Yle: Maksukorttiin kytkettävä koronatodistus pohdinnassa
Jes, pian ei voi rokottamattomat maksaa ostoksiaan kaupoissa.
"Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitrassa on kehitteillä on malli, jossa koronatodistus tai rokotepassi voitaisiin kytkeä maksukortteihin.
Johtaja Antti Kivelä kertoo, että kytkentä olisi teknisesti täysin mahdollinen toteuttaa, sillä maksuverkko on varmennettu ja valvottu verkko.
Tällä hetkellä uudistuksen juridista puolta selvitetään. Esillä on esimerkiksi se, voisiko tieto tulla Omakanta-palvelusta.
Hankkeesta on keskusteltu sekä kansainvälisten maksuverkkoyhtiöiden ja EU-komission että kotimaassa hallituksen ja ministeriöiden kanssa. Kivelän mukaan tarkoitus on vappuun mennessä päättää, edetäänkö hankkeen kanssa käytännön kokeiluun.
Lähes kaikilla ihmisillä on maksukortti, jota he ovat sitoutuneet korttiehdot hyväksyessään säilyttämään hallussaan."
Kommentit (959)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää se miksi tästä tehdään näin vaikeaa. Maailmalla on henkilökorttiin ja appiin sidottuja rokotepasseja, miksi Suomen pitää aina yrittää keksiä jotakin erikoista ja uutta? Minulla on rokotepassi henkilökortissa ja voin näyttää sen appilla, edes sitä henkilökorttia ei tarvitse osoittaakseni olevani rokotetun. Appilla ja voimassa olevalla negatiivisella testituloksella pääsen ihan mihin haluan, myös ulkomaille. Kätevää ja vaivatonta.
Ja tässä samalla hoituu mahdolliset karanteenit/testitarve ja mahdolliset rikkomukset. Appi ilmoittaa minulle, jos minun tulee jäädä karanteeniin, samoin, jos karanteenia lyhentääkseni tai siltä välttyäkseni minun tulee käydä testissä jne. Se ilmoittaa viranomaisille myös mikäli olen laiminlyönyt em. ohjeistuksia, jolloin poliisiappiin tulee sakko.
Ehkä joku sinetöity ranneke olisi parempi. Se voisi antaa sähköshokkeja, jos lähdet ulos, vaikka sinun pitäisi olla karanteenissa tai jos lähestyt sairastunutta tai altistunutta tai muuten vaan sinulla olisi liian normaalin mukavaa.
Sinusta ehkä sähköshokit on kivoja, minusta ei. Mulla on nimenomaan normaalin mukavaa, kun pääsen kaikkialla, kaikki on auki ja hommat pyörii. Siitä millainen sanktiosysteemi täällä esim. on, saatan olla eri mieltä, mutta sehän taas ei liity tähän asiaan sitten mitenkään. Kun karanteenin rikkominen on sanktioitu, se on. Mailla nyt on erilaiset rajoitukset/sanktiot. Täällä ei ole muita rajoituksia enää kuin tietyistä maista (kuten Suomesta) karanteeni ja tiettyihin paikkoihin testipakko mennessä, tullessa ja 4 päivää saapumisesta. Ei paha ollenkaan.
Ihan sama, jos maasta toiseen liikkuessa tulee rajoituksia, niitä on ollut aina. Mutta jos rokotepassi liitetään maksukorttiin, sille on suunnitteilla maan sisäistä käyttöä ja sitä ei voi hyväksyä.
Juuri näin. Jos rokotepassia tarvitaan vain matkustamiseen, silloin sen pitää olla osa matkustusasiakirjoja. Maksukortti ei ole matkustusasiakirja. Passi ja henkilökortti ovat matkustusasiakirjoja. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että rokotepassi olisi jommassa kummassa niistä. Maksukorttiin sitä ei pidä liittää.
Rokotepassia ei pidä liittää tavalliseen passiin tai henkilökorttiin sillä rokotuksia voi tulla jatkossa joka vuosi. Ainoa järkevä ratkaisu on kännykkäsovellus ainakin sivistysmaissa. Jos matkalippu voidaan toteuttaa luotettavasti matkapuhelimisessa niin miksi ei sitten rokotepassia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tätä syrjimistä sillä rokotteen ottamalla estät tehokkaasti oman ja muitten sairastumisen eli et levitä tautia toisille. Kaupan päälle saat vielä rokotepassin ja silloin muut tietävät että et ole tautia levittävä koronapeto.
Omasta mielestäni koronarokote pitäisi määrätä pakolliseksi sillä pahinta on jos koronaa tarkoituksella levittävät estävät paluun normaaliin yhteiskuntajärjestykseen ihan silkkaa ilkeyttään. Rokotteen vastustaja on kuin ilmestyskirjan peto eli kuolemaa levittävä saata*na.
Mitä minä hyödyn siitä passista, kun makaan haudassa rokotteen aiheuttamien oireiden takia? Kovin vajaa olet, jos et tajua, että rokote on osalle hengenvaarallinen.
Pysy siellä kopissasi lopun ikääsi niin ei tarvitse ottaa rokotetta ja et saa koronaa. Sinunlaisiasi ihmisiä tuskin kukaan haluaa tavata sillä saatat levittää koronatautia kun et kerran ota rokotetta.
Pysy ihan itse vaan. Sinuahan se korona tuntuu pelottavan.
Minun ei tarvitse pelätä koronaa sillä olen saanut kaksi Pfizerin rokotetta jo yli kaksi kuukautta sitten. Sääliksi käy vaan niitä viime vuonna hoitamiani koronaan kuolleita potilaita jotka eivät saaneet mahdollisuutta ottaa rokotetta ajoissa.
Ei se rokote mitään takaa. Sun täytyy edelleen pitää maskia ja noudattaa muita rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tätä syrjimistä sillä rokotteen ottamalla estät tehokkaasti oman ja muitten sairastumisen eli et levitä tautia toisille. Kaupan päälle saat vielä rokotepassin ja silloin muut tietävät että et ole tautia levittävä koronapeto.
Omasta mielestäni koronarokote pitäisi määrätä pakolliseksi sillä pahinta on jos koronaa tarkoituksella levittävät estävät paluun normaaliin yhteiskuntajärjestykseen ihan silkkaa ilkeyttään. Rokotteen vastustaja on kuin ilmestyskirjan peto eli kuolemaa levittävä saata*na.
Mitä minä hyödyn siitä passista, kun makaan haudassa rokotteen aiheuttamien oireiden takia? Kovin vajaa olet, jos et tajua, että rokote on osalle hengenvaarallinen.
Sit koronakin on sulle hengenvaarallinen ja suojaudut. Miten se muihin tai kansalliseen rokoteohjelmaan liittyy? Tai siihen, että rokotetut saisi rokotepassilla eri vapauksia?
Ei edes ole enkä suojaudu. Liittyy paljonkin, mutta sitä ei tajua, kun ei osaa katsella kuin omaa napaa.
Kukahan ajattelee vain omaa napaa? Kukaan mukaan ei saa, kun mä en kerran saa. Sun harhaluulo siitä, että rokote on sulle hengenvaarallinen, mutta korona itsessään ei, on ihan tuulesta temmattu.
En ole keneltäkään mitään kieltämässä. Opettele lukemaan. Minun puolestani voit ottaa vaikka miljoona rokotetta. Minä en ota, koska tiedän, että rokote on minulle vaarallisempi kuin korona. En ottaisi, vaikka ei olisikaan, koska en ole tahdoton lammas, joka suostu kaikkeen mitä hallitus keksii.
Hallitus on keksinyt koronan ja rokotteen ja rokotteen hyödyt, kyllä.
No jos sinä noin haluta uskoa niin mikäpä siinä. Minä en mitään tuon suuntaistakaan sanonut. Kerroin vain totuuden siitä, että hallitus, tai tarkemmin eduskunta, on se taho joka päättää mahdollisista rokotepasseista ja muista pakkokeinoista.
Rokotepassi on merkintä rokoteen ottamisesta, ei mitään muuta.
Voi lapsipieni, ota nyt edes alkeiden verran selvää asioista. Merkitä rokotteesta on ihan eri asia kuin rokotepassi, jota pitää esitellä päästäkseen matkustamaan jne. Minullakin on esimerkiksi merkintä siitä, että olen saanut jäykkäkouristusrokotuksen. Mutta minulla ei todellakaan ole mitään jäykkäkouristusrokotepassia.
Kyllä on, sinun kaikki rokotukset on kirjattu ja sinun tulee se näyttää, jos matkustat maahan, jossa jokin niistä vaaditaan. Rokotepassi on terveystietoihin laitettu merkintä siitä, että olet saanut koronarokotteen. Jotta sinun ei tarvitse tulostaa asiaa paperille, se sidotaan esimerkiksi henkilökorttiisi. Moni maa sen vaatii, jotta voit sinne matkustaa.
EI TULLA SITOMAAN MIHINKÄÄN KORTIIN!!! Jos en ilman orjapassia saa Suomesta poistua, sitten en poistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti inhimilliset toimittajat mediassa nostavat tästä kohun. Tähän EI pidä kenenkään suostua.
Tsemppiä! <3
Kaikkea en tuolla gab:ssäkään allekirjoita, mutta siellä näistä asioista on varoiteltu jo ainakin viimeiset kolme kuukautta (nämä rokotepassit ja liittäminen maksukortteihin esim.). Suomessa asiasta varoittelee mv lehti ja ulilauta, vaikken niidenkään kanssa ole samaa mieltä joka asiasta. Joku Turtiaisen ihailu menee vähän yli, vaikka fakta on, että Turtiainen nyt tekee vaan haittaa, vaikka tarkoitus hyvä olisikin. Pitää olla tarpeeksi älykäs, jotta tämä sosialismin eteneminen saataisiin pysäytettyä, täytyy olla ovelampi kuin vastustaja, eikä pauhata suoraan kasvotusten. Vihollinen käyttää sellaista naiviutta omiin tarpeisiinsa.
Myös sellainen leht kuin magneettimedia kertoo paljon sellaista tietoa, mitä ei sitten saa mistään muualta, vaikka jossain asioissa saattaa mennä liian pitkälle johtopäätöksissään. Sieltä olen mm. lukenut, että nyt hallituksen ja EU:n vaatima vihapuhekielto ei olekaan mikään ihan uusi juttu, vaan siitä on pauhattu jenkeissä jo useamman vuoden ajan.
En käytä gabia, mutta sen- suu-rin myötä käyn token tubessa. Luen valta-ja vastamediaa. MV-lehden avaan aina nykyään ensiksi oman ja läheisten turvallisuuden takia. Siellä varoitetaan nimittäin monista asioista jo viikkoja tai kuukausia aiemmin ennen ns. valtamediaa.
Suosittelen muitakin tekemän niin itsesuojelun takia.
Luotan ihmisten itsenäiseen ajattelukykyyn. Uskon, että itselleen rehellinen ihminen ajattelee niin terävästi, että osaa erottaan oikean tiedon väärästä. Esim. poliittisen vaikuttamisen ja ne salaliittoteoriat, jotka näyttäisivät olevan epätodennäköisiä. Niin kauheaa kuin se onkin, monet asiat ovat toteutuneet, joita aiemmin pidettiin salaliittoteorioina.
Viime kesästä lähtien minulle kävi niin, että aloin peilata kaikkea tietoa Raamatun valossa.
Onnea uskoon tulosta. Oliko jotain itse asiaan liittyen?
Tarkoitatko otsikkoon liittyen? En pidä itseäni viisaana. Ilmestyskirjaa en edes oikein uskalla selittää.
Sen olen sanonut tässä ketjussa kuitenkin, että en tiedä, olenko oikeassa, mutta tästä tulee mieleen Pedon merkki.
Sitten jos joku tietää lopun ajan profetioista, tuleeko Googin sota ennen kuin Pedon merkki?
Jotkut sanovat, että Venäjä on Goog.
Kun katsoo videoita liittyen Ukrainaan, niin sotahan siellä on nyt alkanut. Itse ajattelen, että ennemmin tai myöhemmin tullaan käyttämään ydinaseita tässä sodassa.
Yleensä keskustellaan otsikon alla siihen liittyvistä asioista joo. Eli rokotepassi on pedon merkki? No nih, henkkaritkin on sit sellainen, kuten myös kela-kortti ja tavallinen passi. Niissä kun on sun tietoja.
Niin no henkkareiden tai kela kortin perusteella ei määritellä mitä saat tehdä tai saatko ostaa tuotteita kaupasta. Eikä ne tiedot näy jossain maksupäätteessä kaikelle kansalle.
Eikä maksukortissakaan, ainut vaan että ideana ihan typerä. Itse rokotepassi ei siis ole huono idea, sen sisällyttäminen pankkikorttiin on.
Rokotepassi on huono idea, jos sillä aletaan systemaattisesti syrjiä rokottamattomia ja rokotteesta tulee ns. pääsylippu normaaliin elämään.
Miksi? Rokote on ainut tapa maailmanlaajuisesti päästä normaaliin elämään, miksi se olisi syrjintää, jos rokotteen ottaneet pääsisi siihen ennen rokottamattomia?
Paskapuhetta.
1. Rokote ei estä taudin levittämistä
2. Rokote ei estä taudin saamista.
Kyllä se on ihan helvetinmoista syrjintää, jos terveydellisistä syistä aletaan rajaamaan ihmisten perusoikeuksia.
ÄLÄ VIITSI LEVITTÄÄ VÄÄRÄÄ TIETOA SILLÄ
1. ROKOTE ESTÄÄ TAUDIN LEVIÄMISTÄ
2 ROKOTE ESTÄÄ TAUDIN SAAMISTA
3 ROKOTE ESTÄÄ VAKAVAN TAUDIN SAAMISEN
OLETKO MIELENVIKAINEN VAI MIKSI VÄITÄT TIETEELLISTÄ NÄYTTÖÄ VASTAAN.. LUE ARTIKKELEITA NIIN OPIT JOTAIN KORONATAUDISTA.
Rokotteen ottaneidenhan on monessa maassa todettu saaneen koronan rokotteen ottamisen jälkeen, eli mitään oikeaa hyötyä niistä ei ole.
T. Eri
Ei kai rokote toimi tunti tai edes vuorokausi sen saamisen jälkeen. Jos rokotusteho on 95% niin eihän siinä edes väitetä että kukaan ei sairastuisi. Mutta 95% ei sairastu ja he eivät levitä koronaa eteenpäin mikä tarkoittaa että koronataudin leviäminen pysähtyy jos tarpeeksi moni ottaa rokotteen. Minusta olisi tärkeää että rokote otettaisiin sillä Suomessakin on melkein tuhat kuollut tautiin ja sairastaneita on melkein satatuhatta eli aika paljon kärsimystä ja terveystaakkaa on korona saanut aikaan.
Julkisuudessa ei ole ollut yhtään koronan sairastunutta joka olisi rokotetta vastaan. Moni on kertonut että tauti on ollut pahin mitä he ovat koskaan sairastaneet. Rokottamisen kannalla oli viime vuonna yksi polion 1950-luvulla sairastanut potilas joka ei saanut rokotetta aikanaan kun vanhemmat katsoivat ettei hyväkuntoinen tyttö sellaista tarvitse. Polion sairastamisen jälkeen hänen liikuntakykynsä jäi heikoksi lopuksi ikää ja se olisi todennäköisesti ollut vältettävissä rokotteella.
"Julkisuudessa ei ole ollut yhtään koronan sairastunutta joka olisi rokotetta vastaan. Moni on kertonut että tauti on ollut pahin mitä he ovat koskaan sairastaneet."
Jostain syystä lehtien palstoilla ei haastatella niitä joilla korona oli täysin oireeton tai lähes oireeton. Näitähän on ylivoimaisesti suurin osa tartunnan saaneista. Halutaan lietsoa pelkoa näillä harvinaisilla tapauksilla, jotta ihmiset ottaisivat rokotteen ja pysyisivät muutenkin ruodussa ja nuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy siellä kopissasi lopun ikääsi niin ei tarvitse ottaa rokotetta ja et saa koronaa. Sinunlaisiasi ihmisiä tuskin kukaan haluaa tavata sillä saatat levittää koronatautia kun et kerran ota rokotetta.
Minun ei tarvitse pelätä koronaa sillä olen saanut kaksi Pfizerin rokotetta jo yli kaksi kuukautta sitten. Sääliksi käy vaan niitä viime vuonna hoitamiani koronaan kuolleita potilaita jotka eivät saaneet mahdollisuutta ottaa rokotetta ajoissa.
Ei se rokote mitään takaa. Sun täytyy edelleen pitää maskia ja noudattaa muita rajoituksia.
