Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset - kertokaa mulle uskostanne

Vierailija
10.04.2021 |

Pohjustan vähän: Olen itse uskovainen, mutta en enää koe nykyistä uskonyhteisöäni omaksi paikakseni. Mielestäni uskon ei pitäisi olla asia, joka saa tuntemaan oman olon pieneen lokeroon pakatulta, vaan voimavara, iloa tuottava asia. Nyt kipuilen jatkuvasti sitä, kuinka en riitä tai ole tarpeeksi hyvä, kun en pysty enää niin mustavalkoiseen ajatteluun kuin joskus aiemmin.

Olen ns. lapsuudenuskossa, mutta esimerkiksi oma aviopuolisoni on tämän yhteisön jättänyt muutama vuosi sitten. Hän saa tarvitsemansa kirkossa käymisestä, itse kaipaisin ehkä jotain yhteisöllisyyttä, mutta silti jotain nykyistä "vapaampaa" hengellisyyttä. Meillä on myös lapsia, joiden vuoksi asia on alkanut ahdistaa.

Haluaisin siis kysyä, että sinä uskovaksi, uskovaiseksi, itsesi mieltävä; mihin yhteisöön kuulut ja miten uskosi näkyy elämässäsi? Millaisia ovat sinun uskosi peruspilarit?

Minä en etsi uskonyhteisöä, jossa tärkeää on ulkoiset aisat; se, että et meikkaa, et käytä korvakoruja, sulaudut samaan massaan muiden kanssa - vaan yhteisöä, missä saisin olla oma itseni. Sellaista, jossa uskoa ei katsota ulkonäön kautta, vaan sydämen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LHPK. Koen että siellä on hyvä olla ja saa olla oma itsensä =) Messut on (normaalisti, nyt koronan aikana tietenkin vain hyvin pieniä ehtoollistilaisuuksia viidelle hengelle kerrallaan) kyllä vahvasti luterilaisia, eli jos kaipaat karismaattista meininkiä, käsien kohottelua, niin sitten ei ole etsimäsi paikka.

Hengellinen yhteisö on tärkeä asia, ja siskoja ja veljiä Jeesuksessa ei koskaan ole liikaa. Toivottavasti löydät mitä kaipaat <3

Siunausta ja johdatusta!

terv. uskonsisko

Vierailija
2/13 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, täytyypä perehtyä! Ihanaa kun löytyi heti vastaaja. Tuntuu vähän hassultakin kirjoittaa aiheesta jossain palstalla, kun ei ylipäätään ole kovin montaa ihmistä jolle olen oikeasti voinut ajatuksistani kertoa.

En minä oikein tiedä mitä tarkalleen ottaen kaipaan, enkä esim. ole karismaattisuuteen koskaan sen lähemmin tutustunut. No, ehkä tämä oma tilanne antaa syyn perehtyä eri tahoihin ja jospa se oma hengellinen koti sieltä löytyisi.

Ylipäätään nykyisen uskonyhteisöni oppien mukaan muihin yhteisöihin kuuluvat eivät ole ns. oikeasti uskovaisia. Tämä on yksi asia, mikä on alkanut tuntua pahalta ja en tätä(kään) pysty allekirjoittamaan. Ehkä siksikään, koska eräs läheiseni löysi oman hengellisen kotinsa muualta, silmin nähden on onnellinen ja usko oikeasti näkyy monin tavoin hänen arvomaailmassaan ja elämässään. En missään nimessä voisi sanoa, ettei esimerkiksi hän ole uskova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap, minä ja mieheni käymme paljon yhteiskristillisissä kokouksissa, tai ne on ennemmin rukouspiirejä, ihmisiä on suht vähän, luetaan Raamattua, keskustellaan, lauletaan ja lopuksi rukoillaan.

Olemme käyneet kyllä helluntaisrk:ssa ja vapaasrk:ssa, mutta koemme että Jumala on johdattanut näihin pienempiin piireihin.

Ehkä meilläkin joskus vielä järjestetään kotikokouksia, se on yksi haave ollut. Mutta ei vielä toistaiseksi.

Vierailija
4/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin saa vastailla :)

Ap

Vierailija
5/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sen et Jehovan Todistaja ovat täysin oikeassa, itse olen ei uskova, niitten elokuvat ovat täysin Hollywood tasoa

Vierailija
6/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi. Mutta kertokaa missä voisi opiskella Raamattua etänä?

Vierailija
7/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naw age piirit. Silloin voit valita uskoja vapaammin, sinulla voi olla myös jumala ja on myös suvaitsevaisia ihmisiä osa. 

Vierailija
8/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin äskettäin uudelle paikkakunnalle, ja kävin aluksi tutustumasssa kaikkien niiden uskonyhteisöjen toimintaan, jotka sitä edelleen livenä järjestivät, edes jossain muodossa. Tämä karsi mm. hellarit ja vapiksen pois, sillä nämä olivat siirtyneet pelkästään nettistriimeihin. Kummallinen ja epäkristillinen ratkaisu vaikeana aikana. Hengellisyyden harjoittaminen yhteisissä tapaamisissa on perustuslain mukainen oikeus, joka on edelleen voimassa. Eli livekokousten lopettaminen ei ollut/ole välttämätöntä.

No, tuo pohjustukseksi. En kerro, mitä tapahtui parissa yhteisössä. En kumminkaan halunnut käydä niissä sattuneista tapahtumista johtuen.

Loppuviimeksi jäi vain pieni One Way Mission. Toistaiseksi käyn siellä, mutta en osaa vielä sanoa, mihin suuntaan kulkuni käy; eli vahvistuuko tunne, että paikkani on siellä vai menenkö pois.

Käyn myös ev lut kirkon ehtoollistilaisuuksissa.

Vierailija
9/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi:

Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. (Joh 14:26).

Toki Raamattua voi opiskella ihmislähtöisestikin, mutta sillä ei ole arvoa tai merkitystä iankaikkisuuden kannalta.

Eiköhän netistä löydy tämmöisiä saitteja, eri kirkkojen näkemyssuuntia noudattaen. Saat semmoista opetusta, minkä k.o. kirkko on hyväksynyt omissa komiteoissaan.

Saattaa löytyä myös ihan kirjallisuudentutkimuksen tms. piiristä, ei-tunnustuksellisena opetuksena.

Vierailija
10/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus toi meille sovinnon ja rauhan . Ei tarvi juosta ympäriinsä ja jakaa rahojaan tavaroita hellareille vapareille. Omassa paikassa vaan rauhallisesti .

Vierailija
11/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kannesta kanteen -radio-ohjelmalla pääset alkuun. Kaikki osat ovat netissä osoitteessa https://rkk-sansa.net/kuuntele/

Vierailija
12/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pysytään omassa kirkossa . Toiseksi hellarivaparit ei kasta lapsia joten pysy omassa komanneksi vapaissa suunnissa on ammattirikolliset identiteetti varkaat huumeet. Pysytte omassa ja turvassa. Jeesus pelasti sut jo ristillä eikä sua saa kukaan ryöstää mihinkään.

Vierailija
13/13 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. On eksyttäjiä nyt . Pysy paikallasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme