Jos vuokraan puoleksi vuodeksi omakotitalon,
Voinko pyytää vuokranantajalta, että hän ei koko aikana käy paikalla, ei siis edes kulje tietä pitkin talon edestä? Vai herättäisikö tuo turhia epäilyksiä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Et voi.
Kuinka asia sitten kannattaisi esittää?
No et voi pyytää ketään olemasn kulkematta yleisiä teitä pitkin!😂😂😂😂😂
Millä valtuuksilla sinä voisit kieltää ketään kulkemasta tiellä, jos se ei satu olemaan yksityistie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi.
Voithan sinä pyytää, mutta ei vuokranantajan tarvitse pyyntöäsi noudattaa. Hän saa kulkea tietä pitkin. Asunnonkin hän saa tarkistaa, kunhan sovitte ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi.
Mikä asia? Että haluat estää vuokranantajan kävelyn tiellä? Mitä sä siellä talossa meinaat tehdä, "viljellä" jotain vai mitä?
Miksi se siellä ramppaisi. Meidän naapuritalo on ollut useita vuosia vuokralla ja vuokranantaja on käynyt siellä muutaman kerran.
toki se on pyytänyt meiltä, että ilmoitetaan jos on jotain epämääräistä :D
Voit pyytää, mutta hänen ei ole pakko toimia pyytämälläsi tavalla.
Jos minulla olisi omakotitalo vuokrattavana, ja potentiaalinen vuokralainen ehdottaisi tuollaista, en vuokraisi taloani hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi.
Mikä asia? Että haluat estää vuokranantajan kävelyn tiellä? Mitä sä siellä talossa meinaat tehdä, "viljellä" jotain vai mitä?
Ei ole mistään laittomasta kyse. Minulla on syyni, joita en tässä halua avata. Mutta ajattelin, että jos esitän asian oikein, voisihan viisas vuokranantaja noudattaa mielelläänkin pyyntöä. Vaikka en siis perustelisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Voit pyytää, mutta hänen ei ole pakko toimia pyytämälläsi tavalla.
Jos minulla olisi omakotitalo vuokrattavana, ja potentiaalinen vuokralainen ehdottaisi tuollaista, en vuokraisi taloani hänelle.
Miksi et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi.
Ei ole mistään laittomasta kyse. Minulla on syyni, joita en tässä halua avata. Mutta ajattelin, että jos esitän asian oikein, voisihan viisas vuokranantaja noudattaa mielelläänkin pyyntöä. Vaikka en siis perustelisi paremmin.
Tuomoisen pyynnön (esitti sen miten tahansa) jälkeen viisas vuokranantaja siirtyy seuraavaan vuokralaisehdokkaaseen.
Ilman muuta vuokraisin, jos vuokralaiselle puolestaan sopii, että alueen kameravalvonta saa olla ennallaan eli jokainen pihaan saapuva kuvataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi.
Mitä ne syyt voi olla? Kukaan täällä ei tunne sua, voit ihan hyvin avata. Mä en keksi mitään muuta kuin huumekauppaa, bordellia tms...
Itse toivoisin tehdä ainakin suullisen sopimuksen, että vuokranantaja ilmoittaa soittamalla ennen omaa käymistään ja vierailuaan. En halua, että asunto olisi sotkuinen ja kaikki epämääräinen ei olisi näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi.
Mitä ne syyt voi olla? Kukaan täällä ei tunne sua, voit ihan hyvin avata. Mä en keksi mitään muuta kuin huumekauppaa, bordellia tms...
Ei sillä ole nyt väliä, jos en edes uskalla lähestyä vuokranantajia tuolla pienellä pyynnöllä.
Normaalina aikana saattaisin ehdottaa, että etsi talo, joka vuokrataan koska omistaja on lähdössä ulkomaille. Mutta näin korona-aikana sellaisia ei taida löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes vuokraa alle vuodeksi?
No minä tarvitsisin talon käyttööni vain puoleksi vuodeksi.
Et voi.