Kyllä, mutta sillä saa helpotuksia rajoituksiin/testeihin ja karanteeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuei saa. Rajoitukset helpottuvat ihan muulla kuin rokotteilla eikä rokote ole mikään "vapaudu karanteenista" kortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole mikään pakko pitää maksia. Ei ole missään vaiheessa ollut.
Fakta on että rokote suojaa vain ottajansa siltä että tod.näk ei saa itse taudin vakavaa muotoa. Tartuntoja se ei estä.
Miksei saman tien anneta kaikkia terveystietoja kaupan kassalle tai vielä parempi, kortti luettaisiin kaupan ovella ja kuulutettaisiin kaikki epikriisisi ja ihmiset saisi valita noloimman? No tätä te maskisekopäät halusitte. Maskit oli vain testaamista mihin kaikkeen typerään ja hysteeriseen te suostutte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuei saa. Rajoitukset helpottuvat ihan muulla kuin rokotteilla eikä rokote ole mikään "vapaudu karanteenista" kortti.
Ai jaa, enköhän tiedä paremmin, kun mä tätä tilannetta täällä elän?
Ajattelin alkaa rajoittaa kahvilan asiakaskuntaani. Saisiko nämä ihmistyypit v***uun kahvilastani:
- Lihavat
- Diabeerikot
- muut kuin suomenkieliset
- Prismasta vaatteensa ostavat
- Mäkkiruokaa liian usein syövät
- Väärän mielipiteen kahvilastani omaavat
- punaisen auton omistavat
Kysäisen Sitralta, jos liittävät samalla nämä maksukorttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti inhimilliset toimittajat mediassa nostavat tästä kohun. Tähän EI pidä kenenkään suostua.
Tsemppiä! <3
Kaikkea en tuolla gab:ssäkään allekirjoita, mutta siellä näistä asioista on varoiteltu jo ainakin viimeiset kolme kuukautta (nämä rokotepassit ja liittäminen maksukortteihin esim.). Suomessa asiasta varoittelee mv lehti ja ulilauta, vaikken niidenkään kanssa ole samaa mieltä joka asiasta. Joku Turtiaisen ihailu menee vähän yli, vaikka fakta on, että Turtiainen nyt tekee vaan haittaa, vaikka tarkoitus hyvä olisikin. Pitää olla tarpeeksi älykäs, jotta tämä sosialismin eteneminen saataisiin pysäytettyä, täytyy olla ovelampi kuin vastustaja, eikä pauhata suoraan kasvotusten. Vihollinen käyttää sellaista naiviutta omiin tarpeisiinsa.
Myös sellainen leht kuin magneettimedia kertoo paljon sellaista tietoa, mitä ei sitten saa mistään muualta, vaikka jossain asioissa saattaa mennä liian pitkälle johtopäätöksissään. Sieltä olen mm. lukenut, että nyt hallituksen ja EU:n vaatima vihapuhekielto ei olekaan mikään ihan uusi juttu, vaan siitä on pauhattu jenkeissä jo useamman vuoden ajan.
En käytä gabia, mutta sen- suu-rin myötä käyn token tubessa. Luen valta-ja vastamediaa. MV-lehden avaan aina nykyään ensiksi oman ja läheisten turvallisuuden takia. Siellä varoitetaan nimittäin monista asioista jo viikkoja tai kuukausia aiemmin ennen ns. valtamediaa.
Suosittelen muitakin tekemän niin itsesuojelun takia.
Luotan ihmisten itsenäiseen ajattelukykyyn. Uskon, että itselleen rehellinen ihminen ajattelee niin terävästi, että osaa erottaan oikean tiedon väärästä. Esim. poliittisen vaikuttamisen ja ne salaliittoteoriat, jotka näyttäisivät olevan epätodennäköisiä. Niin kauheaa kuin se onkin, monet asiat ovat toteutuneet, joita aiemmin pidettiin salaliittoteorioina.
Viime kesästä lähtien minulle kävi niin, että aloin peilata kaikkea tietoa Raamatun valossa.
Onnea uskoon tulosta. Oliko jotain itse asiaan liittyen?
Tarkoitatko otsikkoon liittyen? En pidä itseäni viisaana. Ilmestyskirjaa en edes oikein uskalla selittää.
