Hei te elektroniikasta tietävät
Tarvisin neuvoa telkkarin kanssa. Eilen yhtäkkiä telsuun ilmestyi hyvin ohut (ehkä punainen ja vihreä, joskus näyttää myös mustalta) viiva, kulkee ylhäältä alas asti. Mikäs olis mahdollinen syy? Ei varmaan kuollut pikseli, tai eikö oo aika epätodennäköistä että menisi suorassa viivassa kuolleet pikselit näytön poikki?
Kyse on jo muutaman vuoden vanhasta töllöstä, joten takuuta ei jäljellä. Onkohan mitään ideaa viedä huoltoon?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata.
Miksi?
Ei nykyään kannata korjautella mitään, halvempi ostaa uusi ellei itse osaa. Luultavasti joku kuvaruudun ohjauspiiri viallinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään kannata korjautella mitään, halvempi ostaa uusi ellei itse osaa. Luultavasti joku kuvaruudun ohjauspiiri viallinen.
Onkohan tämä kuinka vaikea korjata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä kuinka vaikea korjata?
Voi olla yksi helppo avonainen juotos tai täysin korjaamaton paikka tai jotain siltä väliltä.
Riippuu minkälainen televisio, onko LED, LCD, Plasma-TV, vai joku muu. Kokeile yhdistää läppäri televisioon HDMI-piuhalla. Jos läppärin (tai pöytäkoneen) näyttö näkyy TV-ruudulla ilman sitä häiriötä, vika on muualla, kuin sen television näyttöruudussa.
Ei kannata.