Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sateenkaarilippu kirkossa - uusi kirkosta ero aalto tulosssa?

Vierailija
11.04.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11874886

Erokirkosta.fi taitaa käydä kuumana tänään.

Kommentit (1073)

Vierailija
341/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ehkä vähän keskivertoa suomalaista hartaampana kristittynä olin ennen tuota eduskunnan äänestystä tasa-arvoisesta avioliittolaista ehdottomasti sitä vastaan periaatteesta. Mieleni on kuitenkin muuttunut sen suhteen aika paljon.

Mielestäni kristinuskossa kaikista tärkein sanoma on se että muita kohdellaan hyvin ja oikeudenmukaisesti. Olen voimakkaasti nykyään sitä mieltä että kirkon tulisi vihkiä myös homopareja ja uskon että tulevaisuudessa näin tuleekin käymään. Uskon myös että jos homoseksuaalisuus olisi ollut Jeesuksen maanpäällisen elon aikana voimakkaasti tapetilla, niin Jeesus olisi ollut myös homojen puolustaja.

Joten ihan sopiva maalaus mielestäni.

Tämä kommentti on vain huono trolli.

Vierailija
342/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysytään ristillä pelastus kirjoitti:

Nooan aikaiset jutut vanheni kun Jeesus tuli . Ristillä virtaa Jumalan Pojan armo . Älkää eksykö pois armosta Jeesuksessa.

Jumala ei koskaan hyväksy syntiä. Synnin palkka on kuolema. Sateenkaari muistuttaa Jumalaa Hänen lupauksestaan olla hukuttamatta pahoja ihmisiä toisella vedenpaisumuksella, siksi homot ja huorimukset ja muut iljetykset saavat tulikiveä niskaansa aikojen lopussa ja tuo päivä tulee heille äkkiarvaamatta. Niin on oleva myös Ihmisen Pojan päivänä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ehkä vähän keskivertoa suomalaista hartaampana kristittynä olin ennen tuota eduskunnan äänestystä tasa-arvoisesta avioliittolaista ehdottomasti sitä vastaan periaatteesta. Mieleni on kuitenkin muuttunut sen suhteen aika paljon.

Mielestäni kristinuskossa kaikista tärkein sanoma on se että muita kohdellaan hyvin ja oikeudenmukaisesti. Olen voimakkaasti nykyään sitä mieltä että kirkon tulisi vihkiä myös homopareja ja uskon että tulevaisuudessa näin tuleekin käymään. Uskon myös että jos homoseksuaalisuus olisi ollut Jeesuksen maanpäällisen elon aikana voimakkaasti tapetilla, niin Jeesus olisi ollut myös homojen puolustaja.

Joten ihan sopiva maalaus mielestäni.

Jeesus /Jumala ei voi olla omaa sanaansa vastaan.Ei voi puolustaa sitä mitä vastaan on.

Vierailija
344/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krusifiksi on kivan näköinen, mutta väsyttää tämä sateenkaarituputus. Ei seksuaalivähemmistöillä ole mielestäni mitään ongelmia enää, vai onko. Ymmärrän, että on varmaan jotain piirejä, joissa homotellaan, kuten jossain koulun pihalla, mutta mahtaako kersatkaan sitä enää tehdä, en tiedä. Ehkä olen eri piireissä, mutta enemmän katsotaan kieroon ihmistä, joka käy kirkossa tai uskoo Jeesukseen.

Vierailija
345/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Jumala syntien ulkopuolella?

Silloin israelilaiset antoivat Herralle lupauksen: ”Jos annat sen kansan meidän käsiimme, niin me julistamme heidän kaupunkinsa sinulle kuuluvaksi uhriksi ja tuhoamme ne.” Herra kuuli israelilaisten pyynnön ja antoi kanaanilaiset heidän käsiinsä. Niin israelilaiset julistivat heidät Herralle kuuluvaksi uhriksi ja tuhosivat kaupungit asukkaineen. Siitä paikka sai nimen Horma. (4. Moos. 21:1–3)

Älä tapa on yksi kymmenestä käskystä, mutta ilmeisesti ei koske eliittiä tai muita suosikkeja. Oikeudenmukaisesti ajateltuna Herran tulisi lähettää itsensä helvettiin.

Olet lähellä oivallusta kysymykselläsi. Jumala on Pyhä, Hän on Valtias, Hän on Maailman Valkeus. Hänessä ei ole syntiä. Hän on polttava tuli, jonka pyhyys tuhoaa kaiken epäpyhän. Kosto kuuluu Jumalalle. Hänen kuuluu rangaista pahat teot. Kaikki mikä ei ole Hänen tahtonsa mukaista on syntiä. Kuulut kuolemalle, jos olet koskaan edes ajatellut vastoin Hänen tahtoaan. Tarvitset Pelastajaa, Hän hyvyydessään on antanut meille Poikansa Jeesuksen. Usko Jeesukseen on elävää. Ihminen haluaa tunnustaa Jumalan hyväksi ja oikeassa olevaksi, katua vääriä ajatuksia ja tekoja ja ajatella uusia Jumalan tahdon mukaisia ajatuksia. Raamattu on yksiselitteinen siinä, että sellaisen puolesta joka jatkaa tahallaa synnin tekemistä ei ole uhria. Se on Pyhän Hengen pilkkaa käytännössä. Teot todistaa, jos ihmisen sydän haluaa tehdä mitä haluaa ennenmin kuin alistua Jumalan tahtoon. Olet todella omassa varassasi, jos homona uskallat jatkaa homoilua. Sinua on varoitettu. On Jumalan mielenmukaista varoittaa hukkuvia. Raamatussa kehoitetaan pysäyttämään nuo, jotka teloituspaikalle hoippuvat. Pyhä Henki avaa Sinulle kuuluvien silmät ja korvat näkemään mikä aika on jo tullut. Kiitos Herra Jeesus, että olet antanut meille itsesi ja voimme löytää Sinut suomenkielisestäkin raamatusta, Sinun Sanastasi.

Vierailija
346/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullista, että kirkko, jonka pitäisi johdattaa ja opastaa ihmisiä Jumalan sanan tuntemisessa, vääristelee sitä niin räikeästi ja napsii Raamatusta esille vain ne sanat, jotka omaan ja muiden korvasyyhyyn sopivat. Kirkko on nykyään kuin zaa*ana, joka kysyy "Onko Jumala todella sanonut".

Vierailija
347/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa irstailla kirjoitti:

Muut uskonnot riehuu täällä. Mooses laki kieltää monta muutakin asiaa. Jeesus taas on armo ja sovinto .

Eläimellistä menoa

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/lue-mita-perussuomalaisten-mepp…

Onko joku, joka ei ymmärrä miksi Huhtasaari kysyi noin? Minusta tuntuu, että olette pikemminkin epärehellisiä.

Vierailija
348/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateenkaarilippu ei mitenkään liity uskonnolliseen symboliikkaan.

Muuten. Kirkko ei ole muuttanut virallista oppiaan avioliitosta, vaan se on yhä kirkon opin mukaan miehen ja naisen välinen.

Toki seksuaalivähemmistöt ovat tervetulleita kirkon toimintaan, niin kuin jokainen ihminen.

Millä oikeudella sateenkaari on edes omittu pervoilun symboliksi?

Vierailija
349/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa irstailla kirjoitti:

Muut uskonnot riehuu täällä. Mooses laki kieltää monta muutakin asiaa. Jeesus taas on armo ja sovinto .

Eläimellistä menoa

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/lue-mita-perussuomalaisten-mepp…

Onko joku, joka ei ymmärrä miksi Huhtasaari kysyi noin? Minusta tuntuu, että olette pikemminkin epärehellisiä.

”Lapsena mulle kerrottiin kirkossa, että esiaviollinen seksi, homoseksi, aviorikos ja eläimiin sekaantuminen on syntiä? Onko enää?”

Tuossa siis se Lauran kysymys. Onko kenestäkään muusta epäilyttävää, että piispa tarttui tuosta kysymyksestä vain yhteen asiaan (= eläimiin sekaantumiseen), ja sivuutti täysin kaiken muun?! Onko luetun/kuullun ymmärtäminen jo piispoillakin (sekä tällä medialla!) noin huonolla tolalla, vai onko kyse siitä, että kuullaan ja nähdään vain se, mitä itse halutaan.

