Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monella rullasukset tai harkinnut niiden hankkimista?

Vierailija
14.04.2021 |

Harmittaa, kun hiihto nyt loppui ja pitää odottaa vähintään puoli vuotta. Korvaavia liikuntamuotoja nyt kävely ja juoksu, joten kuulostaa tylsältä. Kävely ei tarpeeksi kuluttavaa enkä oo koskaan mikään juoksijatyyppi ollut. Oon miettinyt pitäisikö hankkia rullasukset niin voisi kesäaikanakin hiihtää tai eihän se tietysti sama asia, mutta kuitenkin. Mutta onko rullasukset ainoastaan kilpaurheilijoilla vai löytyykö myös tavallisilta kuntoilijoilta? Entä oppiiko helposti vai pitääkö ensin opettajalle tunteja varata? Mulla ei tasapaino kovin hyvä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jotenkin nin 80-luvun kamaa että ei kiinnosta. Talvella hiihdän oikeilla suksilla, kesällä pöräilen,

Vierailija
2/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi liikenteessä vaaralliset, useimmat autoilijat nähneet rullahiihtäjän viimeksi 80-luvulla, osa ei ollenkaan, eikä kukaan tiedä miten heidän tulisi liikkua yleisillä teillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin harkinnassa. Tähän asti olen ajatellut aina, että kevät-syksy juostaan ja pyöräillään, mutta kyllähän se niin on, että hiihtämään pystyy niin paljon pitempiä matkoja niin paljon pienemmällä levolla kuin juoksemaan, että aerobisella puolella tehot tippuu väkisinkin. Ja onhan tuo hiihto ihan hiton paljon monipuolisempaa.

Vierailija
4/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kilpaurheilija ja minulla on rullasukset, mutta niitä on paljon myös eritasoisilla kuntoilijoilla, aivan hyvin sellaiset voi kuka tahansa hankkia. Rullasuksissa aloitellessa on hyvä ottaa huomioon pari juttua: niissä ei ole jarruja ja alusta on kaatuessa kovempi kuin lumi talvisaikaan, eli jarruttamista ja tasapainoa olisi ehkä hyvä opetella jonkun kanssa.

Aloittaa kannattaa suhteellisen tasaisessa paikassa, ja laittaa kypärän lisäksi polvisuojat. Sauvoihin kannattaa vaihtaa rullapiikit, tavalliset sommat ei oikein kestä asfaltilla.

Vierailija
5/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon tasapainon kanssa hankalaa, mutta,ei mahdotonta (vapaalla). Ei kuluta yhtä paljon energiaa kuin talvihiihto. Kannattaa melkein vuokrata sukset ennen ostamista, jotta tietää, onko oma juttu.

Vierailija
6/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin harkinnassa. Tähän asti olen ajatellut aina, että kevät-syksy juostaan ja pyöräillään, mutta kyllähän se niin on, että hiihtämään pystyy niin paljon pitempiä matkoja niin paljon pienemmällä levolla kuin juoksemaan, että aerobisella puolella tehot tippuu väkisinkin. Ja onhan tuo hiihto ihan hiton paljon monipuolisempaa.

On monipuolisempaa ja nopempaa. Kävin vielä sunnuntaina hiihtämässä, kun melkein viimeisen kerran pääsi ja kun samalla ulkoilureitillä oli myös kävelijöitä, pääsi heistä nopeasti ohi.

Vierailija
7/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnassa ovat. Jouduin nivelrikon takia vaihtamaan juoksun hiihtoon, ja olisi mahtavaa voida kesälläkin hiihtää. Ainut mikä minua pidättelee, on rullasuksien hinta. Ehkä vielä tämän kesän pyöräilen ja rullaluistelen, kun niihin on välineet jo olemassa, mutta varmasti joskus vielä hankin rullasukset.

Vierailija
8/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kilpaurheilija ja minulla on rullasukset, mutta niitä on paljon myös eritasoisilla kuntoilijoilla, aivan hyvin sellaiset voi kuka tahansa hankkia. Rullasuksissa aloitellessa on hyvä ottaa huomioon pari juttua: niissä ei ole jarruja ja alusta on kaatuessa kovempi kuin lumi talvisaikaan, eli jarruttamista ja tasapainoa olisi ehkä hyvä opetella jonkun kanssa.

Aloittaa kannattaa suhteellisen tasaisessa paikassa, ja laittaa kypärän lisäksi polvisuojat. Sauvoihin kannattaa vaihtaa rullapiikit, tavalliset sommat ei oikein kestä asfaltilla.

Entä jos käyttää suksia hiekkamaastossa?

Vierailija
9/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkinnassa ovat. Jouduin nivelrikon takia vaihtamaan juoksun hiihtoon, ja olisi mahtavaa voida kesälläkin hiihtää. Ainut mikä minua pidättelee, on rullasuksien hinta. Ehkä vielä tämän kesän pyöräilen ja rullaluistelen, kun niihin on välineet jo olemassa, mutta varmasti joskus vielä hankin rullasukset.

Onkohan rullaluistelu helpompi vai vaikeampi oppia kuin rullahiihto?

Vierailija
10/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omalla kohdallani luistelu on ollut alusta alkaen helpompaa. Ehkä siihen vaikuttaa myös se, että luistimissa on jarru. Riippuen nivelrikon paikasta hiihtäminen voi olla parempi kuin luistelu, kun suksi syö enemmän tärinää.

Vierailija
11/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omalla kohdallani luistelu on ollut alusta alkaen helpompaa. Ehkä siihen vaikuttaa myös se, että luistimissa on jarru. Riippuen nivelrikon paikasta hiihtäminen voi olla parempi kuin luistelu, kun suksi syö enemmän tärinää.

Minä taas en koskaan oikein ole luistelemaan oppinut. Hyvä kun just ja just pystyssä pysyin kouluaikana luistellessani.

Vierailija
12/13 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sellaisia sähköllä toimivia niin ei tule hiki.

Vierailija
13/13 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rullahiihtäjä kolaroinut polkupyörän kanssa:

https://yle.fi/a/74-20100733

Itselle tuli mieleen kysymys että kannattaakohan urheilijoiden harjoitella edes yleisen liikenteen seassa? Sama kuin ralliautoilija harjoittelisi siviilien keskuudessa yleisen liikenteen seassa, mutta tavan siviileillä ei ole ammattiurheilijan reaktionopeutta...