Sen olen sanonut tässä ketjussa kuitenkin, että en tiedä, olenko oikeassa, mutta tästä tulee mieleen Pedon merkki.
Sitten jos joku tietää lopun ajan profetioista, tuleeko Googin sota ennen kuin Pedon merkki?
Jotkut sanovat, että Venäjä on Goog.
Kun katsoo videoita liittyen Ukrainaan, niin sotahan siellä on nyt alkanut. Itse ajattelen, että ennemmin tai myöhemmin tullaan käyttämään ydinaseita tässä sodassa.
Yleensä keskustellaan otsikon alla siihen liittyvistä asioista joo. Eli rokotepassi on pedon merkki? No nih, henkkaritkin on sit sellainen, kuten myös kela-kortti ja tavallinen passi. Niissä kun on sun tietoja.
Niin no henkkareiden tai kela kortin perusteella ei määritellä mitä saat tehdä tai saatko ostaa tuotteita kaupasta. Eikä ne tiedot näy jossain maksupäätteessä kaikelle kansalle.
Eikä maksukortissakaan, ainut vaan että ideana ihan typerä. Itse rokotepassi ei siis ole huono idea, sen sisällyttäminen pankkikorttiin on.
Rokotepassi on huono idea, jos sillä aletaan systemaattisesti syrjiä rokottamattomia ja rokotteesta tulee ns. pääsylippu normaaliin elämään.
Miksi? Rokote on ainut tapa maailmanlaajuisesti päästä normaaliin elämään, miksi se olisi syrjintää, jos rokotteen ottaneet pääsisi siihen ennen rokottamattomia?
Paskapuhetta.
1. Rokote ei estä taudin levittämistä
2. Rokote ei estä taudin saamista.
Kyllä se on ihan helvetinmoista syrjintää, jos terveydellisistä syistä aletaan rajaamaan ihmisten perusoikeuksia.
ÄLÄ VIITSI LEVITTÄÄ VÄÄRÄÄ TIETOA SILLÄ
1. ROKOTE ESTÄÄ TAUDIN LEVIÄMISTÄ
2 ROKOTE ESTÄÄ TAUDIN SAAMISTA
3 ROKOTE ESTÄÄ VAKAVAN TAUDIN SAAMISEN
OLETKO MIELENVIKAINEN VAI MIKSI VÄITÄT TIETEELLISTÄ NÄYTTÖÄ VASTAAN.. LUE ARTIKKELEITA NIIN OPIT JOTAIN KORONATAUDISTA.
Rokotteen ottaneidenhan on monessa maassa todettu saaneen koronan rokotteen ottamisen jälkeen, eli mitään oikeaa hyötyä niistä ei ole.
T. Eri
Ei kai rokote toimi tunti tai edes vuorokausi sen saamisen jälkeen. Jos rokotusteho on 95% niin eihän siinä edes väitetä että kukaan ei sairastuisi. Mutta 95% ei sairastu ja he eivät levitä koronaa eteenpäin mikä tarkoittaa että koronataudin leviäminen pysähtyy jos tarpeeksi moni ottaa rokotteen. Minusta olisi tärkeää että rokote otettaisiin sillä Suomessakin on melkein tuhat kuollut tautiin ja sairastaneita on melkein satatuhatta eli aika paljon kärsimystä ja terveystaakkaa on korona saanut aikaan.
Julkisuudessa ei ole ollut yhtään koronan sairastunutta joka olisi rokotetta vastaan. Moni on kertonut että tauti on ollut pahin mitä he ovat koskaan sairastaneet. Rokottamisen kannalla oli viime vuonna yksi polion 1950-luvulla sairastanut potilas joka ei saanut rokotetta aikanaan kun vanhemmat katsoivat ettei hyväkuntoinen tyttö sellaista tarvitse. Polion sairastamisen jälkeen hänen liikuntakykynsä jäi heikoksi lopuksi ikää ja se olisi todennäköisesti ollut vältettävissä rokotteella.
"Julkisuudessa ei ole ollut yhtään koronan sairastunutta joka olisi rokotetta vastaan. Moni on kertonut että tauti on ollut pahin mitä he ovat koskaan sairastaneet."