Kyllä nyt meni piispa sieltä mistä oli aita matalin. Pelkuruutta ja raukkamaista sanon minä, jos ei edes tuossa virassa ja asemassa oleva ihminen kehtaa ja uskalla sanoa niin kuin asia on! Hävetköön!

Vierailija
350/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkolle ei kelpaa homoparit.

Homopareille ei kelpaa kirkon opit. Miksi pitää tunkea sinne kirkkoon kuitenkin?

Ohimennen vaan: jos Suomessa halutaan pitää valtionkirkko, sen on kohdeltava kaikkia tasapuolisesti.

Jos pitää omaa kerhoa, saa valita omat säännöt. Valtion ylläpitämä kerho ei. Mutta heti kun kirkko erotetaan, ottakoon kirkko jäseniksi ketä ikinä haluaa.

Vierailija
351/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten. Kirkko ei ole muuttanut virallista oppiaan avioliitosta, vaan se on yhä kirkon opin mukaan miehen ja naisen välinen.

Toki seksuaalivähemmistöt ovat tervetulleita kirkon toimintaan, niin kuin jokainen ihminen.

Sateenkaarilippu on pelkkää jumalanpilkkaa.

Vierailija
352/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervoilu saa tilaa kirkossakin...

Vierailija
353/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homopareille ei kelpaa kirkon opit. Miksi pitää tunkea sinne kirkkoon kuitenkin?

Ohimennen vaan: jos Suomessa halutaan pitää valtionkirkko, sen on kohdeltava kaikkia tasapuolisesti.

Jos pitää omaa kerhoa, saa valita omat säännöt. Valtion ylläpitämä kerho ei. Mutta heti kun kirkko erotetaan, ottakoon kirkko jäseniksi ketä ikinä haluaa.

Saahan sinne nytkin tulla jäseniksi ihan kuka vaan, ei sille ole mitään rajoituksia, juuri niin kuin kirkko haluaakin. Ja kaikkia kohdellaan jo nyt tasapuolisesti.

Vierailija
354/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla oikeudella millä sateenkaari, tai mikä tahansa luonnollinen ilmiö, on otettu minkään symboliksi.

Vierailija
355/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta jotain 10 vuotta sitten kun joku piispa alkoi kannattamaan pervoilua kirkossa. Se ei ole enää minun kirkkoni, erosin ja olen samalla säästänyt jo yli 15k€ puhtaana käteen.

Vierailija
356/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan fanaattiset uskovaiset ovat aina valmiita lisäämään yhteisön kärsimystä hyvällä omatunnolla. Kuka haluaisi olla vapaaehtoisesti teidän naapurinne? Ei edes toinen samanlainen uskovainen.

Vierailija
357/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta jotain 10 vuotta sitten kun joku piispa alkoi kannattamaan pervoilua kirkossa. Se ei ole enää minun kirkkoni, erosin ja olen samalla säästänyt jo yli 15k€ puhtaana käteen.

Haluatko mitalin tästä uroteostasi?

Vierailija
358/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko mitalin tästä uroteostasi?

Uskis haluaa aina mitalin koska siitähän uskonnossa on lopulta aina kysymys.

Vierailija
359/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sinne nytkin tulla jäseniksi ihan kuka vaan, ei sille ole mitään rajoituksia, juuri niin kuin kirkko haluaakin. Ja kaikkia kohdellaan jo nyt tasapuolisesti.

Kirkon ovien tulee aina olla auki kaikille. Mitä suurempi syntinen on kyseessä, sitä aukinaisempia niiden ovien tulee olla.

Ihan muualta löytyvät ne järjestöt, joissa kuljetaan nenä pystyssä omasta moraalisesta ylemmyydestä vakuuttuneina, ja ollaan vakuuttuneita jonkun muun moraalisesta huonommuudesta.

Vierailija
360/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andyspirit kirjoitti:

pian kaikki naispapit ja lesbot käyvät vatikaanissa nuolemassa väärän profeetan tai antikristuksen eli paavin jalkoja ja palvovat kaikki Mariaa ja sanovat että yhdessä on hyvä olla, paavi on kuningas

Keskity sinä raportoimaan leipäjonosta äläkä jauha paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme