Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi usein valitaan miehen kotipaikkakunta?

Vierailija
10.04.2021 |

Olen ympärilläni huomannut paljon sitä, että perhettä perustavat pariskunnat muuttavat usein miehen synnyinseudulle ja puolison synnyinseutu jää kauemmaksi.

Jokainen tekee tyylillään, mutta olen vain samalla pistänyt myös merkille, että osa vaimokkeista jää silloin ilman omaa sosiaalista turvaverkkoa.

Minulla on mm. muutama ystävä jotka ovat miehen mukana lähteneet muualle ja joutuneet rakentaa melkein koko ystäväverkoston uusiks, kun entiset ystävät ja perheverkosto jää kauas, mutta miehellä kaikki kuitenkin säilyy. (Tietenkin miehen perhe on myös vaimon perheverkostoa, mutta oma perhe on aina oma perhe.)

En tiedä onko muut kiinnittäneet huomiota. Varmaan noin tehdään myös toisin päin, mutta omissa piireissä ei juuri ollenkaan. Aina melkein lähdetään miehen perässä. Näin olen "menettänyt" myös hyviä ystäviäkin (en asu kylläkään synnyinkaupungissani, mutta lähellä sitä isommassa kaupungissa).

Koen vain itse todella tärkeäksi synnyinperheeni, että en haluaisi ikinä muuttaa heistä liian kauas.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on vähän pakko kun ne miehen pellot ja metsät on siellä miehen perheen lähellä. Naisilla harvemmin maaomistuksia on.

Vierailija
2/7 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ollaan samalta paikkakunnalta niin ei tullut tätä ongelmaa. Hetki asuttiin kyllä muuallakin, mutta palattiin takaisin kotipaikkakunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se takavuosien Keskon pomokin sanoi ettei naisia voi ottaa johtajaksi kun mies kuitenkin määrää asuinpaikan.

"naisilla on se handicap, että monta kertaa perheasiat ovat sellaisia, että ne aiheuttavat sen, että kun joudutaan muuttamaan paikkakuntia ja muita tällaisia asioita tekemään, siinä tulee omat hankaluutensa, Karake sanoi ja tarkensi vielä miehen perheen päänä päättävän asuinpaikasta"

Vierailija
4/7 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on vähän pakko kun ne miehen pellot ja metsät on siellä miehen perheen lähellä. Naisilla harvemmin maaomistuksia on.

Puhuttiinko 60-luvusta?

Moniko viljelee peltoja nykyään?

Vierailija
5/7 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut omassa ystäväpiirissäni vastaavaa. Valinta on tehty sillä perusteella, kumpi on kotoisin isommalta paikkakunnalta tai sitten on muutettu yhdessä johonkiin kolmanteen paikkakuntaan, aina kuitenkin pienemmästä isompaan. 

Vierailija
6/7 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on käytännöllistä. Ei tarvitse vaivaantua vastaan tulevista entisistä. 

Vierailija
7/7 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä ei ole tuollaista. Yleensä muutettu johonkin kolmanteen paikkaan, joka ei kummankaan synnyinseutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä