Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sateenkaarilippu kirkossa - uusi kirkosta ero aalto tulosssa?

Vierailija
11.04.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11874886

Erokirkosta.fi taitaa käydä kuumana tänään.

Kommentit (1073)

Vierailija
981/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on rakkaus. Jos rakkaus yhdistää ihmiset, se on sama kuin Jumala yhdistää ihmiset. Erikseen on nämä riettaasti käyttäytyvät ihmiset, jotka panevat himossa ketä vain. Vanhassa Testamentissa Jumalan mieluiseksikin mainittu Daavid rakasti miestä Joonatania enemmän kuin ketään naista. Sieltä voi lukea, että rakkaus on hyväksyttyä miesten välillä jopa Raamatussa.

Veljellinen rakkaus tottakai. Mutta eiväthän Daavid ja Joonatan puolisoita keskenään olleet.

Ollaanpas sitä niin sinisilmäisiä että naurattaa. Homoja ne oli, vaikka muuta väittäisit.

Juuri näin. Heidän suhteestaan käytetään samoja termejä, kuin Laulujen Laulussa, eivätkä ne ole veljellisiä.

Sulla on varmaan myös mainita muutama näistä termeistä?

Vierailija
982/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on rakkaus. Jos rakkaus yhdistää ihmiset, se on sama kuin Jumala yhdistää ihmiset. Erikseen on nämä riettaasti käyttäytyvät ihmiset, jotka panevat himossa ketä vain. Vanhassa Testamentissa Jumalan mieluiseksikin mainittu Daavid rakasti miestä Joonatania enemmän kuin ketään naista. Sieltä voi lukea, että rakkaus on hyväksyttyä miesten välillä jopa Raamatussa.

Veljellinen rakkaus tottakai. Mutta eiväthän Daavid ja Joonatan puolisoita keskenään olleet.

Ollaanpas sitä niin sinisilmäisiä että naurattaa. Homoja ne oli, vaikka muuta väittäisit.

Daavidilla oli 8 vaimoa ja 9 sivuvaimoa(,sen ajan tapana).Nimetkin mainittu.Myös lasten nimet.

Mihin perustat väitteesi ?

No kuule edelleen ihan siihen, että hän itse tunnusti että Joonatan oli hänelle rakkaampi kuin kukaan nainen.Hehän tekivät jonkun liitonkin keskenään Jumalan edessä. Se on hoota jos mikä. Ei nyt ihan lapselliseksi kannata alkaa ja uskotella itselleen muuta. Mutta silti hän oli Jumalalle mieluisa!

Rakkautta on monenlaista, luulisi sinunkin tietävän sen. Vai rakastatko sinä esim vanhempiasi ja ystäviäsi samalla tavalla kuin puolisoasi? Etkä varmasti ole kiintynyt naapuriisi yhtä paljon kuin parhaaseen ystävääsi (oletus, että eivät ole yksi ja sama henkilö). Vertaus naisen rakkauteen ei edes tarkoita homosuhdetta, ei rakkaus ole sama asia kuin seksi tai himo (vaikka sinulle ne tuntuvat olevan). Tuohon aikaan avioliitot hyvin harvoin olivat rakkaudesta solmittuja.

Sanotaan myös, että Daavid rakasti Joonatania kuin omaa sieluaan. Olivat siis ns sielunveljet. Jos olisit koskaan kenenkään ihmisen kanssa tuntenut edes osittain samanlaista sielun yhteyttä, niin ymmärtäisit, ettei se liity seksiin tai romanttiseen rakkauteen. Jos tuon liiton he solmivat silloin, kun Joonatanin isä halusi surmata Saulin ja he sopivat siitä, miten saisi varoitettua Daavidia, jos Saul aikoi aikeet pistää toteen. Tässä vielä keskustelu, jonka he kävivät liiton tehdessään. Ei siinä ole mitään eroottista tai romanttista.

Joonatan sanoi Daavidille: ” Herra , Israelin Jumala olkoon todistajani, että huomenna tai ylihuomenna tähän aikaan minä otan selvän isästäni.

Jos Daavidin asiat ovat hyvin, niin enkö lähettäisi siitä tietoa ja paljastaisi sitä sinulle? Herra rangaiskoon Joonatania nyt ja vasta, jos isäni mielii tehdä sinulle pahaa enkä minä paljasta sitä sinulle ja päästä sinua menemään rauhassa.

Herra olkoon sinun kanssasi, niin kuin hän on ollut minun isäni kanssa. Etkö sinäkin, jos minä silloin vielä elän, osoita minulle laupeutta Herran tähden, ettei minun tarvitse kuolla? Ethän koskaan kiellä laupeuttasi minun suvultani, et silloinkaan, kun Herra hävittää kaikki Daavidin viholliset maan päältä?”

Niin Joonatan teki liiton Daavidin suvun kanssa ja sanoi: ” Herra vaatikoon tilille Daavidin vihamiehet.” Joonatan pyysi vielä Daavidia vannomaan, koska hän rakasti tätä niin kuin omaa sieluaan.

1. Samuel 20

"...kun Joonatanin isä halusi surmata Saulin..."

Siis Joonatanin isä halusi surmata Daavidin, ei Saulin (Saul oli itse tämä Joonalatanin isä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta jo rakkaus on yhdistänyt ihmiset, ja se on sinusta sama asia kuin että Jumala on yhdistänyt heidät, niin eihän ne homot edes tarvii mihinkään kirkkovihkimistä. Mikä ongelma tässä sitten on?

Ja tuntuu muutenkin tuo sun logiikka tosi vajaalta ja ristiriitaiselta. Entäs sitten, kun rakkaus loppuu? Tai toinen osapuoli rakastuu johonkin toiseen, mutta toisen rakkaus vielä jatkuu. Eikö silloin ihminen ole rikkonut liiton. Sitä minkä Jumala on yhdistänyt, sitä aälköön ihminen erottako. Eihän Jumala lopettaisi rakkautta ja erottaisi siten ihmisiä, koska Jumalahan on rakkaus, vai mitä?

Vierailija
984/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapio Puolimatkan tuotanto on haisevaa ripulipaskaa

Korjasin vastaamaan totuutta.

Setä totuutta ei tarvitse korjata että olet  t y p e r y s.

Lähde?

Kommentointi palstalla.

Eipä ole mikään vertaisarvioitu lähde se. Ole hyvä ja lopeta siis vastedes valehtelusi.

Kaikkia asioita tässä maailmassa ei tarvitse vertaisarvioida.

itsestäänselvyyskin riittää.

Ei riitä, varsinkaan kun sellaisia ei ole saatavilla.

Vierailija
985/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos homopari rakastaa toisiaan, Jumala itse on heidät yhdistänyt. Sitä älköön ihminen erottako. Jumala on rakkaus. Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme. Meistä se tuntuu väärältä, koska emme itse voisi rakastaa samaa sukupuolta. Mutta on väärin kieltää ketään rakastamasta sitä ihmistä ketä he oikeasti rakastavat. Heille olisi syntiä olla naisen kanssa, kun kerran tuntevat sen ITSE vääräksi. Jokaisen ihmisen tulee elää OMAN uskonsa mukaisesti. Ei sinun eikä minun.

"Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme."

Voisit alkaa itsekin toteuttaa tuota hienoa oivallusta. Ei niitä tarvitse ruveta itse ajattelemaan ja vääntelemään mitä ihmeellisimpiin muotoihin omilla aivoilla. Riittää, että luet suoraan sieltä Raamatusta niin kuin asia siellä sanotaan asiayhteydessään, ja sillä hyvä.

Eikä kenenkään ole pakko mennä naimisiin, jos ei halua tai kokee sen vääräksi. Ei tietenkään!

Jokainen uskokoon miten haluaa, kyllä. Mutta älköön sitten väittäkö, että se oman mielen mukaan valikoitu usko olisi Raamatun mukaista uskoa tai edes aina uskoa kristinuskon Jumalaan ja Jeesukseen. Se on sitten silloin ihan jotain muuta, eli nimenomaan OMAA uskomusta. Ja silloin pitää antaa sitten muiden uskoa siihen Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen, eikä pyrkiä muuttamaan tai torpedoimaan sitä ja sen harjoittamista.

