Sain vain poikia
2 poikaa joilla molemmilla eri isät. Halusin tytön, mutta nyt olen jo liian vanha saamaan lapsia. Miten minä sain vain poikia?
Kommentit (27)
Just. Mikä vika niissä pojissa on?
Minulla on kolme poikaa saman isän kanssa ja hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Just. Mikä vika niissä pojissa on?
Ei yhtään mitään vikaa. Jotenkin vain oletin, että nuorempi laoseni olisi ollut tyttö.
"Vika" oli miehissaä. Mies määrää sukupuolen.
Miehen perimä määrää lapsen sukupuolen
https://www.terve.fi/artikkelit/miehen-perima-maaraa-lapsen-sukupuolen
Hedelmöityneessä munasolussa kromosomeja on 46. Yksilön geneettinen sukupuoli määräytyy X- tai Y-kromosomin sisältämän siittiön hedelmöittäessä munasolun. Naiset perivät kaksi X-sukukromosomia, yhden kummaltakin vanhemmalta. Miehet perivät X-kromosomin äidiltään ja Y-kromosomin isältään. Tulevan lapsen sukupuolen määrittää siis siittiö. Y-kromosomilla on keskeinen tehtävä sukupuolen määräytymisessä. Sen läsnäolo ohjaa kehityksen miespuoliseen suuntaan. Y-kromosomissa sijaitsee kivesten kehitystä ohjaava geeni, jota kutsutaan nimellä SRY (sex-determining region of Y).
Mä muistan joskus 7 päivää lehdessä oli otsikko
Vain kauniit naiset saavat tyttölapsia
Sitten siinä otsikon alla oli julkkis perheitä ja joillakin oli vain poikalapsia. Eli mitäpäs voimme päätellä siitä otsikosta?
Sait kaksi lasta. Mikä ihana lahja.
Eihän nykyään ole enää poikia tai tyttöjä, eihän hörhöt?
Olisit iloinen että sait lapsia.
Mä sain neljä poikaa, joilla kaikilla on sama isä. Tosin yksi ei valitettavasti elänyt kauaa. Lasteni sukupuolesta en ole lainkaan harmissani, elämä nyt meni näin ja se on kyllä tosi hieno juttu 🤗
Hmm. Silloin olisi kai pitänyt valita kumppani, jonka kanssa tyttöjen saamisen mahdollisuus lisääntyy. Joillekin suvuille tulee enemmän poikia, joillekin tyttöjä. Liekö joku geenitesti tulevaisuudessa tai labratekniikka.
Poikia tarvitaan moniin töihin ja armeijaan sekä toivotaan että saa hyvät vaimot ja terveet .
No minä en saanut ainuttakaan lasta, vaikka halusin.
Vastaan omaan kysymykseeni, ettei liikaa satele dislikejä. Siis sen aiheen tekijän mielestä rumia, (ei minun mielestä). Aika epämiellyttävä tyyppi täytyy olla ,jos on kehannut tehdä sen laisen otsikon.
On hieman todennäköisempää saada poika kuin tyttö.
Voin vaihtaa tytön poikaasi. Minullakin on 3.
Saat itse valita, muta kauneimmasta joudut tosin maksamaan hieman ylimääräistä euroja.
Poikalapsia saaneet eivät ole oikeita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyään ole enää poikia tai tyttöjä, eihän hörhöt?
Olisit iloinen että sait lapsia.
Jos nimität hörhöksi niitä jotka puhuu sukupuolen moninaisuudesta, et ole kyllä yhtään tajunnut mistä on kysymys.
Tottakai saa puhua tytöistä ja pojista, siitä ei ole kyse ettei saisi.
Suomessa syntyy enemmän poikia kuin tyttöjä.
https://tilastokoulu.stat.fi/verkkokoulu_v2.xql?course_id=tkoulu_vaesto…
Mikä vika pojissa?