Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä välipaloja/herkkuja ottaisin mukaan synnytyslaitokselle? Kertokaa omia suosikkeja!

Vierailija
12.04.2021 |

Jotain välipalapatukoita tms. Itse en juurikaan noita ostele niin en tiedä mitkä ovat hyviä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Aikuinen ihminen ei osaa ilman vauvapalstaa päättää mitä syö välipalaksi? :D Miten muiden suosikit liittyy siihen mitä sun kannattaa ottaa mukaan?

Mistä lähtien keskustelupalstalla keskustelu on ollut kiellettyä? ":D"

Vierailija
22/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kaivannut mitään ylimääräistä ruokaa synnärillä. Sairaalassa syödään usein ja ylimääräisiä välipaloja saa itse hakea.

Ei muuten saa. Korona-ajan takia mulla ja miehellä piti olla mukana kaikki mitä tarvitaan, myös ruuat ja jääkaappia ei ole eli pitää olla huoneenlämmössä säilyvää. Huoneesta ei saatu poistua. Synnytys venyi, joten oli hyvä, että oli mukana välipaloja, koska mies kaipasi ruokaa välillä. Lopulta siitä, kun mentiin sairaalaan meni 29 tuntia, että lapsi oli ulkona. Synnytin viime kuussa. Meillä oli mukana (enimmäkseen miehelle, koska ylläri ylläri supistellessa sattui niin että ei tehnyt mieli ruokaa) energiajuomaa, pari voileipää ja myslipatukoita. Minä sain synnytyksen jälkeen sit sairaalasta ruokaa ja mies lähti kotiin siihen asti, että sai tulla hakemaan meidät seuraavana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, että Suomessa on nykyisin niin paljon lihavia.

Joo. Ne on ne 2 päivää synnärillä välipaloineen mikä johtaa suuren kansaosan lihavuuteen. Myös miesten, tietenkin.

Katukuvasta päätellen "välipalat" jatkuvat synnärin jälkeenkin. Ja seuraavaksi kysellään vauvapalstalla miksi lihon vaikken mitään syö. Tai "syön vain 1200 kcal/päivä enkä laihdu", eikä tajuta, että se 1200 kcal tulee 200 g pähkinäsuklaalevystä. Tai valehdellaan että "minulla on lihavuusgeenit tai isot luut". Synnytysosastolla on jääkaappi, jossa on terveellisiä välipaloja. Jollei ne maistu, et tarvitse lisäravintoa. Maito noisee ilman erityisiä temppuja, kunhan juot riittävästi ja lepäät.

Vierailija
24/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain av-mamma miettii ruokaa jopa synnyttämään mennessään.

Vierailija
25/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin välipalapatukoita ja karkkia, mutta en niitä syönyt kun sairaalasta saa niin paljon ruokaa. Vegaaneille oli erillinen jääkaappi, jossa vegejuttuja ja niitä sai hakea ihan vapaasti niin paljon kuin haluaa. 

Vierailija
26/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin jotain huoneenlämmössä säilyviä smoothieta, salmiakkia ja lakua, pringlesiä, vissyä. Jotain pähkinöitä ja luumuja voisi ottaa myös. Hedelmät voisi olla myös hyvä vaihtoehto. Itse tykkään raikkaista välipaloista, enkä usko hakuavani esimerkiksi paistopisteeltä mitään munariisipasteijoita mutta ne voisivat olla yksi vaihtoehto.

Miehelle tietysti omat eväät, kun koronan takia ei saa poistua paikalta. Ehkä kuivalihaa tms, jos homma venyy ja jotain pasteijoita. Hän ei erityisemmin välitä smoothieista, joten ne ovat hänelle turhia.

Vierailija
27/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälle voi ottaa lämpimässä säilyvää evästä synnytykseen, äidin ruuat pitäisi tulla talon puolesta. Osastolla voi hakea itse välipalaa jääkaapista, siellä on talon puolesta.

Vierailija
28/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mun oli pakko tulla tähän ketjuun. Olen huomenna menossa olkapään kuvantamiseen , mukaan oon varannut 3 välipalakeksiä , Trip-pillimehun ,salmiakkipussin joka on tuunattu ranskalaisilla pastilleilla ja purkkalevyn, luonnollisesti pokkari ja virkkaustyö on myös mukana. Mun mies katso tätä mun pakkaamista ja sanoi "onneksi psykiatrian osastot on siinä vieressä , voimme piipahtaa jälkeenpäin siellä". Mitähän se tarkoitti : D D D D 

Vierailija
29/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei tarjoillla ruokaa? Sain synnytyksen aikana lounaan ja välipalan sen jälkeen.

Vierailija
30/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen aikana oli kiva juoda esim. kivennäisvettä tai mehua. Kannattaa ottaa mukaan jotain lämpimässä säilyvää, kuten pähkinöitä tai eväspatukoita yms. Jos saattaa syödä, niin hyvä olla jotain semmoista mistä saa hyvin energiaa ja voimia. Karkkia voi myös ottaa vähän, jos se auttaa jaksamaan. Juotavaa kuitenkin meni eniten.

Ainakaan Oysissa ei isälle tarjota mitään, joten mies on omien eväiden, kanttiinin tai lähiravintoloiden varassa. Jääkaappia ei myöskään ole käytettävissä. Synnytyksen jälkeen äiti saa muistaakseni kahvia tai teetä ja leipää.

Vierailija
31/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei tarjoillla ruokaa? Sain synnytyksen aikana lounaan ja välipalan sen jälkeen.

Synnyttäjälle kyllä tarjotaan ruokaa, kuuluu sairaalan vuorokausimaksuun.

Vierailija
32/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut mitään mutta sairaalan ruuat eivät maituneet joten lähetin miehen mäkkäriin Seuraavana päivänä

Vierailija
33/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mun oli pakko tulla tähän ketjuun. Olen huomenna menossa olkapään kuvantamiseen , mukaan oon varannut 3 välipalakeksiä , Trip-pillimehun ,salmiakkipussin joka on tuunattu ranskalaisilla pastilleilla ja purkkalevyn, luonnollisesti pokkari ja virkkaustyö on myös mukana. Mun mies katso tätä mun pakkaamista ja sanoi "onneksi psykiatrian osastot on siinä vieressä , voimme piipahtaa jälkeenpäin siellä". Mitähän se tarkoitti : D D D D 

Siis menet röntgenkuvaan ja pakkaat hirveän määrän mässyä ja harrastuksia mukaan? Miks ihmeessä? :D

Vierailija
34/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys saattaa kestää tunteja eikä sen aikana tarjoilla syötävää. Pillimehut/smoothiet tms toimivat minulla, että sai vähän energiaa (olin syönyt viimeksi edellisenä iltana ja vauva syntyi klo 20 seuraavana iltana). Jos tykkäät lakuista/salmiakista, niin niitä oli mielestäni kiva pakata evääksi synnytyksen jälkeen syötäväksi, kun niitä ei ole saanut raskausaikana syödä.

Tsemppiä synnytykseen!

Kyllä minulle tarjoiltiin. Riippuu tilanteesta ja synnytyksen vaiheesta. Synnytys saattaa hyvinkin venyä yli vuorokauden mittaiseksi, eikä sitä tarvitse kestää ravinnotta. Sektioon valmistautuminen on eri asia.

Vierailija
35/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä joutui todellakin olemaan nälissään! Todennäköisesti valvot koko yön ja saat aamupuuron klo 8. Lounaaksi saat vaikka lihapullia muusilla. Päivällinen onkin sitten joku kesäkeitto. Iltapalaksi banaani ja leiväntynkä. 12 valvotun tunnin jälkeen saat sitten taas puuroa! Jotain näkkäriä ja mehukeittoa oli kokoajan tarjolla, mutta ne ei oikeaan nälkään mitään auta. Joten toisella kerralla reppu oli täynnä esim. Junior piltti lasagnea ja ai että se oli hyvää kun lusikoi sitä kylmänä imetyksen lomassa klo 2.37!

Vierailija
36/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synnytys kesti 20h minkä aikana oksentelin enkä pystynyt syömään mitään, eikä mitään tarjottukaan. Synnytyksen jälkeen sain yhden vohvelikeksin. Näin Jorvissa. Osastolla kasvisruuat oli tyyliin tomaattikeittoa. Nälkää sai nähdä. Eli todellakin ensi kerralla otan eväitä ja ei en ole läski.

Vierailija
37/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että ei naurata, kun suunnitellun sektion jälkeen olet ollut 14 tuntia syömättä ja lounasaika meni juuri ja seuraavaan ruokailuun on muutama tunti ja sairaalan kanttiini on kiinni ym. Ja minulla on muutenkin ollut aina nälkä sairaalassa, vie jotenkin niin voimat se toipuminen, hikoilu, imetyksen aloittaminen jne. Että kiva jos muilla ei ole ollut nälkä, mutta näin ei ole kaikilla. 

Itselläni on ollut mukana pillimehuja, suklaata, pähkinöitä, kuivattuja luumuja jne.

Vierailija
38/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli hirveä nälkä enkä ollut tajunnut ottaa eväitä. Sektion vuoksi olin syönyt edellisenä iltapäivänä viimeksi, sektion piti olla klo 7 aamulla mutta viivästyi iltapäivään kun jotkut kiireelliset meni ohi ja koko ajan piti olla ravinnotta, sektiossa tuli ongelmia joiden vuoksi pitävät minua ravinnotta tunteja, klo 22 tuli lupa syödä jotain pientä. Mutta mitä? Iltapalakin oli mennyt jo eikä minulle ollut kukaan tajunnut säästää mitään, kanttiini oli kiinni niin mies ei voinut hakea sieltä mitään. Sain sairaalan puolesta pillimehun kun muuta ei ollut missään saatavilla ennen aamupalaa! Olisin siinä nälässä maksanut vaikka puurostakin kymppejä..

Vierailija
39/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cashew-pähkinöitä, lakritsia, suklaata, kuivattuja luumuja. Tää on ollut perus setti useammassa synnytyksessä. Lakritsi ja kuivatut luumut auttavat hyvin mahan toimintaan, mikä on mulla ainakin ollut synnytyksen jälkeen hyvin tarpeellista. Jääkaapista saa osastolla mehua, voileipää ja jugurttia. Yöpöydällä voi pitää kannullisen mehua, niin siitä on helppo ottaa. Mulla kyllä eväät on olleet aina tarpeen, kun eihän siellä saa kuin kolme ateriaa päivässä eikä ne mitään suuria ole, eikä viitsi kovin usein jääkaapillakaan käydä. Päivät pärjää ihan hyvin, mutta iltaisin ja öisin tulee kyllä ilman eväitä nälkä kun mitään tarjoilua ei ole ja jos ei halua yöllä mennä haahuilemaan jääkaapille. Nukkumattoman vauvan kanssa myös helpompi jos eväät ovat valmiina yöpöydällä helposti saatavilla. Oon ollut sairaalassa aina synnytyksen jälkeen monta päivää, joten kyllä on kiva hieman varautua siihen eväillä ja muilla tarvikkeilla.

Vierailija
40/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöitä, rypäleitä, salmiakkiaakkosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän