Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä välipaloja/herkkuja ottaisin mukaan synnytyslaitokselle? Kertokaa omia suosikkeja!

Vierailija
12.04.2021 |

Jotain välipalapatukoita tms. Itse en juurikaan noita ostele niin en tiedä mitkä ovat hyviä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Aikuinen ihminen ei osaa ilman vauvapalstaa päättää mitä syö välipalaksi? :D Miten muiden suosikit liittyy siihen mitä sun kannattaa ottaa mukaan?

Vierailija
2/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Aikuinen ihminen ei osaa ilman vauvapalstaa päättää mitä syö välipalaksi? :D Miten muiden suosikit liittyy siihen mitä sun kannattaa ottaa mukaan?

Kunhan ajanvietteeksi tein tällaisen keskustelun, testaan uusia tuotteita niin valikoin sellaisia joista joku muukin on tykännyt. Ei kaikki ole niin vakavaa! AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kaivannut mitään ylimääräistä ruokaa synnärillä. Sairaalassa syödään usein ja ylimääräisiä välipaloja saa itse hakea.

Vierailija
4/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pahemman luokan mättöä, siis tyyliin sipsiä, suklaata ja salmiakkia. Ota myös kuivattuja luumuja joka auttaa vatsan toimintaan ja manteleita jotka auttaa maidon nousussa. Mitä haluaisit syödä älyttömän raskaan ja pitkän urheilusuorituksen, esim erämaavaelluksen jälkeen?

Vierailija
5/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limua ja paljon! Mulle ei synnytyksessä olis mikään syötävä maistunut ja keho tarvi nestettä reilusti (sitä piti lopulta tiputtaa vaikka koitin juoda). Limpparista sai myös sokeria ja energiaa. Nesteytys ja kalorien saanti tärkeää myös synnytyksen jälkeen.

Vierailija
6/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota pahemman luokan mättöä, siis tyyliin sipsiä, suklaata ja salmiakkia. Ota myös kuivattuja luumuja joka auttaa vatsan toimintaan ja manteleita jotka auttaa maidon nousussa. Mitä haluaisit syödä älyttömän raskaan ja pitkän urheilusuorituksen, esim erämaavaelluksen jälkeen?

Hmm, tulee ekana mieleen oikein tahmean makeat pähkinäpatukat. Ja kunnon voileivät mutta niitä voi olla varmaan vaikea säilyttää :D Hyviä ehdotuksia noin muuten! AP

Vierailija
7/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viikunoita ja taateleita. Makoisia ja edistävät suolen toimentaa.

Vierailija
8/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäessä ei yleensä oikein pysty syömään juuri mitään, joten jotkut pillimehut on hyviä, kun niitä on helppo juoda ja saa vähän energiaa. Synnytyksen jälkeen voi koittaa pehmentää vatsaa luumuilla tms., mutta ainakaan itselle ei maistunut erityisemmin mitkään herkut. Ruokaa sai niin paljon muutenkin.

Vierailija
9/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sinne ottaa jotain välipalaa. Ennen synnytysosastolla oli jääkaappi, jossa jukurttia, mehua, hedelmiä ja vihanneksia. Ja sai keittää teetä/kahvia. Eikö enää ole?

Vierailija
10/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossua nyt ainakin.

Vierailija
11/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä ruokaa saa ihan tarpeeksi, mutta tosiaan jos jotain herkkuja haluat niin niitä sitten pakkaat mukaan. Suklaata, sipsiä, karkkia... Nyt kun ei saa sukulaisetkaan tulla katsomaan vauvaa synnärille ja tuoda tuoreelle äidille suklaata tuliaisiksi.

Vierailija
12/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme, että Suomessa on nykyisin niin paljon lihavia.

Vierailija
13/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai synnytyksen jälkeen vähän saa syödä?

Vierailija
14/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, että Suomessa on nykyisin niin paljon lihavia.

Joo. Ne on ne 2 päivää synnärillä välipaloineen mikä johtaa suuren kansaosan lihavuuteen. Myös miesten, tietenkin.

15/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman purkin raejuustoa ja hedelmiä. Pähkinöitä ja karkkia. 

Vierailija
16/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi miettiä tuollaista? Minä vain menin synnytyslaitokselle, en muuta.

Vierailija
17/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ottaisi yhtään mitään syötävää, enkä välipaloja.

Sorry, koskaan käynyt mielessäkään. 4 synnytystä takana.

Vierailija
18/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottanut mitään mukaan. Synnyttäessä ei ole nälkä ja sen jälkeen annettiin voileipää. Sitten siirryin sairaalan ruokia syömään sairaalan aikataulujen mukaan.

Vierailija
19/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin myslipatukoita ja karkkipussin. Ruoka oli hyvää ja sitä oli usein nii ei tarvinnu ku jtn huviksee naposteltavaa

Vierailija
20/42 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys saattaa kestää tunteja eikä sen aikana tarjoilla syötävää. Pillimehut/smoothiet tms toimivat minulla, että sai vähän energiaa (olin syönyt viimeksi edellisenä iltana ja vauva syntyi klo 20 seuraavana iltana). Jos tykkäät lakuista/salmiakista, niin niitä oli mielestäni kiva pakata evääksi synnytyksen jälkeen syötäväksi, kun niitä ei ole saanut raskausaikana syödä.

Tsemppiä synnytykseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä