Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¨HELMIHAASTE¨14.8. uusin tavoittein

14.08.2006 |

Heissuli vei!! Mulla nyt ei mitään ihmeellistä painorintamalla, samassa lökötellään kuin aiemmin. Mut yks asia on alkanut huolestuttaa tosi paljon, nimittäin hiusten lähtö!!!!! Kampaajanikin huomasi muutoksen ja sanoi et on lähtenyt hiuksia tosi paljon. Siis jos hiemankin enemmän " tukistat" tai vedät hiusta pinsettiotteella, lähtee kerralla jopa viis kuus hiusta sormien väliin!!! Yritän nyt syödä vitamiinitabuja ja varasin aikaa lääkärillekin että saa selvitettyä tän homman. Olen kyllä monipuolisesti omasta mielestäni syönyt, et siinä ei pitäisi olla mitään. Onko se sitten jotain hormonaalisia muutoksia kun laihtuu vai mikä... Kai tää on ohimenevää, ettei nyt vaan mikään sairaus ainakaan olisi!!!

Uskaltaakohan tässä nyt sitten hirveesti painoa pudotella...pitänee odottaa lääkärin tuomiota! Meidän joukkoon on sitten tulossa muutama uusi tulokas, joten rohkeesti vaan esittäytymään haasteilijat!

Itsestäni sen verran että olen 3kk vajaat 30v..............! ja minulla on aviomieheni kanssa kolme lasta 5 ja 4 vuotiaat pojat ja reilun vuoden ikäinen tyttö. Asustelemme täällä Oulun lähikunnassa ja tällä hetkellä olen hoitovapaalla. Olen ammatiltani lähihoitaja ja olen töissä vammaisten parissa. Kun tulin tähän ketjuun mukaan, painoin 69,8 kiloa. Sita ennen olin jo muutaman kilon laihtunutkin. Nyt olen siis 6,5 kiloa tiputtanut ja tarkoitus on saada sinne helmikuun loppuun mennessä vielä viitisen kiloa pois ja vatsa ja peppu kiinteämmiksi. Ihan normaali ruoalla laihdutan, en laske pisteitä tai karppaa tai muuta- olen liian laiska sellaiseen...heh. Vaan tosiaan kohtuudella kaikkea, on mottoni. Kun aina pysyisi siinä kohtuudessa..... vaikeaa on välillä.

Mut mun kipeä tyttöni (nuhakuume) alkaa kaivata huomiota jälleen, joten kuulemisiin myöhemmin!!!

158cm/69.8 laihdutuksen aloituspaino (71,5 todellinen aloituspaino ennen ketjuun liittymistä)/63.3 tän hetkinen paino/58 tavoitepaino

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa uusille! Kovasti kato käynyt vanhojen haastajien kesken, kiva että saadaan uutta porukkaa mukaan.

Sukkanukka: kuulostaa ihmeelliselle sun hiusten lähtö, hyvä että selvität asiaa. Tuli mieleen, että oletko lopettanut imettämistä hiljattain, sehän voi saada aikaan muutoksia hormooneissa ja sen näkee mm. hiuksissa?

Olen kolmekymppinen kahden lapsen (7 v ja 2 v) äiti, ja painon pudotuksen aloitin tammikuun vika päivä, tulosta on tullut -16 kiloa, nyt kesällä tosin aika vähän mutta enpä sitä ole nyt yrittänytkään, nyt viimeviikolla otin uuden tavoitteen jota kohti alan pyrkiä. Alkuun laskin poinseja, mutta äkkiä ne oppii ja alkaa jo oppimaan mitä voi syödä ja minkäverran. Liikuntana on ollut " vain" kävelylenkit ja ulkoilu lasten kanssa sekä pyöräily, joten ei siihen painonhallintaan mitään poppakonsteja tarvita! ;)

Eli tässä tämä pähkinänkuoressa, paino on tänään sama kuin viimeviikolla.

163cm/(79)71,5/62,7/65

p.s.en muista mainitsiko sukkanukka uusille, että pinoudutaan yleensä keskiviikkoisin, ja muutenkin jos siltä tuntuu..

Vierailija
2/14 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 31v, kahden pojan kotiäiti. Olen aloittamassa työt nyt syksyllä, kunhan hoito-ja työkuviot selviävät. Mun rivi näyttäs nyt tältä 165/62/60/55. Laihiksen alotin vko sitte pv-pisteillä ja hyvin on toiminu varsinkin, kun olen liikkunut innolla joka päivä. Upeat lämpimät illat houkuttelee juoksemaan! Olen luonteeltani sellainen jokotai ihminen eli painan nyt täysillä päälle ja yritän päästä makkaroistani pian eroon. Hei ja pienet keveät vinkit herkkusuille; " kevytpirtelö" rasvaton jugurtti 1dl ja 1dl rasvatonta maitoa, ravista hyvin ja juo, vain 1,5p.

Kaali on nyt parhaimmillaan, kaalikeittokattilat porisemaan, kaalilaatikko uuniin. Hyvää, halpaa ja kevyttä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille painonpudottajille! Mukaan mahtuu, ja saa itsekin tsemppiä, kun lueskelee teidän toisten viestejä ja kuulumisia.

Esittelenpä vähän itseäni: Olen pohjois-suomesta, 26 (niin, tosiaan, taas tuli viimeviikolla vuosi lisää...), poika on 1v3kk ja toinen tulossa viikoilla 13+2. Eli varsinaista painonpudotusta en tällä hetkellä haikaile, mutta jos pysyisi noususuhdanne kohtuudessa. Esikoisesta tuli painoa yli 30kg, 15 jäi laitokselle, 5 lähti imetysaikana ja 10 pudotin alkuvuodesta. Silti lähtöpainoa oli jokunen kilo enemmän. Nyt koitan saada lähinnä hillittyä makeanhimoani, että puhdasta läskiä tulisi mahdollisimman vähän.

Tähän mennessä kuitenkin kilo tullut jo lisää, vaikka alun pahoinvointi piti kyllä syömisen lähinnä syömattömyydessä. Oletan, että turvotuksen kerääntyminen on jo alkanut, alkoi viimeksikin jo aikaisessa vaiheessa. Onneksi on olotila sen verran parantunut, että ulkoilukin (vaunuttelu) maistuu taas, tosin vauhti on kyllä etananvauhtia, muuten tulee paha olo. Koita siinä sitten rehkiä =). Eikä nämä helteet helpota ollenkaan...Ah tätä autuutta! =)

Laskin muuten eilen, että täällä on jo seitsemäs viikko poutaa menossa =O, eli sitä sadetta odotellessa, on meinaan pikkuisen huono jo tuo ilmanlaatu kun on jokapaikka niin kuivaa... =)

Tsemppiä naiset pudotukseen! Koittakaapa tiputtaa kiloja samaan tahtiin kun meikäläinen niitä keräilee!! =)

-kieppuli & nasu 13+2 (on muuten erittäin hyvä tuo helmihaaste-nimi, mullakin on vähän toisenlainen helmihaaste tulossa, la nimittäin silloin ;))

Vierailija
4/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ei kannata enää mennä, just söin puuroa.. no jospa mä huomenna muistaisin käydä. Eilen kyllä tuli mussutettua suklaata taas turhan monta riviä...ai jai. Heti kun liikunta vähenee niin herkut lisääntyy!!!! Alkaisi nopeesti nyt ne jumpat uudelleen, niin pääsis taas rytmiin. Mua ällöttää tuo mun löllö masu, joka pursuaa matalien farkkujen vyötärölinjan yli, jos ei ole tarkkana ja vedä hieman vatsaa sisään... Mitenkähän sen saisi nopeasti pois. se on niin rumakin kun on noita raskausarpia tossa navan ympärillä.... No jos ne ajan kans vaaleneisi. Mä oon niin kateellinen niille joilla ei ole arvista tietoakaan, vaikka olisi useamman lapsen tehnyt!!!