Minä uskon Jeesukseen. Sehän näkyy siinä, että pidän hänen käskynsä eli rakastan lähimmäisiäni. Enkä tuomitse ketään kuten ei hänkään. Te kylmät tuomitsijat ette usko. Rakkaus on tärkein mittari, se ainut oikea hedelmä.

Pidätkö myös ne kieltomuotoiset käskyt? Niitähän on yhtä paljon kuin ihmisessä on luita.

Anteeksi muistin väärin. Niitä negatiivisia käskyjä on 365, yhtä paljon kuin päiviä vuodessa. Positiivisia käskyjä on 248, yhtä paljon kuin ihmisessä on luita. Yht. 613.

"Tyypillinen aikuisen ihmisen luuranko koostuu 206 luusta, jossa ei ole mukana pieniä sesamluita ja kuuloluita. " Wikipedia

Oisko tuossa hampaatkin mukana? Sekä maito että rauta.

Toivottavasti ei, koska silloin Raamattu tekisi itsestään vielä typerämmän. Ei riitä että lepakkoja väitetään linnuiksi niin vielä hampaita luuksi? Ei taida olla yhtään oikein siinä kirjassa...

Vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä? Juualaiset rabbit ovat voineet laskea hampaat luuainekseksi. Raamattu ei väitä ihmisten luiden lukumäärästä mitään. Raamatussa on 613 käskya. 248 kieltomuotoista ja 365 positlivista käskyä. Rabbit ovat keksineet muistisäänön, että yhtä monta kuin luita (täyskasvuisessa) ihmisessä ja päiviä vuodessa. Raamattu ei väitä luiden lukumäärästä mitään. Opettele lukemaan.

Vierailija
986/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut kirkosta, minä hetero, koska olen täyttynyt Jumalan rakkaudella ja samalla saanut ymmärryksen mikä on totuus. Te olette vasta lapsia uskossanne. Minäkin olin aiemmin kirjanoppinut viisastelija, kova tuomitsemaan, heikko rakastamaan. Nyt uskontoni on rakkaus, eikä mikään harhaoppi saa minua tuomitsemaan lähimmäistäni. Armo saa aikaan rakkauden. Kiellot vain vihaa ja vastustusta.

En itsekään yleensä tällä tavoin välitä/ota kantaa muiden valintoihin, elämäntapoihin ym. Mutta se, että pyritään rapauttamaan täysin kristilliset arvot ja moraali, siis koko kristinusko ja varsinkin Raamattu, niin pistää kyllä ärsyttämään.

Eli rakkaus rapauttaa kristinuskon arvot ja moraalin ja pistää vielä sinuakin ärsyttämään.

Mitäs lottoat, oiskohan vika siinä kohtaa sinussa?

Eihän tuossa puhuttu mitään rakkaudesta. Eikä edes siinä alkuperäisessä kommentissa.

Koko ketjun aihe käsittelee kahden ihmisen välistä rakkaussuhdetta.

Olet väärässä ketjussa. Tämän ketjun aihe koskee sateenkaarilippua kirkossa.

Eli kahden ihmisen välistä rakkaussuhdetta. Mitä osaa siitä et ymmärtänyt?

Raamatussa sateenkaari merkitsee Jumalan ja juutalaisten välistä liittoa, jonka Jumala teki sen jälkeen kun hän oli hävittänyt rietastelijat vedenpaisumuksella. Mitä osaa siinä sinä et ymmärrä?

Vierailija
987/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat täällä kommentoineet minulle että en tunne Jeesusta koska en ole lukenut Raamattua. Mutta minähän olen lukenut Raamatun, enhän muuten voisi kertoa kokemuksesta että sen lukeminen nostaa tuomiohenkeä ja vähentää rakkauden henkeä. Tunnen Jeesuksen paremmin kuin te kirjanoppineet. Raamattua lukemalla te ette pääse häntä lähelle.Jeesus on minun bestikseni, joten tiedän tasan tarkkaan, että hän on täynnä armoa ja rakkautta, eikä todellakaan tuomitse ikinä ketään. Häneltä ei voi saada kukaan muuta kuin rakkautta. Hän on yhtä Jumalan=rakkauden kanssa. Teidän on siis täysin turha noita merkityksettömiä Raamatun jakeita heitellä, joilla yritätte Jeesuksen saada näyttämään jotenkin pelottavalta.

Herää kysymys, että mitä sä ylipäätään teet tässä ketjussa? Aloitus linkkeineen kuitenkin koskee kristinuskoa Raamattuineen päivineen. Ei sinun ole mikään tarvis tähän osallistua, jos aloituksen juttu kerta on merkityksetön. Tähänkin asti olet tekeytynyt tyhmäksi ja siten luonut ympärillesi eripuraa ja haastanut riitaa. Passiivisaggressiiviseen tyyliin olet jättänyt sinulle esitetyt kysymykset pitkälti huomiotta ja vääristelet toisten sanomisia.

Sekö on sitten sitä sinun "rakkauttasi"?

Täällä on muitakin kommentoimassa kuin minä. Enkä ole velvoitettu vastaamaan kenellekään jos en halua.

Toisen kommentoijan analyysi sinusta oli osuva. Sen lisäksi, mitä hän sanoi, lisään että sinä olet ylimielinen. Rakkaus ei ole ylimielinen eikä ylpeä. En ole havainnut sinussa yhtään rakkautta, en Jumalaa enkä lähimmäisiä kohtaan.

Vierailija
988/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut kirkosta, minä hetero, koska olen täyttynyt Jumalan rakkaudella ja samalla saanut ymmärryksen mikä on totuus. Te olette vasta lapsia uskossanne. Minäkin olin aiemmin kirjanoppinut viisastelija, kova tuomitsemaan, heikko rakastamaan. Nyt uskontoni on rakkaus, eikä mikään harhaoppi saa minua tuomitsemaan lähimmäistäni. Armo saa aikaan rakkauden. Kiellot vain vihaa ja vastustusta.

Sinä se olet uskossasi niin aikuinen että sinulla on valtaa jopa sanella Jumalalle mikä ei enää olekaan syntiä.

Ei minun tarvitse sanella Jumalalle vaan teille kirjanoppineille, joilta puuttuu se rakkaus. Rakkaus ei ole syntiä. Se on PYHÄÄ.

Vastaappa kerrankin ja määrittele, mitä sinun mielestäsi on rakkaus? Mikä on rakkautta?

Puhdas positiivinen energia. Onko muuta kysyttävää?

Nuo tuollaiset on idän uskontojen juttuja. Sussa jyllää nyt jokin ihan muu kuin Pyhä Henki...

Juuri näin. Kyseinen henkilö ei julista Totuutta, koska hän ei rakasta Totuutta. Jeesus on se Tie, Totuus ja Elämä. Tämä harhautunut julistaa väärää oppia energiahöpinöineen. Hänelle tekisi hyvää kuulla kirkossa luettua Sanaa. Usko tulee (Sanan) kuulemisesta.

Vierailija
989/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se olet uskossasi niin aikuinen että sinulla on valtaa jopa sanella Jumalalle mikä ei enää olekaan syntiä.

Ei minun tarvitse sanella Jumalalle vaan teille kirjanoppineille, joilta puuttuu se rakkaus. Rakkaus ei ole syntiä. Se on PYHÄÄ.

Vastaappa kerrankin ja määrittele, mitä sinun mielestäsi on rakkaus? Mikä on rakkautta?

Nuo tuollaiset on idän uskontojen juttuja. Sussa jyllää nyt jokin ihan muu kuin Pyhä Henki...

Mitä sinun mielestäsi rakkaus on, jos se on jotain muuta kuin tuo?Onko siinä siis likaista negatiivista energiaa, taukki?

Ei vastaa kysymyksiin. Haukkuu ja nimittelee muita kommentoijia.

Vierailija
990/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Heidän suhteestaan käytetään samoja termejä, kuin Laulujen Laulussa, eivätkä ne ole veljellisiä.

On myös veljellistä rakkautta. Älä tahri sitä väittämällä ja vääristelemällä ts uskottelemalla sitä miesten väliseksi seksisuhteeksi.

Vierailija
991/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homoseksuaaliset teot ovat syntiä.

Niin ovatkin sinulle. Mutta ei homolle. Hän tuntee sen sydämessään oikeaksi itselleen ja se on silloin oikein. Ihan löytyy raamatusta tämäkin.

Teot ovat tai eivät ole syntejä ihan sen mukaan mitään tekijä-ihminen tuntee?

Kerro ihmeessä missä kohtaa Raamattua näin sanotaan.

1. Joh.3:21, Room. 14:22 On se kun pitää ruveta Raamattua opettamaan näille kirjanoppineille...

Ai nyt kelpasi Paavalikin auktoriteetiksi?! Olet surkuhupaisa.

Ps eivät nuo kohdat sano, että kaikki mitä ihminen haluaa milloinkin tehdä olisi Jumalalle mieluisaa tai toive.

Vierailija
992/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinun mielestäsi rakkaus on, jos se on jotain muuta kuin tuo?Onko siinä siis likaista negatiivista energiaa, taukki?

Tuon idän energiauskontoon eksyneen kannattaisi lukea v. 1938 Raamatusta kohta Matt 5:22

Vierailija
993/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon idän energiauskontoon eksyneen kannattaisi lukea v. 1938 Raamatusta kohta Matt 5:22

Anteeksi. Nyt meni maailman kirjat sekaisin. Korjaus. v. 199ä käännöksestä. Myös tuo alaviite Kol. 3:8 kannattaisi lukea, eikä haukkua lähimmäistä taukiksi.

Vierailija
994/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi. Nyt meni maailman kirjat sekaisin. Korjaus. v. 199ä käännöksestä. Myös tuo alaviite Kol. 3:8 kannattaisi lukea, eikä haukkua lähimmäistä taukiksi.

Mitä väliä sillä on, mitä käännöstä lukee? Ei kai muuttumaton Jumalan sana muutu käännöksestä toiseen?

Vierailija
995/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu opettaisi paljonkin tuolle passiivisagpressiiviselle tyypille, jos se vaan viitsisi lukea. Ei taida viitsiä. Haukkuu ja halventaa näköjään mieluummin muita. Semmoista 'hedelmää' se suoltaa, sieluparka

Vierailija
996/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mitä käännöstä lukee? Ei kai muuttumaton Jumalan sana muutu käännöksestä toiseen?

v. 38 versiossa ei mainitakaan sanaa 'hölmö'. Ajattelen sen olevan synonyymi sanalle 'taukki', jota tuo idän energiauskomuksiin uskova käytti.

Vierailija
997/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän nuo käännökset identtisiä ole. 1. suomen kieli on muutunut ja muuttuu 50 vuodessa. 2. Paljon riippuu siitä, käännetäänkö Raamattu mutkan kautta eli alkuperäiskielistä latinaksi, se versio englanniksi, saksaksi ja ruotsiksi, ja niiden pohjalta suomeksi VAIKO suoraan alkuperäiskielistä (hebrea, aramea ja kreikka) suomeksi. Hebrean kielen tutkimuskin etenee koko ajan. Joten ymmärrys siitä lisääntyy koko ajan, mikä vaikuttaa myös käännökseen.

Vierailija
998/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa olisi hyvä noudattaa lakia.

Ks Rikoslaki

Uskonrauhan rikkominen

Paljon viestejä joutuu nyt poistamaan, minä ja mode, koska on niin paljon laittomia kommentteja. Laiton kommentointi ei anna hyvää kuvaa kenestäkään eikä hänen ajamastaan asiasta.

Vierailija
999/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo turhanaikainen, turhanpäiväinen, hölmö ja taukki ovat tavallaan kaikki synonyymejä. On sitten eri asia, ymmärtääkö nykylukija sitä. Tai kaikki nykylukijat. Turhanaikainen alkaa olla vanhahtavaa kieltä. Sitä kuulee enää aniharvoin. Varmaankaan kaikki suomalaiset eivät tiedä, mitä se sana tarkoittaa. Kieli muuttuu.

Vierailija
1000/1073 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningas Daavidin valtakausi oli 1010-970 eKr.

Vaimot :Ahinoam,Abigail,Maaka,Haggit,Abitail,Egla,Batseba,Miikal    

Lapset:Amnon,Kilad,Absalom,Adonia,Sefatja,Jitream,Sammua,Soobab,Naatan,Salomo,

Tyttäristä mainittu nimeltä Taamar

Sivuvaimot  9 on myös mainittu nimeltä.