Terolut-kuurin jälkeen ei kuukautisia?
Onko tämä ihan normaalia, että 10 päivän Terolut-kuurin jälkeen ei tule kuukautisia?
Minulla ei ole nyt ollut moneen kuukauteen kuukautisia, joten sain Terolut-kuurin käynnistämään sen. Joka kuukausi olen saanut jonkinlaisia PMS-oireita, ja nyt tämän kuurin jälkeen (ja sen aikana) PMS-oireet ovat olleet karmeat. Kuurin aikana oli pahoinvointia, jotka jatkuu edelleen. Välillä ei tee mieli syödä mitään ja välillä voisin syödä pohjattomasti. Kramppaa ja itkettää. Ja väsyttää. Mutta kuukautisia ei kuulu. Yritän olla miettimättä asiaa, mutta vaikea olla miettimättä näiden olojen kanssa.
Raskauden mahdollisuus on aivan häviävän pieni, mutta kai periaatteessa olemassa. Harrastin seksiä kondomin kanssa muutamaa päivää ennen kuurin aloitusta (noin viikko), mutta koska se oli suojattua eikä kuukautisista ole ollut tietoakaan, en usko raskauden mahdollisuuteen.
Mistä tämä voi johtua, että kuukautiset eivät ole alkaneet vaikka kuurin lopettamisesta on jo reilusti yli viikko?
Kommentit (2)
Oma kiertoni on ollut kohtuullisen normaali, mutta sitten yhtäkkiä kuukautiset jäivät tyystin pois. Mielestäni olen kokenut jotain pms-oireita joka kuukausi, mutta itse vuoto on sitten jäänyt tulematta.
Minulla kävi vastaavasti alkuvuodesta, aina on terolut käynnistänyt kierron, mutta ei sillä kertaa (yritettiin erään operaation takia täsmätä kiertoa). Lääkäri vain totesi että ei sitten hormonien määrä riittänyt ja niin käy joskus. Itsellä kyllä luomukierto pyöri normaalisti taustalla, että ei sinänsä ihan sinuun verrattavissa oleva tilanne. Kannattaa soittaa lääkärille ja kysyä että mitäs nyt.