Mun uudeksi suosikiksi on noussut muuten rasvaton jogurtti johon sekoitan mysliä!!! Nam!! Aluksi mua ällötti ne rusinat siinä myslissä, mutta nyt ei enää edes juuri huomaa niiden olemassaoloa. Kannattaa kokeilla jos ette vielä ole kokeilleet!!

Mites kieppuli ja Mirabella? Onko masut jo alkanu pullottaa niin että ne näyttääkin vauvamasuilta, eikä vaan vähän turvonneilta=)))). Öapset jo kärttää mua ulos leikkimään, joten kai tästä on mentävä hampaan pesulle ja sitten pihalle!! Kuulemisiin!!

Vierailija
5/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uudet mukaan!Kiva saada uutta pontta tähän projektiin(ikuiseen sellaiseen).

Mä oon keski-suomesta,33v ja kahden lapsen äiti,esikoinen tänään 3v ja kuopus 1v3kk.Olen toukokuusta tehnyt osa-aikasta työtä ja loppuvuodesta ois tarkoitus siirtyä koko-aikaseen.

Tänään vietetään synttäreitä.Aamupäivällä kävi jo ekat kaverit ja illalla tulee kummit ja mummot.Että kakkua tiedossa..

Aamulla oli paino 66 eli sama mitä ollu koko kesän.Tammikuussa aloin laskee pisteitä ja paino putosikin 5kiloa.Nyt kesä on menny ajattelematta koko asiaa eli ihan kiva kun paino edes pysyny samassa.3kiloa olisi tavoitteeseen ja ne viimeset kilot onkin vatsan seudulla.oon omenavartaloinen,jalat hoikat mut vatsa pömpöttää ikävästi.

Toivotaan sukkanukka että hiusten lähtö ei olisi mitään erikoista.Joskus olen kuullut että suunnilleen 10vuoden välein olis rajumpi hiusten lähtö.Mullakin oli tässä vuosia sitten kova hiusten lähtö.Mustia pitkiä hiuksia oli joka puolella.

Täällä on muuten tänään satanut vettä!!Palataan!

171/71,5/66/63

Vierailija
6/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa kaikille uusille ja vanhoille laihduttajille + raskaanaoleville painontarkkailijoille =)

Uusille tiedoksi, että olen kohta 28-v kohta 1-vuotiaan pojan äiti. Äitiysloman jälkeen palasin heti töihin ja työssä olen ollut nyt 2,5 kk. Olen sairaanhoitaja ja vuorotyössä. Perheeseemme kuuluu mieheni lisäksi 2 jo vanhempaa lasta (14 ja 17v) ja rotikkavanhus!

En ole kesän aikana pahemmin puntarilla käynyt, saati sitten pinoutumassa. Tänään sattui vapaapäivä just keskiviikolle, joten pääsin molempiin!!

Olen aloittanut uudet harrastukset; spinningin ja bodypumpin. Tosi hyvin irtoo hiki ja kunto nousee kohinalla!! Paino tippuu hitaasti mutta varmasti, ja töissä kuluu kaloreita myös!!

Olen kanssa yrittänyt kiinnittää erityistä huomioo ruokaan. Kaiken kaikkiaan paino on pudonnut nyt huimat 7 kiloa, pinoutumisen alusta 2,4 kg..parempi sekin kun ei mitään. Tavoite on saada ensi kesän häihin alle 70 kg, ehkä 68 olis sopiva pituudenkin mukaan..

Kävin muuten tänään tutustumassa Tommyn tulevaan päiväkotiin!! hoito alkaa ensiviikolla, on aika jännää!!

Ja ne mitat sitten:

168 / 82 / (86,6) / 79,6 / alle 70

p.s. toivottavasti pääsen tulevaisuudessa useammin pinoutumaan. Tsemppiä kaikille pudotukseen. Nyt alkaa ihanat syksyiset ulkoilukelit!! ja Mirabellalle ja kieppulille onnea odotukseen!!!

Vierailija
7/14 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin sitten tänään vaihtaa vanhan painonvartijani uuteen ja kuinkas sitten kävikään... eli rivini mennee nyt näin. 165/64,5/62,5/55. Tulipahan siinä sitte lisähaastetta. Täytyy vaan katsoa peilistä, jos tuo vanha tavote on liian kova. Liika laihuuskin on rumaa!

Vierailija
8/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäipä sitten viime viikolla kuulumiset kirjoittamatta, ehkä nämä vielä ehtii. Tervetuloa uusille!

Olen siis kohta 29 vuotias 4 vuotiaan pojan äiti Vantaalta. Toista odotan rv 20+3 (apuva jo puolivälissä mennään :-) Eli laskettu aika on 1.1.07. Töissä olen myyntisihteerinä. Täällä hengailen lähinnä turhaa painonnousua estämässä. Ekan kanssa kiloja tuli se 20 jotka ei tosiaan karisseet helposti, osa jäikin varmaan pysyväksi :-( Tulee mulle vähän tiukka aikataulu tuon haasteen suhteen kun laskettu aika on tammikuussa, toivottavasti suurin osa kiloista jäisi sitten laitokselle!

Maha on kasvanut ihan kiitettävästi, kyllä se ihan vauvamaha jo on vaikka paljon siellä omaakin läskiä riittää. Vähän hirvittää että miltä se taas loppuraskaudesta näyttää kun on jo nyt tommoinen pallero :-/ Napakin näyttää jo vähän pingoittuneen, kai se sitten jossain vaiheessa taas pullahtaa nurin. Olo on välillä hyvä ja välillä ihan raihnainen, en muista että ekan kanssa olisi näin huonoja olojakin ollut. Se vanhuus ei taida tulla yksin ;-)

Tsemppiä syksyyn!

En nyt tarkkaan noita lukuja muista mutta kirjataan suurinpiirtein

Ennen rask. 79 / nyt 83 / tavoite 90 tai alle

Mirabella ja Albert rv 20+3

Vierailija
9/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa kaikki uudet mukaan stemppailemaan.

Sukkanukka, mulla ensimmäisen lapsen jälkeen lähti niin uskomatonta kuin onkaan niin luonnonkiharat kuin se upea paksu tukka, Silloinen kampaaja sen selitti hormooneista johtuvaksi. Siis ihmiset jotka eivät minua ole tuntenut ennen ensimmäistä eivät ilman valokuvaa usko että kihara se on ollut ja paksu kuin mikä.

Toisesta ei tapahtunut mitään, mutta nyt kolmannen jälkeen on taas sulkasato kausi meneillään. Alkoi tuossa keväällä imetyksen loputtua ja kuukautisten alettua joten yhdistän sen valitettavasti suoraan siihen.

Uusille vähän itsestäni, Olen ja reilusti kolmekymppinen, täytän 36 syksyllä. Lapsia kolme 13v 10v ja nuorin 1,4v.

Paino oli joulun jälkeen vielä +10kg odotuksen alusta. Pikkuhiljaa ollaan alaspäin tultu. Aloitin pv-pisteillä ja mulla ne toimi niin kauan kuin niitä jaksoin laskea. Ote herpaantui ja mitään ei ole sitten paino rintamalla tapahtunutkaan. Nyt aloitan laskemisen uudelleen.

Siis sarjani on seuraava:

167 / 73 (75) / 67-68(riippuu näköjään päivästä) /63

Laiton sitten uuden tavoitteen kun ennen se oli 63-65kg Mutta nyt helmikuuhun mennessä toivotaan tuota 63kg.

Stemppiä kaikille.

Vierailija
10/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukava heka ketjumme uudelleen kun on tullut nyt kiitettävästi kuulumisia. Mä otin ja aloitin viikon kokeilujakson tuolla kiloklubissa, saas nähdä miellyttääkö se niin paljon että maksaisin kolmen kuukauden jäsenyyden. Oletteko muut kokeilleet? Ja jos olette niin oliko teidän mieleen?

Nyt on alkanut tuntua siltä että vois taas rutistaa itsestä viimeiset mehut irti ja alkaa taas urakoimaan.

Vierailija
11/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta muistin käydä puntarilla ja lukemat on ihan ok, vaikka nyt edes hirveesti liikkunutkaan.

Eli aamupaino 63,1kiloo ja -200g edellisestä punnituksesta.

Mua pelottaa aivan mielettömästi nyt kun tänään saan vähän lääkärin kans jutella tosta mun hiusten lähdöstä... Hei kokeilkaas montako hiusta teillä lähtee kun otatte peukalo ja etusormiotteella pienen vetokokeen. Mulla lähti nyt aamulla harjauksen jälkeen 7 kerralla ja muistaakseni normaalin raja tais olla 3-4kpl. Mä olen jo alkanut pelätä ihan oikeesti jotain sairautta. Ei mulla koskaan ennen ole näin hirvee kato käyny!!!! Hiukset tuntuu aivan mitättömän ohuilta ja harvoilta. Voiskohan se kierukka vaikuttaa? En jaksa uskoa että imetys vaikuttaisi näin pitkälle, kun imetys loppui 11kk sitten, kun neitille tuli ekat hampaat 4kk ikäisenä. Vaan parempi kun ei jossittele. Pitää kuunnella lääkärin sanottavat asiasta!

Parempaa huomista odotellen!!

158/69.8(71,5)/63,1/58

Vierailija
12/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tosi inhottavalta tuo siun hiustenlähtö! Monella kaverillani on myös ollut tilapäistä, kovaakin hiustenlähtöä, mutta ne on aina liittyneet joko imetykseen tai sen lopettamiseen. Toivottavasti sullakin on vaan joku " hormonipiikki" eikä mitään sen pahempaa! Käyhän kertomassa mitä lekuri tuumasi!

Tääläkin muuten eilen satoi piiitkästä aikaa vettä, tosin vain aamupäivällä pari tuntia tihuutteli, mutta kuitenkin ilman raikastumisen huomasi. Eilen ja tänään olenkin sitten käynyt pojan kanssa kunnon kärryttelylenkit, tuntuu kävelykin taas maistuvan kun ei ole ihan niin tukalaa. Onneksi. Mutta nyt kotitöihin (blaah...)

kieppuli

Vierailija
13/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri kuulosti päättäväiseltä ja rauhoittavalta. Otetaan kilpirauhaskokeita et onko vajaatoimintaa kehittynyt. Ja jos tulos on normaali, pitää syödä parin kkn sinkkikuuri. Katsotaan nyt sitten mitä tästä tulee. On mulla kyllä ollut viimeisen puolentoista vuoden aikana niin hirveesti stressiäkin, et en yhtään ihmettele, vaikka olisi tullut sen vuoksi sairaus joka aiheuttaa hiustenlähtöä. Sen nimeä en nyt muista, mut tunne-elämän ahdistenuseisuu ja suuri suru voi aiheuttaa sellaista. Mullakin on ollut läheisten menettämisen vaara jo 5 kertaa lyhyen ajan sisään, joten kyllä opn ollut hermot kireenä ja kyyneleitä vuodatettu ainakin 5vuoden edestä!!! Mut pitää koettaa keskittyä nyt positiivisiin asioihin, kuten esim. uuteen vaatekokoon=D

Kuulemisiin vaan kaikille!

Vierailija
14/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilanne on nyt 162/62/61,2/55. No sentään laskenut muutaman sata grammaa. Kun vain selviäisi tästä viikonlopusta kohtuudella, sillä nyt kun on pitänyt tämän viikon matalaa linjaa hiilareiden ja makean suhteen, niin voin sanoa, että kovin jo karkkihammasta kolottaa. Olo on kyllä ollut nälkäinen koko viikon, joten pitänee ensiviikolle vähän laskea kalorimäärää, jotta ei liian vähän ole kuitenkaan. Juokseminen on ollut toistaiseksi vain takaraivossa jyskyttävä haave, kun ei saa vain aikaiseksi itseään potkaista liikkeelle! Prkl. Mutta, jos nyt vaikka lauantai-aamusta juoksisi kevyen pikkulenkin, ja aloittaisi rohkeasti :) Eli minä päättelen tämän viikon kuulumiset toiveikkaisiin ajatuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä