Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus=aikaansaamattomuus?

Vierailija
14.08.2006 |

Voiko masennus ilmetä aikaansaamattomuutena, paljon ois tekemistä, mieli tekis tehdäkin, mutta kun vihdoin alotan, niin en saakaan mitään aikaan. Teen jotain hetken ja jätän kesken.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olen alkuvuodesta ollut tosi masentunut ja kesällä mieli vähän kohentunut ja olen saanut kesällä paljon asioita tehtyä... nyt kun elämä rupeaa taas muuttumaan huomaan tuon masennus kummajaisen joka tulee jarruttamaan minua kaikessa tekemisessä... en saa itseäni niskasta kiinni vaikka kuinka yritän. :(

Vierailija
2/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kyllä, että osalla masennuspotilaista on yliväsymystä ja sitä, ettei tahdo saada normaalejakaan arjen toimia suoritettua. Yksi sukulainen esim. makoili pitkälle iltaan saakka, hyvä kun sai vessassa käytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vaikeaa kotona, mieli on kyllä ollut maassa ja tunteet pinnassa. Mietin vaan, että miten tästä pääsee yli, kuin kauan voin kotona odotella tilanteen etenemistä pahempaan/parempaan. Päivittäiset hommat, siis joita ennen tein aivan rutiinilla ei onnistu nyt oikein millään. Ap

Vierailija
4/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siis arkihommeleista (pienistäkin) kyse, niin sinuna juttelisin terveyskeskuksessa omalääkärille.

JOS kyse on tuoreesta jutusta, niin voiko tuo olla silkkaa keskittymiskyvyn puutetta? Eli että mieli askartelee niin tiiviisti noiden muiden ongelmien parissa, ettet malta keskittyä arkihommiin.

Mutta jos tuota on jatkunut jo pidempään, siis useita viikkoja, niin hae hyvä ihminen apua.

Muita masennusoireita ovat mm. kärsimättömyys, lyhytpinnaisuus, herkkäitkuisuus ja se, ettet enää saa iloa ja mielihyvää niistä asioista, joista aiemmin sait.

Vierailija
5/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tietenkään voi tehdä diagnoosia, että koska en saa mitään aikaan, olen masentunut, mutta jos suorituskyky on selvästi heikentynyt, niin voi se jotain kertoa. Toki masennuksessa on muitakin oireita. Ja aikaansaamattomuus voi kertoa esim. liiallisesta stressistä.

Vierailija
6/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään parane, niin voisit ehkä hakeutua lääkäriin masennusoireiden vuoksi. Muista kalarasva (lohikalat hyviä, myös kalaöljyvalmisteet sekä banaani, ne tutkitusti vaikuttavat serotoniiniaiheenvaihduntaan ja mielialaan).

Vierailija
7/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä samoja oireita ollut kun olin masentunut (tosin minä menin todella pohjalle tautini kanssa, joten hae apua AJOISSA...!!!)

Nyt pelkään että taas masennus iskemässä, sillä en saa mitään aikaiseksi, ja tosiaan nukun kellon ympäri...

Tässä eräs testi jolla voi testata onko aika hakeutua lääkäriin, hakusanalla " masennustesti" saat googlesta muitakin esille...

http : // www. ahjos. net/ masennus /beck. htm