Miehen exä ei jätä miestä rauhaan
Lähettelee selkäni takana hänelle erilaisia avunpyyntöjä, remonteista ym.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu: Älä ota muiden jämiä.
Ei ne välttämättä ole mitään jämiä. Eksä on hyvä mies, mutta ei lopulta ei sovittu yhteen. Onneksi hän löysi eromme jälkeen juuri sopivan kumppanin ja on nyt onnellinen hänen kanssaan. En myöskään itse koe olevani jämä, kun yhdessä erosta päätettiin ja todettiin ettei tämä toimi.
Fiksut ihmiset osaavat valita jo ensi kerralla oikein ja kykenevät pitkäaikaiseen suhteeseen.
Mikä minä olen - fiksu vai en?
Valitsin miehen nuorena, ja ero tuli 21 vuotta myöhemmin toisen naisen vuoksi?
Olenko tämä päivänä sinun mielestäsi tyhmä, mutta edellisenä vuotenä äärimmäisen fiksu?
Meillä on suvussa hirveästi eronneita jämäihmisiä, mutta onneksi yksi pari on välttänyt tämän. Nainen tosin joutuu välillä paikkauttamaan itseään, mies putkaan ja lapset sijoituksekseen, mutta tärkeintä että eivät ole jämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne välttämättä ole mitään jämiä. Eksä on hyvä mies, mutta ei lopulta ei sovittu yhteen. Onneksi hän löysi eromme jälkeen juuri sopivan kumppanin ja on nyt onnellinen hänen kanssaan. En myöskään itse koe olevani jämä, kun yhdessä erosta päätettiin ja todettiin ettei tämä toimi.
Fiksut ihmiset osaavat valita jo ensi kerralla oikein ja kykenevät pitkäaikaiseen suhteeseen.
Olenko tämä päivänä sinun mielestäsi tyhmä, mutta edellisenä vuotenä äärimmäisen fiksu?
Teit jo alun perin huonon valinnan tai et osannut pitää suhdetta yllä. Toki ex-miehesi on tilanteeseen suurin konna, mutta oli sinullakin varmaan joku rooli tuossa.
Exä saa tehdä mitä haluaa. Se ei oikeastaan ole ap:n asia. Miehen tulee laittaa rajat ja päättää mitkä avunpyynnöt ovat liikaa ja mitkä ei. Jos mua häiritsisi miehen jatkuva exän autteleminen niin nostaisin kissan pöydälle ja puhuisin asiasta miehen kanssa. Joku yhteinen sävel pitäisi löytyä.
Jos on yhteisiä lapsia ja pitkä yhteinen historia, on mielestäni ihan luontevaa että aatellaan puolin ja toisin. Keneltä se on pois? Meillä lasten isä ja hänen puolisonsa auttoivat kun olin jalka paketissa ja lapsen huoneeseen tuli uudet kalusteet.
Liittyykö ne avunpyynnöt jotenkin yhteisiin lapsiin? Kuinka kauan erosta on? Jos mies on luvannut exälleen, että laittaa vaikka lastenhuoneen kuntoon...
Vierailija kirjoitti:
Sä voit itse olla joku päivä se jämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit jo alun perin huonon valinnan tai et osannut pitää suhdetta yllä. Toki ex-miehesi on tilanteeseen suurin konna, mutta oli sinullakin varmaan joku rooli tuossa.
En tarkoittanut sitä vaan puhuin asenteestasi. Jos olisin tänne ”viime vuonna” kirjoittanut, olisit pitänyt minua fiksuna. Tänä vuonna et pidä minua fiksua. M¨mikä on ero viime vuoden ja tämän vuoden välillä? Force majeur.
Koska koskaan ei voi tietää tulevasta.
Ei suhteestamme sen enempää kuin muutama fakta: Meillä oli ilta ja aamupusut, seksiä viikottain, en koskaan nalkuttanut, ja olin aina likunnallinen ja normaalipainoinen.
Ei tulis mieleenkään pyytää exältä mitään. En kyllä pyydä nyksältäkään. Itse pitää selviytyä.
Eksä ei ymmärrä, että suhde on päättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suvussa hirveästi eronneita jämäihmisiä, mutta onneksi yksi pari on välttänyt tämän. Nainen tosin joutuu välillä paikkauttamaan itseään, mies putkaan ja lapset sijoituksekseen, mutta tärkeintä että eivät ole jämiä.
Sinä ja miehesikö olette molemmat elämänne ensimmäisessä suhteessa, tekö sitten ette ole "jämä" ihmisiä sen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja miehesikö olette molemmat elämänne ensimmäisessä suhteessa, tekö sitten ette ole "jämä" ihmisiä sen perusteella.
Sulla meni sarkasmi nyt viuhuen ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Eksä ei ymmärrä, että suhde on päättynyt.
Miehellä ei ole mitään roolia tässä asiassa? Miksi hän ei ole puuttunut tilanteeseen vaan mahdollistaa käytöksen? Hän haluaa edelleen auttaa?
Elämä yksin pienten lasten kanssa on rankkaa. Hyvä että ex mies auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhteisiä lapsia ja pitkä yhteinen historia, on mielestäni ihan luontevaa että aatellaan puolin ja toisin. Keneltä se on pois? Meillä lasten isä ja hänen puolisonsa auttoivat kun olin jalka paketissa ja lapsen huoneeseen tuli uudet kalusteet.
Veljelläni on 4 lasta ex-vaimonsa kanssa. Totta kai veljeni pitää yhteyttä ex-vaimoonsa paljonkin. Auttaa monissa asioissa ja lasten asioiden kanssa.
Onneksi nykyinen vaimo on terveellä itsetunnolla rakennettu, niin ymmärtää asian. Itse asiassa on ex-vaimon kans jopa kaverustunut ja ex-vaimo ottaa mielellään hoitoon hänenkin lapset, jotta pääsevät ulos ilman lapsia joskus . Auttelevat toisia puolin ja toisin
Millainen on jämä-ihminen? Aika harva on valmis ihminen parisuhteeseen ilman kokemusta eli lähtökohdat on meillä monilla sellaiset, että ihmisenä pitää kasvaa ja kehittyä ja sehän tulee kokemuksen myötä. Joillakin se sitten toimii heti ensi kerrasta tai toimii ja "toimii" eli jäädään siihen toksiseen suhteeseen, kun ei lähteäkään osata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Monet osaavat myös erota sivistyneesti, käsitellä eron ja olla antamatta edellisen suhteen vaikuttaa seuraavaan.
Jämäihmisellä on todennäköisesti paremmat parisuhdetaidot kuin neitsytihmisellä. Kyllä meistä kaikki oppii jotain parisuhteessa.
Minulla on mies, jolla on kaksi eksää. Nyt 8 vuoden aikana olen ihmetellyt hänen sosiaalisia taitojaan. Hän osaa tosi hyvin lukea tilanteita ja tietää, milloin se imuri on parasta ottaa esille tai milloin hänen kannattaa ehdottaa noutoruoan hakemista tms. En millään jaksa uskoa, että hän olisi ollut näin taitava ensimmäisessä avioliitossaan.
Kyllä me kaikki opimme. Ja voimme toimia oppiemme mukaan, jos vain haluamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Monet osaavat myös erota sivistyneesti, käsitellä eron ja olla antamatta edellisen suhteen vaikuttaa seuraavaan.
Sinulla ei selvästikään ole kokemusta henkisestä väkivallasta.
Mene pari kertaa miehesi mukana auttamaan remontissa tai renkaan vaihdossa. Kyllä ne avunpyynnöt siihen tyssää. Kokemusta on :)