Saako sun mies ottaa tänään muutaman oluen?
Vai täytyykö hänen pysytellä raittiina, kun on sinun seurassasi?
Kommentit (44)
Miksi aikuisen ihmisen pitäisi kysellä keltään lupaa kaljoitteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa vaikka en haluaisi niin. Riidelty asiasta pitkään, lupasi ettei juo viikolla. Nyt sitten pe-la juo 2 l / ilta lonkeroa, olut ei maistu. Joka viikonloppu juo ja lomilla lähes päivittäin. Koskahan maksa sanoo sopimuksen irti???
Mikään pakkohan tuollaisessa suhteessa ei ole olla. Yksikään ihminen ei lopeta juomistaan muuta kuin omasta tahdostaan. Siinä ei auta riidat eikä lupaukset yhtään mitään.
Ei niin, elämän realiteetit kuitenkin estää lähtemästä, toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on parisuhteesta. Sinkkuna, vedä niin paljon kuin haluat, vaikka hautaan saakka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on parisuhteesta. Sinkkuna, vedä niin paljon kuin haluat, vaikka hautaan saakka
Muista myös kysyä mieheltä lupa, kun tilaat krääsää netistä.
Kyllä v*tuttais jos ois tollanen akka.
Miksi, miksi tämä palsta on mennyt tällaiseksi? Provoa provon perään, ei enää mitään hauskoja aikuisten keskusteluja.
Aikuinen mies, jolla ei ole riippuvuutta niin itse osaa katsoa sopivan illan oluen juonille. Joskus pari, useimmiten ei edes viikottain ota mitään, lomilla ja kesällä useammin. Välillä, kun vielä pääsi kavereiden kanssa näkemään niin saattaa humalan puolelle mennä, mutta kotona tuskin koskaan.
Itse en juo olutta, mutta joskus pari lasia viiniä hyvässä seurassa tai ruuan kanssa, jos on erikseen päätetty vähän erikoisempi ilta ja ruoka valmistaa.
Meillä kyllä osataan se tilanne katsoa ihan itse niin eipä siinä lupia tarvitse kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekee muutamalla oluella? Mieheni ei juo ja ihan omasta tahdostaan. Kaikenlainen alkon litkiminen on täysin turhaa touhua. Mitä siitä muka saa? Lisäkiloja, pahan olon, rahan menoja. Ei tuu yhtäkään positiivistä asiaa mieleen.
Kas kun niitä os hyvänmakuisiakin oluita. Siinä sinulle positiivinen syy.
Perjantaina yleensä otetaan pidemmän kaavan mukaan ja lauantait sitten tasoitellaan.
Saa juoda ja niin juon minäkin 🍺🍺🍺🍺
Ei aikuisten suhteessa tarvitse kysellä lupaa tuollaisiin asioihin. Toki riippuu siitä, onko kyse oikeasti muutamasta kaljasta ja onko juominen muuten ongelma. Omalla miehellä ei ole probleemaa, joten ottakoon kaljan silloin, kun hänestä siltä tuntuu.
Mies ei saa, mutta minä saan ottaa jos haluan. Mutta en halua, koska en pidä oluesta. Ensiviikonloppuna otan lonkeron kevään tulon kunniaksi.
Mieskin inhosi olutta silloin, kun vielä käyttä alkoholia. Joi vain väkeviä.
Joten vaikka mies joutusikin kysymään minulta luvan oluen juontiin ja sen antaisin, hän ei joisi olutta.
Mies on vaan ihan itse omasta tahdostaan lopettanut alkoholin käytön todettuaan, ettei se hänelle sovi.
Ei saa ottaa yhtään, koska eilen veti kännit ja sanoi ilkeästi.
Saa ottaa ja siellä onkin jääkaapissa hänelle olut ostettuna. Mieheni ei ole kyllä kova juomari, yleensä se yksi ruuan kanssa riittää. Tänään otetaan drinkit illalla sen oluen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun mies alkaa ottamaan olutta, niin siihen ei kysellä lupaa miltään naisilta!
Kyllä asia on nimenomaan näin! Miehillä on täysin naisista riippumaton oluenotto-oikeus, eikä millään emännillä ole siihen mitään sanomista. Oli viikko tai viikonloppu.
Voi pojat, pojat, teidän dokaukset ja seura ei naisia kiinnosta.
Kiitos kysymästä. Mieheni on raitistunut alkoholisti, eikä näin ollen saisi ottaa muutamaa olutta.
Katsoin sitä juomista 20v ja sain tarpeekseni. Mies sai valita joko minä tai viina (ei koskaan juonut silloinkaan olutta, joten sitä nytkään tuskin haluasi)
Mies valitsi perheen, mutta jos alkaisi taas joumaan, en katselisi vaan lähtisin heti. Lapsetkin jo aikuisia ja pois kotoa joten mikään ei pidättelisi.
Mies on ollut raittiina jo yli 20v joten ei taida enää muutenkaan maistua.
Mutta siis, mies on vapaa juomaan, minä en estele/anna lupia . Aikuinen ihminen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja elää sen mukaan, mikä elämässä on hänelle tärkeätä.
Mies juo vain kuohuviiniä. Ja kyllä, kävin omin pikku kätösin sitä hänelle ostamassa.
Mies juo omasta tahdostaan limpparia mut ite oon ottanu jo muutaman oluen🤗
Niin, näissä viininlitkintämaissa maksakirroosi ja haimatulehdukset erittäin yleisiä, kuolemaankin johtavia. Näitä ei niin julkisuudessa hehkuteta, koska viini- ja olutteollisuusbisnes kärsii.