävelylenkeistä oikein tule mitään. Puolivuotta nyt lähes neljän seinän sisällä.

Apua olen pyytänyt, apua en ole saanut.  Tarvitsisin fyssarin tuekseni, mutten pääse fyssarin luo. Perhettä ei kiinnosta jelppiä, joten muhjutetaan sitten itekseen ja teen minkä voin.

Kesäkuun alussa pitäs lähteä taas töihinkin. Yritän tässä kuntoutua, mutta aika epätoivoista on.

Vierailija
17/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene paikka pääsisinkin. En yleensäkääno le koskaan muitakaan influenssarokotuksia ottanut ja rokoteitakin viimeksi 2003;, t: aika perusterve 37v työmies

Vierailija
18/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sinuna ottaisi. Siinä pisteessä iso osa on ottanut sen, ja jo sillä laumasuoja saavutetaan.

Et enää tarvitse ottaa sitä siinä pisteessä. Turhaa.

Vierailija
19/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen vastaava. Alaselkä kramppaa, ettei kävelylenkeistä oikein tule mitään. Puolivuotta nyt lähes neljän seinän sisällä.

Apua olen pyytänyt, apua en ole saanut.  Tarvitsisin fyssarin tuekseni, mutten pääse fyssarin luo. Perhettä ei kiinnosta jelppiä, joten muhjutetaan sitten itekseen ja teen minkä voin.

Kesäkuun alussa pitäs lähteä taas töihinkin. Yritän tässä kuntoutua, mutta aika epätoivoista on.

Meillä onkin sitten sama vaiva. Minä sain sattumoisin myös pahan virtsatietulehduksen, joka olikin selkävaivan kanssa epämukava yhdistelmä: ilman lääkärikäyntiä ei saanut antibiootteja, eikä lääkärille päässyt, kun ei ollut rahaa. Hätäkeskus kehotti soittamaan ambulanssin, mutta ambulanssimies suorastaan suuttui siitä, että soitettiin turhaan, ja kieltäytyi tulemasta edes katsomaan, mikä potilaan tilanne oli. Virtsanpidätyskyvytön ja kävelykyvytön potilas, jolla oli neljänkymmenen asteen kuume, ei ollut vielä tarpeeksi huonossa kunnossa, ja ambulanssi kääntyi pihalta pois. En muista, millä perusteilla onnistuin saamaan antibiootit puhelinreseptillä - verkkoapteekista ne kulkivat vielä reilun viikon - mutta niiden tehottua pääsin sitten paaritaksin kyytiin maksusitoumuksella.

Selkään sain päivystyksestä kaksi tablettia ja kehotuksen mennä lääkärille hakemaan kipulääkereseptin ja sen jälkeen fysioterapiaan. Eipä ole taksirahoja edelleenkään, joten olen viimeiset kaksi kuukautta yrittänyt pärjätä käsikauppalääkkeellä. Pystyn kyllä kävelemään muutaman kymmentä metriä, mutta sitten pumppu käskee heti makuulle. Yhdeksän kuukauden makaaminen tekee kunnolle ihmeitä.

Sinulla on onnea siinä mielessä, että sinulla on töitä. Toivottavasti kuntoudut, onhan tässä vielä aikaa. Päänupille tekee hyvää muistaa, että a) kelpaa töihin, ja b) saa työstä palkkaa.

Jos muuten jotakuta jurppii se, että minä tässä kirjoittelen, jurppikoon ihan rauhassa. Juttelemista vartenhan tämä palsta on olemassa.

Ap

Vierailija
20/26 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Jotkut toiset valittavat elämässään pienestä, vaikka kaikki on kunnossa. Toisilla on oikeita ongelmia, mutta silti heillä on hyvä asenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi