Kuuntelivatko pojatkin Duran Durania 80-luvulla
Kommentit (29)
Oli imagoltaan enemmän ns. poikabändi vaikka soittivatkin oikeasti biisinsä.
Iron Maidenia, WASP:ia ja KISSiä kuunneltiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja Scorpionsia, luulen?
Kyllä, tykästyin etenkin Andyn kitarointiin ja Johnin bassokuvioihin, vaikka hevanderi olinkin.
Kyllä meillä homopiireissä oli ja on edelleen kova sana.
Eipä ollut ketään poikaa joka olisi ollut niin sekaisin päästään että olisi kuunnellut Duran Durania.
Ei se ollut kovinkaan suosittu Suomessa kun meillä oli Dingo samaan aikaan :D
Menihän tuo Hittimittareissa ja muissa ihan hyvin. Kaseteilta sitten heviä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ollut kovinkaan suosittu Suomessa kun meillä oli Dingo samaan aikaan :D
No kyllä se oli.
Katseltiin Girls on filmiä seipäät ojossa ja saatettiin sitä vetää vähän liikkuvia taaksekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Scorpionsia, luulen?
ei se oli akkojen bändi
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut ketään poikaa joka olisi ollut niin sekaisin päästään että olisi kuunnellut Duran Durania.
Öhö-öhö!
Pääasiassa ei. Mieheni sanoi, että silloin oli ikään kuin velvollisuus vihata duraneita, mutta nyt kun ikää on enemmän, niin on huomannut, että biisit ovat erinomaisia.
Britit kuuntelevat kyllä. Mutta Suomessa on ÄIJÄÄ kuunnella vain raskaampaa musiikkia, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Scorpionsia, luulen?
ei se oli akkojen bändi
Jaa, itse en moista kuullut.
Kyllä ainakin isommissa kaupungeissa oli paljonkin miehiä(kin), jotka kuuntelivat syntsapoppia. Duran Duran oli yksi monien joukossa. Itse pidin enemmän esim Depeche Modesta, Yazoosta, Talk Talkista, Spandau Balletista tms.
Kuuntelin 80-luvulla peruskouluikäisenä Duran Durania ja pidin paljon. Olin musiikkiluokalla joten seksuaalista suuntautumistani ei kyseenalaistettu - pikemminkin ymmärrettiin miksi kahden soinnun rokkiräimeet lohikäärmeistä, helvetistä ja koko yön bailaamisesta ei aivan riittäneet tyydyttämään musiikillista makuani.
Muistan kuitenkin ilmapiirin; pitkätukkaisten, kajaalisilmiäisten spandexhousup*rseiden diggailu oli heteroa, hyvin istuvissa Bossin puvuissa aistikasta ja haasteellista musiikkia soittavien kuunteleminen homoa. Vahvaa oli heimottuminen ja keskenkasvuisten epävarmuus.. :)
Saakohan nykynuoret kuunnella sitä musiikkia mikä puhuttelee, vai joutuuko edelleen joukosta pois jos musamaku poikkeaa pakkosyötetystä valtavirrasta?
80-luvun pophittikokoelmia kuunnellessa Duran Duran erottuu joukosta, joka kerta ihmetyttää miten tällainen musiikki on voinut olla suosittua.
Minä kuuntelin. Suurin osa kavereistani kuunteli sukkahousuheviä.