Mitä tää on?
Mulla maistuu suussa todella pahalle, tai ehkä ennemmin se jotenkin tuntuu että maistuu. Nimittäin ulkopuolisille se ei haise eikä maistu. Mitään muita oireita ei oo. Tää on tosi häiritsevää. Kestänyt nyt muutaman päivän.
Kommentit (11)
Korona, poskiontelon, nenänielun, kurkun tulehdus/infektio.
Onko tunkkanen/mätä maku? Voi olla pahassa kunnossa hammas tai hampaan juuret.
Mulla oli hammas haljennu enkä huomannu ku vasta ku juuret rupes mätänee. Heti hammaslääkärii aikaa nii hyvällä tuurilla hammasta ei tarvi poistaa kokonaa.
Joku lääkekin voi vaikuttaa makuaistiin mutta tuo ei kuulosta siltä.
Muutoin vois ehkä ollakin nuita, mutta eikös jos siellä lymyää hampaissa tulehdus, niin sen haistaisi tai maistaisi muutkin? Tää maku tuntuu ruuan ja kaiken läpi ja koko ajan..
Uutta lääkettä ei oo, tai siis muutoinkaan lääkettä.
Toisaalta, kävin viime viikolla hammaslääkärissä, "tyhjensivät" hampaan ja täyttivät lääkeaineella ja laittoivat väliaikaisen paikan. Oikeaa juurihoitoa odotellessa. Eikä se hoidettu hammas ole nyt lainkaan kipeä.
Aaapeeee kirjoitti:
Muutoin vois ehkä ollakin nuita, mutta eikös jos siellä lymyää hampaissa tulehdus, niin sen haistaisi tai maistaisi muutkin? Tää maku tuntuu ruuan ja kaiken läpi ja koko ajan..
Uutta lääkettä ei oo, tai siis muutoinkaan lääkettä.
Toisaalta, kävin viime viikolla hammaslääkärissä, "tyhjensivät" hampaan ja täyttivät lääkeaineella ja laittoivat väliaikaisen paikan. Oikeaa juurihoitoa odotellessa. Eikä se hoidettu hammas ole nyt lainkaan kipeä.
Ja silloin kuvasivat myös, ei näkynyt muuta.
Ja kieli vähän niinkuin kirvelee, muttei kuitenkaan. Mitään muuta oiretta ei siis ole.
Tulehdus suussa, pikaisesti hammaslääkäriin ettei pahene.
Minulla tuollaista aiheutti viisaudenhampaan alla piilotteleva paise. Haju ja maku eivät tuntuneet koko aikaa, mutta yhä useammin. Paljastui, että jokaisen neljän viisurin alla oli paise. Hammaslääkärin mukaan ne olivat muhineet siellä ehkä parikymmentäkin vuotta, ja kun minulla ei ole ollut reikiä, ei ole röntgenkuviakaan otettu. Hampaat vietiin kertaistumalta, ja haju katosi.