Jostain syystä lehtien palstoilla ei haastatella niitä joilla korona oli täysin oireeton tai lähes oireeton. Näitähän on ylivoimaisesti suurin osa tartunnan saaneista. Halutaan lietsoa pelkoa näillä harvinaisilla tapauksilla, jotta ihmiset ottaisivat rokotteen ja pysyisivät muutenkin ruodussa ja nuhteessa.
En vastusta, ottakaa te muut vaan, minä en. En ole muihinkaan flunssiin ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä passin kannattajat kuvittelette että tapahtuu yhteiskuntarauhalle, jos rokottamattomilta kielletään pääsy palveluihin? Ei ole mitään perustetta lisätä terveystietoja maksukorttiin. Vai millä luulette rokottamattomien elävän? Pyhällä hengelläkö?? Lakatkaa tuijottamasta omaa napaa ja ymmärtäkää että on ihmisiä jotka eivät halua tai voi koronarokotetta ottaa.
On ihmisoikeus saada elää terveenä. Siksi on tärkeää voida erottaa rokotetut tautia levittävistä rokotevälttelijöistä. Parasta on jos rokotevieroksujat voidaan eristää yhteiskunnasta tai heidät merkitään näkyvästi niin että heidät voi kiertää kaukaa. Vanha muistisääntö on että jos et ole rokotetta ottanut niin voit levittää tuota tappavaa tautia joko tarkoiruksella tai tahtomattaan.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on että rokote suojaa vain ottajansa siltä että tod.näk ei saa itse taudin vakavaa muotoa. Tartuntoja se ei estä.
Sitten, kun riittävän monella on rokotus, kyllä se vaan niitä tartuntojakin vähentää selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin alkaa rajoittaa kahvilan asiakaskuntaani. Saisiko nämä ihmistyypit v***uun kahvilastani:
- Lihavat
- Diabeerikot
- muut kuin suomenkieliset
- Prismasta vaatteensa ostavat
- Mäkkiruokaa liian usein syövät
- Väärän mielipiteen kahvilastani omaavat
- punaisen auton omistavatKysäisen Sitralta, jos liittävät samalla nämä maksukorttiin.
Lisäisin tuohon alle 175cm pitkät ( mallin alin mitta), ne joilla ei ole korkeat poskipäät, täyteläiset huulet, suuret silmät, kirkas iho, pitkät paksut hiukset, pitkät sääret, pyöreä takapuoli, bmi 18.5-21, lihaksia vartalossa ja siis suoraansanottuna rumat ihmiset. Ne saakin kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksei saman tien anneta kaikkia terveystietoja kaupan kassalle tai vielä parempi, kortti luettaisiin kaupan ovella ja kuulutettaisiin kaikki epikriisisi ja ihmiset saisi valita noloimman? No tätä te maskisekopäät halusitte. Maskit oli vain testaamista mihin kaikkeen typerään ja hysteeriseen te suostutte.
Hyvä idea! Sitten kontrolloidaan ostoksia tähän tyyliin:
"Jaana Elisabet Virtanen, laita ne kaljat sinne hyllyyn. Kaljaa saa osta vasta, kun hiivatulehdus on hoidettu."
"Äläkä Pertti Olavi Matikainen yhtään virnuile siellä. Myös erektio-ongelmien takia kieltäydymme myymästä kaljaa"
Hyviä kommentteja, mutta huomatkaa toki kaikki muu tähän liittyvä: kommunistinen vallankaappausyritys BLM (jota "vastuullinen media" rakasti), intersketionaalisuus, kriittinen rotuteoria ja muut psykologisen sodankäynnin muodot.
Niin kauan kuin ei ole todistetta siitä ettei rokotteen jälkeen voi levittää sitä niin se ei estä tartuntoja. Noilla tutkimuksilla ei ole merkitystä koska ne ovat vain arvailuja. Tottakai rokotteita puoustellaan ja luodaan vääriä mielikuvia jotta lääkefirmat saavat rahaa.
Jos täällä riehuisi joku OIKEA pandemia, viranomaiset ja media tekisivät kaikkensa ihmisiä rauhoittaakseen. Got the Point??
Maksukortti on vain yksi ehdotettu kortti/todiste mihin se merkintä laitettaisiin, sen ei ole tarkoitus estää ostamista. Tyhmä ehdotus, mutta älkää nyt suurennelko asiaa.