Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sateenkaarilippu kirkossa - uusi kirkosta ero aalto tulosssa?

Vierailija
11.04.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11874886

Erokirkosta.fi taitaa käydä kuumana tänään.

Kommentit (1073)

Vierailija
901/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa selkeästi kielletään homoseksuaalisuus.

No on kyllä selkeydestä kaukana sellainen kielto joka ei edes mainitse homoseksuaalisuutta.

Nillitätkö aikuisten oikeasti siitä ettei raamatussa ole sanaa "homoseksuaali"? Sana ilmaantui vasta 1800-luvun lopulla! Kyllä ihmiset silti tiesivät mitä homoseksuaalisuus on ennen sitäkin, asia vain ilmaistiin toisin.

Tarkoitatko siis sanoa, että kaiken tietävä ja kaikkivaltias Jumala, joka on sanellut Raamatun, ei tuntenut tuota sanaa?

Ensinnäkään hän ei sanellut Raamattua

Eli Raamattu ei olekaan Jumalan sanaa?

Vierailija kirjoitti:

Toisekseen miksi Jumala olisi ilmoittanut tahtonsa jollain uudella sanalla jota kukaan ei olisi tuohon aikaan ymmärtänyt?

Jotta hänen tahtonsa ymmärrettäisiin myös 2000 vuoden kuluttua. Kyllähän kaikkivaltias ja kaiken tietävä Jumala olisi nähnyt että tässä muodossa teksti on kovin epäselvä ja sitä tulkitaan väärin. Jumala varmaan tuntee myös kommunikaation ensimmäisen lain, eli sen että viestin luoja on vastuussa viestin ymmärrettävyydestä, eikä olisi näin ollen höpissyt mitään jonninjoutavuuksia miehityisistä ja mistä lie.

Tottakai Raamattu on Jumalan sanaa. Se on eri asia kuin että hän olisi sanellut sen.

Ei ole. Joko Jumala on tuottanut tekstin sanasta sanaan, tai sitten se ei ole Jumalan sanaa.

OIet ymmärtänyt väärin. Jumala on ilmoittanut itsensä tapahtumien ja profeettojen kautta. Ihmiset ovat kirjanneet sen ylös. Se, että Raamattu on olemassa, on ollut Jumalan tahto.

Tuo on väite, ei fakta. Samoilla sanoilla voitaisiin yhtä hyvin väittää Koraanin olevan Jumalan tahto.

En kommentoi muiden uskontojen ihmisten pyhinä pitämiä kirjoja. Se olisi mautonta.

Raamattu itse todistaa olevansa totta, tosi-Jumalan ilmoitusta. Esim, Vanhassa testamentissa on yli 300 ennustusta Messiaasta, jotka toteutuivat vuosisatoja niiden kirjoittamisen jälkeen Jeesus Kristuksessa. Ihminen ei ole sellaista voinut keksia.  Se on yliluonnollista.

Miksei olisi? Samanlaisia myyttejä ja profetioita on historia täynnä ja aina jälkikäteen niitä voidaan selittää tapahtuneiksi milloin minkäkin lahkon toimesta. Varsinkin kun riittävän ympäripyöreästi profetoidaan. Hitto vie, minun lyhyen elämäni aikana ollaan jo menossa vähintään neljännessä aivan varmassa pedon merkissä.

Ne eivät ole kovin ympäripyöreitä, vaan itse asiassa varsin tarkkoja.

Niissä ei ole mitään tarkkaa. Yksikään niistä ei täytä edes ennustuksen vähimmäisvaatimuksia.

Lue Jesajan kirja, jos osaat, ja vertaa sitä evankeliumeihin.

Yksi satukirja vertautuu joltain osin toiseen? Hip hip hurraa.

Eikä kyllä edes vertaudu.

Ei vain toisiin. Evankeliumikirjat, joita on useita, kertovat toteutuneista tapahtumista. Kun niitä on verrattu esim. VT:n Jesajan kirjaan, huomataan että Jesaja oli kirjoittanut niistä. Jesaja oli osannut tehdä tarkkoja profetioita.

Juu ei. Mutta voit toki listata nämä "tarkat profetiat" niin katsotaan. Satasesta vetoa että yksikään niistä ei täytä edes ennustuksen vähimmäiskriteerejä.

Vierailija
902/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gematria on olemassa

Niin on astrologiakin. Sekin on ihan pelkkää paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku raasu väitti, että Jesajan ennustukset eivät pidä/pitäneet paikkaansa.

Koska ne eivät pidä. Tai tarkemmin, koska ne eivät edes täytä ennustuksen vähimmäisvaatimuksia.

Vierailija
904/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos homopari rakastaa toisiaan, Jumala itse on heidät yhdistänyt. Sitä älköön ihminen erottako. Jumala on rakkaus. Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme. Meistä se tuntuu väärältä, koska emme itse voisi rakastaa samaa sukupuolta. Mutta on väärin kieltää ketään rakastamasta sitä ihmistä ketä he oikeasti rakastavat. Heille olisi syntiä olla naisen kanssa, kun kerran tuntevat sen ITSE vääräksi. Jokaisen ihmisen tulee elää OMAN uskonsa mukaisesti. Ei sinun eikä minun.

Raamattu ei kerro, että Jumala olisi yhdistänyt tai yhdistäisi jonkun miehen toisen miehen kanssa avioliittoon, veljelliseen kumppanuuteen kylläkin tai isä-poika -suhteeseen. Ts. ilman seksuaalisuutta tai romantiikkaa. Sinä eksytät.

Mitään ei tässä maailmassa tapahdu mitä Jumala ei tahdo.

Vierailija
905/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos homopari rakastaa toisiaan, Jumala itse on heidät yhdistänyt. Sitä älköön ihminen erottako. Jumala on rakkaus. Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme. Meistä se tuntuu väärältä, koska emme itse voisi rakastaa samaa sukupuolta. Mutta on väärin kieltää ketään rakastamasta sitä ihmistä ketä he oikeasti rakastavat. Heille olisi syntiä olla naisen kanssa, kun kerran tuntevat sen ITSE vääräksi. Jokaisen ihmisen tulee elää OMAN uskonsa mukaisesti. Ei sinun eikä minun.

Raamattu ei kerro, että Jumala olisi yhdistänyt tai yhdistäisi jonkun miehen toisen miehen kanssa avioliittoon, veljelliseen kumppanuuteen kylläkin tai isä-poika -suhteeseen. Ts. ilman seksuaalisuutta tai romantiikkaa. Sinä eksytät.

Tahtominen ja salliminen on kaksi aivan eri asiaa.

Vierailija
906/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapio Puolimatkan tuotanto käsittelee aihepiiriä.Kiinnostuneille ,muiden ei tarvitse kommentoida.

Vierailija
907/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan. Moni teologi on ateisti. Menevät teologiseen etsimään Raamatusta virheitä, mutta eivöt löydä.

Lepakko ei ole lintu. Pii ei ole kolme. Sinapin siemen ei ole pienin.

Siinä niitä virheitä Raamatusta, eipä ollut kovinkaan vaikeaa löytää.

Esim. sinapinsiemen on vertaus.

Näytätkö vielä sen kohdan Raamatusta missä on eritelty mitkä ovat vertauksia ja mitkä sellaisenaan tulkittavia?

Esim noissa ko kohdissa, se on erittäin helppoa huomata kenen tahansa itsekin, että kyse on vertauksesta. Jos tekstissä LUKEE, että "Jeesus kertoi heille tämän vertauksen" tai "Jeesus sanoi, mihin minä vertaisin.... Se on kuin...". Niin mitä muita kohtia vielä tarvitset sen lisäksi?

Olet niin muks tietävinäsi Raamatusta, mutta oikeisti et ole sitä näköjään lukenut juuri yhtään.

-Eri

Vierailija
908/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut kirkosta, minä hetero, koska olen täyttynyt Jumalan rakkaudella ja samalla saanut ymmärryksen mikä on totuus. Te olette vasta lapsia uskossanne. Minäkin olin aiemmin kirjanoppinut viisastelija, kova tuomitsemaan, heikko rakastamaan. Nyt uskontoni on rakkaus, eikä mikään harhaoppi saa minua tuomitsemaan lähimmäistäni. Armo saa aikaan rakkauden. Kiellot vain vihaa ja vastustusta.

En itsekään yleensä tällä tavoin välitä/ota kantaa muiden valintoihin, elämäntapoihin ym. Mutta se, että pyritään rapauttamaan täysin kristilliset arvot ja moraali, siis koko kristinusko ja varsinkin Raamattu, niin pistää kyllä ärsyttämään.

Eli rakkaus rapauttaa kristinuskon arvot ja moraalin ja pistää vielä sinuakin ärsyttämään.

Mitäs lottoat, oiskohan vika siinä kohtaa sinussa?

Vierailija
909/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme."

Voisit alkaa itsekin toteuttaa tuota hienoa oivallusta. Ei niitä tarvitse ruveta itse ajattelemaan ja vääntelemään mitä ihmeellisimpiin muotoihin omilla aivoilla. Riittää, että luet suoraan sieltä Raamatusta niin kuin asia siellä sanotaan asiayhteydessään, ja sillä hyvä.

Eikä kenenkään ole pakko mennä naimisiin, jos ei halua tai kokee sen vääräksi. Ei tietenkään!

Jokainen uskokoon miten haluaa, kyllä. Mutta älköön sitten väittäkö, että se oman mielen mukaan valikoitu usko olisi Raamatun mukaista uskoa tai edes aina uskoa kristinuskon Jumalaan ja Jeesukseen. Se on sitten silloin ihan jotain muuta, eli nimenomaan OMAA uskomusta. Ja silloin pitää antaa sitten muiden uskoa siihen Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen, eikä pyrkiä muuttamaan tai torpedoimaan sitä ja sen harjoittamista.

Minä uskon Jeesukseen. Sehän näkyy siinä, että pidän hänen käskynsä eli rakastan lähimmäisiäni. Enkä tuomitse ketään kuten ei hänkään. Te kylmät tuomitsijat ette usko. Rakkaus on tärkein mittari, se ainut oikea hedelmä.

Pidätkö myös ne kieltomuotoiset käskyt? Niitähän on yhtä paljon kuin ihmisessä on luita.

Anteeksi muistin väärin. Niitä negatiivisia käskyjä on 365, yhtä paljon kuin päiviä vuodessa. Positiivisia käskyjä on 248, yhtä paljon kuin ihmisessä on luita. Yht. 613.

"Tyypillinen aikuisen ihmisen luuranko koostuu 206 luusta, jossa ei ole mukana pieniä sesamluita ja kuuloluita. " Wikipedia

Oisko tuossa hampaatkin mukana? Sekä maito että rauta.

Toivottavasti ei, koska silloin Raamattu tekisi itsestään vielä typerämmän. Ei riitä että lepakkoja väitetään linnuiksi niin vielä hampaita luuksi? Ei taida olla yhtään oikein siinä kirjassa...

Vierailija
910/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut kirkosta, minä hetero, koska olen täyttynyt Jumalan rakkaudella ja samalla saanut ymmärryksen mikä on totuus. Te olette vasta lapsia uskossanne. Minäkin olin aiemmin kirjanoppinut viisastelija, kova tuomitsemaan, heikko rakastamaan. Nyt uskontoni on rakkaus, eikä mikään harhaoppi saa minua tuomitsemaan lähimmäistäni. Armo saa aikaan rakkauden. Kiellot vain vihaa ja vastustusta.

En itsekään yleensä tällä tavoin välitä/ota kantaa muiden valintoihin, elämäntapoihin ym. Mutta se, että pyritään rapauttamaan täysin kristilliset arvot ja moraali, siis koko kristinusko ja varsinkin Raamattu, niin pistää kyllä ärsyttämään.

Eli rakkaus rapauttaa kristinuskon arvot ja moraalin ja pistää vielä sinuakin ärsyttämään.

Eihän tuossa puhuttu mitään rakkaudesta. Eikä edes siinä alkuperäisessä kommentissa.

Miksi et edes lue sitä kommenttia mihin vastaat?

Vierailija
911/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit alkaa itsekin toteuttaa tuota hienoa oivallusta. Ei niitä tarvitse ruveta itse ajattelemaan ja vääntelemään mitä ihmeellisimpiin muotoihin omilla aivoilla. Riittää, että luet suoraan sieltä Raamatusta niin kuin asia siellä sanotaan asiayhteydessään, ja sillä hyvä.

Eikä kenenkään ole pakko mennä naimisiin, jos ei halua tai kokee sen vääräksi. Ei tietenkään!

Jokainen uskokoon miten haluaa, kyllä. Mutta älköön sitten väittäkö, että se oman mielen mukaan valikoitu usko olisi Raamatun mukaista uskoa tai edes aina uskoa kristinuskon Jumalaan ja Jeesukseen. Se on sitten silloin ihan jotain muuta, eli nimenomaan OMAA uskomusta. Ja silloin pitää antaa sitten muiden uskoa siihen Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen, eikä pyrkiä muuttamaan tai torpedoimaan sitä ja sen harjoittamista.

Minä uskon Jeesukseen. Sehän näkyy siinä, että pidän hänen käskynsä eli rakastan lähimmäisiäni. Enkä tuomitse ketään kuten ei hänkään. Te kylmät tuomitsijat ette usko. Rakkaus on tärkein mittari, se ainut oikea hedelmä.

Missä niin on kirjoitettu ettei Jeesus tuomitse ketään? Ei ainakaan Raamatussa.

Luepa ensin se raamattu ja tule sitten vasta mulle vastaamaan. Todellakin lukee. Mutta en edes kerro missä, etsi itse.

Tadaa! Olette kummatkin oikeassa. Tässä, kuten noin tuhannessa muussakin kohdassa Raamattu on itse itsensä kanssa ristiriidassa.

Vierailija
912/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö myös ne kieltomuotoiset käskyt? Niitähän on yhtä paljon kuin ihmisessä on luita.

Anteeksi muistin väärin. Niitä negatiivisia käskyjä on 365, yhtä paljon kuin päiviä vuodessa. Positiivisia käskyjä on 248, yhtä paljon kuin ihmisessä on luita. Yht. 613.

"Tyypillinen aikuisen ihmisen luuranko koostuu 206 luusta, jossa ei ole mukana pieniä sesamluita ja kuuloluita. " Wikipedia

Oisko tuossa hampaatkin mukana? Sekä maito että rauta.

Toivottavasti ei, koska silloin Raamattu tekisi itsestään vielä typerämmän. Ei riitä että lepakkoja väitetään linnuiksi niin vielä hampaita luuksi? Ei taida olla yhtään oikein siinä kirjassa...

Ei Raamattu puhu mitään luiden tai hampaiden lukumääristä, tai siitäkään onko hampaat luita. Miksi puutut asioihin, mistä et mitään tiedä?

Vierailija
913/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on rakkaus. Jos rakkaus yhdistää ihmiset, se on sama kuin Jumala yhdistää ihmiset. Erikseen on nämä riettaasti käyttäytyvät ihmiset, jotka panevat himossa ketä vain. Vanhassa Testamentissa Jumalan mieluiseksikin mainittu Daavid rakasti miestä Joonatania enemmän kuin ketään naista. Sieltä voi lukea, että rakkaus on hyväksyttyä miesten välillä jopa Raamatussa.

Vierailija
914/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahtominen ja salliminen on kaksi aivan eri asiaa.

Ei silloin kun on kyse kaiken tietävästä kaikkivaltiaasta.

Vierailija
915/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapio Puolimatkan tuotanto on haisevaa ripulipaskaa

Korjasin vastaamaan totuutta.

Vierailija
916/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän lukee Raamattua, sitä lähemmäs pääsee Pyhää Henkeä. Kirjanoppi tekee ihmisestä tuomitsevan, joka vähentää rakkauden henkeä. Henkeä pitää lähestyä hengellä eikä kirjoituksia lukemalla. Raamatusta ei löydy totuutta. Rakkaus on totuus. Kun sillä täyttyy, ymmärtää totuuden. Ja voin kertoa, että sen jälkeen et haluakaan enää lukea Raamattua, etkä kuulua mihinkään lahkoon.

