Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva on muuttunut keltaiseksi A-vitamiinin aloittamisen jälkeen

Vierailija
10.04.2021 |

8 kk tyttö on kyseessä. Ihmettelen, mistä tuo johtuu? Onko kellään muulla käynyt samoin?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettivinkattu. Toivottavasti fobbat ottaa ip-osoitteen selville.

Vierailija
42/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks just a vitamiinia? Miksei vaikka b vitamiinia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais ap kadota jo, kunhan trollasi ja sai hetken hupinsa.

Vierailija
44/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää tämäkin juttu. Olen ollut meinaan siinä uskossa, että vitamiinit ovat aina hyväksi. Käyn lapsen kanssa huomenna lääkärissä, kuten täällä monet suosittelivat. Saavat siellä katsoa, että onko jotain vialla. Toivotaan, että kaikki on hyvin. En enää anna lisää noita vitamiineja, jos keltaisuus kerran niistä johtuu.

ap

Vierailija
45/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää tämäkin juttu. Olen ollut meinaan siinä uskossa, että vitamiinit ovat aina hyväksi. Käyn lapsen kanssa huomenna lääkärissä, kuten täällä monet suosittelivat. Saavat siellä katsoa, että onko jotain vialla. Toivotaan, että kaikki on hyvin. En enää anna lisää noita vitamiineja, jos keltaisuus kerran niistä johtuu.

ap

Miten vauva on saanut nieltyä nuo tabletit? Oma lapseni rupesi pystymään nielemään tabletteja vasta lähempänä murrosikää.

Vierailija
46/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten vauva on saanut nieltyä nuo tabletit? Oma lapseni rupesi pystymään nielemään tabletteja vasta lähempänä murrosikää.

Murskattuna soseen seassa, kuten muutkin vitamiinit. 

ap

Vierailija
47/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihon keltaisuus on vakava MAKSAVAURION merkki. Lapsellasi ei ehkä ole aikaa odottaa huomiseen.

Soita hätäkeskukseen. Juuri tällaisissa asioissa hätäkeskus auttaa. He lähettävät ambulanssin hakemaan lastasi.

Lapsesi on kuolemanvaarassa. Älä odota huomiseen.

Vierailija
48/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos tämä nyt olisi totta, niin lähde nyt sinne lääkäriin. Huomenna voi olla jo liian myöhäistä.

Tuossa kuvan jonka kopioit Yliopiston apteekin sivuilta, sanotaan tekstissä, että se on A-vitamiinilisä aikuisille. Sanotaan myös, että se sopii vegaaneille, taidat olla vegaani ap, ei kukaan muu olisi noin tyhmä.

Vierailija
49/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän siinä rajoilla tämä ketju että pitäisikö ilmoittaa viranomaisille, jotta selvittäisivät kuka kirjoittaja on. Vauva otettaisiin huostaan, ja kirjoittaja syytteeseen pahoinpitelystä / törkeästä pahoinpitelystä.

Vierailija
50/56 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Murskattuna soseen seassa, kuten muutkin vitamiinit. 

ap

Oletko antanut hänelle muitakin vitamiineja? Jos olet, mitä?

Vierailija
51/56 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauva enää hengissä?

Vierailija
52/56 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia mutta jopa minä tiedän, että imeväisille ei anneta lisäravinteita tai vitamiineja (ellei lääkäri ole jonkun sairauden tai puutostilan vuoksi määrännyt). A-vitamiini voi olla toksinen maksalle jopa aikuisilla.

Mitä muuta tyrkytät lapsiparalle? B-vitamiinikin on tosi muodikasta mutta voi aiheuttaa jopa neurologisia häiriöitä.

Vauvaparka on jo keltainen ja sä vaan ihmettelet, lääkäriin niinkun olis jo!

Vierailija
53/56 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on provo niin on kyllä kertakaikkisen sairas. Mua ihan oksettaa lukea tätä. Toivottavasti silti on. 

Vierailija
54/56 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän siinä rajoilla tämä ketju että pitäisikö ilmoittaa viranomaisille, jotta selvittäisivät kuka kirjoittaja on. Vauva otettaisiin huostaan, ja kirjoittaja syytteeseen pahoinpitelystä / törkeästä pahoinpitelystä.

Varmuuden vuoksi ehkä kannattaa, mutta epäilen (ja toivon) että on trolli kyseessä....

Vierailija
55/56 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annetaan vauvalle kanssa a-vitamiinia, mutta ei ole muuttunut keltaiseksi. Taitaa olla vähän kestävämpi lapsi.

Vierailija
56/56 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, että ei kannata antaa. Jätin tämän illan tabletin antamatta. Katsotaan jos tuo keltaisuus vähenisi.

ap

Lakkaa jo vitsailemasta. Odotan toista lastani ja itken jo pelkästä ajatuksesta, että joku vitsailee tällaisella asialla.

Jos tämä olisi tositilanne, lapsesi olisi jo ambulanssissa. Vitamiinilisä on voinut aiheuttaa pysyvän maksavaurion, ja asia olisi tarkastettava lääkärissä.

Aloituksesi on kamala vitsi. Lakkaa itkettämästä tällaisilla julmilla, sairailla vitseillä.

Kannattaisiko mennä muualle vauvapalstalta, jos jo tällainen viestiketju järkyttää? Tämä ei ehkä ole oikea paikka sinulle.