Joku pieni asia, joka ei mene kumppanille jakaluun, tekeekö se sen tahallaan??
On monta pientä juttua mitä mun mies tekee, vaikka olen pyytänyt toisin. Esim. kun ottaa leipää, laittaisi leipäpussin kiinni ja ei hukkaisi sitä sulkijaa, jossa lukee päiväys. Toinen esimerkki on sukat. Riisuu ne palloksi pyykkikoriin ja sitten minä joudun kaivamaan auki sen haisevan pallon. Jos saman asian tekee toistuvasti pyynnöistä huolimatta, tulkitsen, että mies tekee sen tahallaan minua kiusatakseen. Onko muilla vastaavaa? Miehetkin voisi antaa näkemyksensä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei ns. räpsäytä suoraksi pestyjä pyykkejä, vaan esim. puseron tai paidan hihat jäävät ruttuun tai hihan sisään on jäänyt sukka. Sitten vaan nostelee märät pyykit narulle. Valittaa, kun paitansa hihat kuivuneet ruttuun ja niitä vaikea itse silittää!! Miksiköhän??
Tämä on ainoa ongelma tässä ketjussa, jonka ymmärrän, koska mies ripustaa myös mun vaatteet ryppyyn, silloin kun hoitaa pyykit. Esim. Kuppien sijoittelu "oikein"päin tms. kuulostaa sairaalta kontrolloinnilta, jota en ihan käsitä. Entä jos tekisitte jotain mukavaa kupinkahvojen tarkkailun sijaan?
Tekisin mieluummin ihan jotain muuta kuin kääntäisin niitä kuppeja oikeaan asentoon, että saisin loputkin koneeseen mahtumaan
Meillä taas vaimo jättää aina kaikki kaapinovet auki niin vessassa kuin keittiössäkin. Myös tarpeettomien valojen sammuttaminen tuntuu olevan täysin mahdoton suoritus.
Astianpesukoneen täyttö on kumma juttu sekin. Minä kuulemma tuhlaan tilaa, joten hän näyttää mallia ja tunkee (liian) täyteen. Sitten ihmetellään, kun kone pesee huonosti... 😂
Miksi avaat ne sukkapallot? Jätä pyykkikoriin.
Meillä se oon minä joka ei osaa täyttää tiskikonetta, mies saa sinne 2x enemmän astioita. En tee tahallaan huonosti, on vaan ehkä huonompi hahmotuskyky...
Tottakai mies tekee nuo tahallaan. Häntä ärsyttää, että sanot hänelle, mitä hänen pitää tehdä. Pitää sinua alempiarvoisena ja osoittaa noin, ettei sinulla ole oikeutta käskeä häntä. Eihän alainenkaan voi käskeä pomoa töissä.
Lopeta korjaamasta hänen jälkiään. Älä avaa sukkia pesuun. Älä osta uutta tuotetta leipää kuivumeen tilalle. Kun mies joutuu joka päivä ostamaan uuden siksi, ettei viitsi sulkea pussia, niin alkaa varmaan sulkemaan.
Minun mieheni istuu aina väärin sohvalla ja pyyhkii nenänsä väärin ja nousee väärällä jalalla sängystä. Eikä kestä, kun on rakentavaa korjaavaa palautetta. Ei noista miehistä ole mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mies tekee nuo tahallaan. Häntä ärsyttää, että sanot hänelle, mitä hänen pitää tehdä. Pitää sinua alempiarvoisena ja osoittaa noin, ettei sinulla ole oikeutta käskeä häntä. Eihän alainenkaan voi käskeä pomoa töissä.
Lopeta korjaamasta hänen jälkiään. Älä avaa sukkia pesuun. Älä osta uutta tuotetta leipää kuivumeen tilalle. Kun mies joutuu joka päivä ostamaan uuden siksi, ettei viitsi sulkea pussia, niin alkaa varmaan sulkemaan.
Tämä. Äiti tapasi sanoa, että miestä tulee kasvattaa kuin koiraa.
Pyykkien ripustaminen rytyssä.
Tiskialtaan täyttäminen likaisilla astioilla vaikka koneessa tilaa. Syvät lautaset sisäkkäin koneeseen.
Rikkinäisten autojen jättäminen etupihalle, pidän omaani kadulla, koska pihaan ei mahdu.
Kuseminen wc-istuimelle. Jatkuva piereskely, jopa ruokapöydässä.
Melkein 15 vuotta näistä asioista nalkutin.
Juu, erottiin. Tuli hänelle puskasta.
Olen ämmä.
Ukko ei uskonut, että sienet paistetaan kuivalla ja kuumalla pannulla.
Lähinnä keitti sienet voissa ja niiden nesteessä.
Tämä on ainoa ongelma tässä ketjussa, jonka ymmärrän, koska mies ripustaa myös mun vaatteet ryppyyn, silloin kun hoitaa pyykit. Esim. Kuppien sijoittelu "oikein"päin tms. kuulostaa sairaalta kontrolloinnilta, jota en ihan käsitä. Entä jos tekisitte jotain mukavaa kupinkahvojen tarkkailun sijaan?