Varmasti mitä vähemmän lukee, niin sitä lähemmäs pääsee jotain henkeä. Onko se sitten Pyhä Henki vai sittenkin jokin aivan muu, onkin sitten ihan eri juttu. Miten koettelet hengen, jos et lue Raamattua eikä ole siis mitään millä koetella?

"Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

"

1. Joh 4:1

"mutta koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvää.

"

1. Tess 5:21

Missä on sanottu, että henget pitää koetella raamatulla?

Se käy ilmi noista tekstilainauksista. Lue pari jaetta sitaateista eteen- tai taaksepäin.

-eri

Sielläkö mainitaan Raamattu?

Ai joo. Sinä olet se muslimi. Tämä on kristinuskoa käsittelevä palsta.

Eikä ole. Tämä on Vauva-lehden "Aihe Vapaa" palsta. Eikö retardi uskisvajukki edes tiedä missä kirjoittaa?

Sinä et tiedä että keskustelun otsikko on :sateenkaarilippu kirkossa ,kirkosta........

Vierailija
917/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan. Moni teologi on ateisti. Menevät teologiseen etsimään Raamatusta virheitä, mutta eivöt löydä.

Lepakko ei ole lintu. Pii ei ole kolme. Sinapin siemen ei ole pienin.

Siinä niitä virheitä Raamatusta, eipä ollut kovinkaan vaikeaa löytää.

Esim. sinapinsiemen on vertaus.

Näytätkö vielä sen kohdan Raamatusta missä on eritelty mitkä ovat vertauksia ja mitkä sellaisenaan tulkittavia?

Jos tekstissä LUKEE, että "Jeesus kertoi heille tämän vertauksen" tai "Jeesus sanoi, mihin minä vertaisin.... Se on kuin..."

Vaan kun ei lue.

Vierailija
918/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa puhuttu mitään rakkaudesta. Eikä edes siinä alkuperäisessä kommentissa.

Koko ketjun aihe käsittelee kahden ihmisen välistä rakkaussuhdetta.

Vierailija
919/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapio Puolimatkan tuotanto on haisevaa ripulipaskaa

Korjasin vastaamaan totuutta.

Setä totuutta ei tarvitse korjata että olet  t y p e r y s.

Vierailija
920/1073 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän lukee Raamattua, sitä lähemmäs pääsee Pyhää Henkeä. Kirjanoppi tekee ihmisestä tuomitsevan, joka vähentää rakkauden henkeä. Henkeä pitää lähestyä hengellä eikä kirjoituksia lukemalla. Raamatusta ei löydy totuutta. Rakkaus on totuus. Kun sillä täyttyy, ymmärtää totuuden. Ja voin kertoa, että sen jälkeen et haluakaan enää lukea Raamattua, etkä kuulua mihinkään lahkoon.

Varmasti mitä vähemmän lukee, niin sitä lähemmäs pääsee jotain henkeä. Onko se sitten Pyhä Henki vai sittenkin jokin aivan muu, onkin sitten ihan eri juttu. Miten koettelet hengen, jos et lue Raamattua eikä ole siis mitään millä koetella?

"Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

"

1. Joh 4:1

"mutta koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvää.

"

1. Tess 5:21

Missä on sanottu, että henget pitää koetella raamatulla?

Se käy ilmi noista tekstilainauksista. Lue pari jaetta sitaateista eteen- tai taaksepäin.

-eri

Sielläkö mainitaan Raamattu?

Ai joo. Sinä olet se muslimi. Tämä on kristinuskoa käsittelevä palsta.

Eikä ole. Tämä on Vauva-lehden "Aihe Vapaa" palsta. Eikö retardi uskisvajukki edes tiedä missä kirjoittaa?

Sinä et tiedä että keskustelun otsikko on :sateenkaarilippu kirkossa ,kirkosta........

Miten se liittyy tuon yhden uskistollon väitteeseen että "Aihe Vapaa" on kristinuskoa käsittelevä palsta?